Fiat Tipo (2016–2020)

Za one u potrazi za prostranim automobilom

S dizelskim motorom, prostranim prtljažnikom i udobnom unutrašnjošću, Tipo je pouzdan pratilac na putovanju, iako se može suočiti s nekim problemima...
16 Maj 2024

Za one u potrazi za prostranim vozilom

Fiat Tipo (2016–2020) 1.3 MultiJet (95 KS)

Prvi model Tipo debitovao je 1988. godine kao italijanski rival Golfu. 1995. zamijenjen je modelima Bravo i Stilo. Međutim, 2015. godine Tipo se vratio u različitim varijantama, s fokusom na pristupačnost. Unutrašnjost može djelovati pomalo staromodno za automobil iz te ere, ali je dobro raspoređena i logična, a materijali poput plastike i sjedišta prilično su kvalitetni. Kada je riječ o motorima, najpopularnija opcija je 1,6-litarski dizel sa 120 KS, a odmah iza njega je 1,3-litarski MultiJet sa 95 KS. Model s 1,3-litarskim dizel-motorom ima petostepeni ručni mjenjač, isto kao i 1,0-litarski turbobenzinski model, dok 1,4-litarski benzinski motor dolazi sa šestostepenim ručnim mjenjačem.

Fiat Tipo 2016 1600 23

Prtljažnik u Tipu pametno je dizajniran, sa korisnim prostorom ispod poda i dodatnim odjeljcima sa obje strane. Uz to, možete ukloniti razdjelnike kako biste stvorili više prostora za veće predmete. Čak i ako se odlučite za niži nivo opreme, Tipo ostaje vrlo praktičan s obzirom na cijenu i pouzdan je pratilac na putu. Što se tiče vožnje, Tipo nije loš –pruža udobnost i dozu sofisticiranosti, ali mu nedostaje preciznost u upravljanju. Često se naginje u krivinama, a visoka pozicija za volanom može umanjiti sportski osjećaj. Međutim, većini kupaca to vjerovatno neće smetati. Ipak, na lošijim putevima, posebno sa 17-inčnim niskoprofilnim pneumaticima, vožnja može biti prilično neudobna, a tu ulogu igraju i stabilizatori na prednjim osovinama i silen blokovi na zadnjim. Zapremina prtljažnika je 400 litara, a preklapanjem zadnje klupe dobija se do 1.175 litara prostora. Pouzdani 1,3-litarski turbodizelski motor se pokazao kao ekonomičan i izdržljiv, pružajući solidne performanse. 

Fiat Tipo 2016 1600 2d

Iako je Tipo generalno pouzdan automobil, ipak se susreće sa nekoliko problema. Zbog učestale gradske vožnje ili lošeg kvaliteta goriva, DPF može da se zaprlja, što dovodi do problema s performansama i potrebe za čišćenjem ili zamjenom filtera. Takođe, elektronski kontrolisani recirkulacioni ventil izduvnih gasova (EGR) može da se začepi ili ošteti, što dovodi do povećanih emisija štetnih gasova i smanjenih performansi motora. Pored ovih problema, može stvoriti i curenje rashladne tečnosti, koje može biti uzrokovano neispravnim termostatom, te oštećenim crijevima ili hladnjakom. Još jedan potencijalni problem jesu slomljeni šrafovi na izduvnoj grani, koji mogu izazvati curenje izduvnih gasova i uticati na performanse motora.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.3 MultiJet (95 KS)
Prosječno 4,5
Najmanje 4,0
Najviše 5,0

Prednosti

Atraktivan dizajn, za relativno mali novac može se kupiti primjerak s malom kilometražom, pouzdanost, mala potrošnja, performanse, dugotrajnost motora

Mane

Tvrdo vješanje, materijali u unutrašnjosti, sileni i stabilizatori, DPF filter, EGR ventil, curenje rashladne tečnosti, izduvna grana

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.248 ccm
Snaga 95 KS pri 3.750 o/min
Max obrtni momenat 200 nm pri 1.500 o/min
Najveća brzina 181 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,5 s
Dimenzije DxŠxV 436 x 179 x 149 cm
Masa 1.300 kg
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 440 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2015. Povratak modela Tipo na tržište nakon dvije decenije

2016. Predstavljena karavanska verzija modela 

2020. Tipo prošao kroz niz značajnih promjena i redizajn

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

11111 1  11

Elektronski kontrolisani recirkulacioni ventil izduvnih gasova može da se začepi ili ošteti, što dovodi do povećanih emisija štetnih gasova i smanjenih performansi motora.

 

2.2 (1)

Zbog učestale gradske vožnje ili lošeg kvaliteta goriva, DPF može da se zaprlja, što dovodi do problema s performansama i potrebom za čišćenjem ili zamjenom filtera.

 

3 (2)

Curenje rashladne tečnosti može biti uzrokovano neispravnim termostatom, oštećenim crijevima ili problemima s hladnjakom.

 

Više informacija o modelu Fiat Tipo pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...