Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki osvježen. Kako su se te promjene odrazile na ukupni doživljaj ovog automobila, provjerili smo testiranjem jedne od njegovih dinamički najboljih verzija s unaprijeđenim 1.5 TSI agregatom, koja je kombinovana s bogatom opremom...
01 August 2024

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Treći i ujedno najmanji Škodin model s off-road predznakom podijelio je sudbinu sa mnogim svojim savremenicima koji su svjetlo dana ugledali 2020. godine. Premijera koja se poklopila s ekspanzijom epidemije virusa korone, a poslije toga i sa pratećom ekonomskom krizom, poremetila je sve promotivne planove češkog proizvođača na koje se nadovezala nestašica čipova, u kojoj je Kamiq kao najjeftiniji model povišenog koncepta opet izvukao deblji kraj.

IMG 9474

U salonima je bio tek pokoji model, dok je naručivanje podrazumijevalo višemjesečno čekanje pa su potencijalni kupci uglavnom ukazivali povjerenje alternativama. Osim navedenog, Kamiq je ubrzo nakon početka prodaje ostao bez dizelskog 1.6 TDI agregata, koji je trebalo da mu da snažan vjetar u leđa i privuče domaće kupce.

Pogonska paleta svedena je isključivo na dva TSI benzinca, koji u datim okolnostima nisu imali kapacitet za ozbiljniju afirmaciju. Šteta, jer je riječ o veoma svestranom, odnosno jednom od najsvestranijih crossovera na našem tržištu, koji se po svemu onom što može ponuditi nameće da bude idealan porodični automobil. 

IMG 8599

Aktuelni redizajn poslužio je Česima da tu i tamo izbruse i unaprijede pokoji detalj kojim su odličan početni koncept učinili još zanimljivijim. U skladu sa nepisanim pravilima, dizajneri su se fokusirali na oblikovanje novih aluminijumskih točkova dostupnih u rasponu do 17 inča, koliko su imali naplaci na testnom modelu s pneumaticima dimenzija 205/55. Osim dizajna, njihova najvažnija karakteristika su aerodinamički plastični poklopci za koje u Škodi tvrde da smanjuju buku točkova, ali i poboljšavaju aerodinamiku. Mana im je ne baš toliko lijep, odnosno zatvoren dizajn i činjenica da se plastični poklopci mogu lako skinuti, odnosno mogu spasti, nakon čega aluminijumski točak ostaje „ogoljen”. 

IMG 9327

Jedna od najvećih promjena svana odnosi se na redizajn svjetala, tačnije na dio glavnog svjetla, koji je sada puno veći, ali i efikasniji, posebno ako je kao u slučaju testnog modela kombinovan s opcionim dugim Matrix LED svjetlom, koje je takođe novost. Testni model svana je unaprijeđen opcionom crvenom velvet metalik bojom, a tu su i prednja svjetla za maglu sa funkcijom osvjetljavanja uglova, koja nisu uključena u standardnu opremu. U dodatnu opremu spadaju i hromirani okviri oko prozora, koji dodatno ističu ovaj dio vozila. 

IMG 8887

S obzirom na to da je zasnovan na istoj platformi kao i kompaktna Scala, od koje je kraći desetak centimetara, Kamiq može da se pohvali i dužinom od 4,27 centimetara, što je nivo na kojem se nalaze mnogi kompaktni automobili današnjice. Štaviše, gabaritima nas je podsjetio na Yetija, prvi Škodin savremeni SUV, koji nas je svojevremeno oduševljavao čvrstom izradom, odličnim 2.0 TDI dizel-agregatom i vrhunskim 4x4 pogonom. Iako dimenzijski sličan, Kamiq nema karakteristike SUV-a. 

IMG 8854

Njegov crossover karakter opravdan je s 17 centimetara klirensa, koji je za 3,5 centimetara veći nego kod Scale, ali istovremeno sasvim dovoljan da se bez straha sa asfalta spustite na makadam. Da nije spreman za ozbiljnije off-road avanture, testni automobil vozaču prvo sugeriše prednjim pogonom, ali i činjenicom da njegova karoserija nije zaštićena dodatnim plastičnim oplatama kao što je to slučaj kod nekih konkurentskih modela ili kao što je to bio slučaj kod Yetija. Ono što se ne vidi, ali se treba pohvaliti jeste zaštita poda vozila, motora i vitalnih dijelova oko njega. 

IMG 8627

Jedan od najjačih Kamiqovih aduta u odnosu na konkurenciju jeste uzoran kabinski komfor, koji dolazi do još većeg izražaja ako je kombinovan s bogatom opremom poput one u testnom modelu, koja nam je ponudila savremene digitalne instrumente, novu multimediju i odlično profilisani trokraki upravljač. Škoda od redizajna Kamiq nudi u kombinaciji sa dva paketa opreme, ulaznim Essence i testnim Selection, koji je obogaćen mnoštvom opcija vrijednim 15.832 KM. U takvim okolnostima doživljaj enterijera veoma je živopisan, tačnije impresivan, jer su nam ponuđeni brojni sadržaji koji su uobičajeni za višu klasu. 

IMG 8694

Tome su pridodani i brojni dodaci iz Škodinog asortimana Simply Clever kojima se olakšava boravak u kabini. U njih spadaju razni držači, kukice, mobilne pepeljare i „korita”, pretinci ispod prednjih sjedišta, držač kartica, po dvije USB utičnice naprijed i nazad, 12-voltna utičnica u prtljažniku, mrežice, podna prostirka u prtljažniku, grebalica za snijeg, te kišobran u vozačevim vratima. Za svaku pohvalu je i aktivna zaštita za vrata, koja se sastoji od mehničkog mehanizma koji prilikom svakog otvaranja najisturenije dijelove vrata pokriva gumiranom, plastičnom zaštitom. To je jedinstveni Škodin patent i do sada neviđeno rješenje u klasi. 

IMG 8717

Kamiq nam je ponudio i grijanje prednjih sjedišta, zatim grijanje upravljača, vjetrobrana pa čak i mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla. Imali smo na raspolaganju i praktičan bežični punjač mobilnih telefona, a za svaku pohvalu su i ugodne platnene presvlake sjedišta, ali i sama sjedišta, koja u prednjem redu imaju naslon dovoljan za udoban smještaj osoba košarkaškog rasta. Vozačevo sjedište ima i ručno podesivu tvrdoću lumbalnog dijela koja podiže nivo udobnosti na dužim putovanjima. 

IMG 8713

S mnogobrojnim opcijama stigao je i trokraki multifunkcionalni upravljač s daljinskim komandama i polugama za ručno prebacivanje brzina. Svaki detalj na njemu izrađen je s vrhunskom pedantnošću i preciznošću koja garantuje dugovječnost. U svim kombinacijama opreme virtuelni instrumenti s nekoliko različitih ekranskih prikaza su standard, dok je centralni 9,2-inčni na dodir osjetljivi ekran sa savremenijom multimedijom u testni model stigao kao dodatna oprema. U dodatke spada i audio-sistem s osam zvučnika, te Climatronic automatski klima-uređaj sa klasičnim i digitalizovanim komandama u okviru multimedijalnog sistema. 

IMG 9678

Jedan od na prvi pogled malih, ali u praksi itekako bitnih aduta za ukupan komfor u kabini jeste i zadnji centralni ventilacioni otvor. On dovodi svjež ili zagrijan vazduh do putnika u drugom redu, gdje dvije osobe mogu sjesti veoma ugodno i udobno. Uzoran kapacitet nudi i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 400 litara, a obaranjem naslona zadnjih sjedišta lako se može povećati na 1.395 litara. Pristup prtljažniku olakšan je i sistemom električnog otvaranja petih vrata, koji se može aktivirati tasterima na vozačevim vratima, na daljinskom ključu ili na vratima prtljažnika. 

IMG 9386

Testni model, prema cjenovniku, u baznom izdanju košta 46.909 KM, dok se s bogatom dodatnom opremom taj iznos uvećava do 62.741 KM. To je značajno više od 36.806 KM, za koliko je dostupan najpovoljniji Kamiq s 1.0 TSI motorom sa 95 KS, do sada najinteresantnijim za domaće kupce. Štaviše, cijena testnog modela prevazilazi i vrijednost najpovoljnije verzije, broj veće Škode Karoq Selection, kombinovane s 1.5 TSI motorom i ručnim mjenjačem (59.350 KM), dok je za model sa DSG automatikom potrebno izdvojiti 63.507 KM. Zbog svega navedenog, testni automobil je ekskluzivni primjer krajnjih dometa Kamiqa, koji će tržišno zanimljiviji bez ikakve sumnje biti u najpovoljnijim izdanjima. 

IMG 8793
POGON 
Za pogon testnog modela odabran je najjači 1.5 TSI benzinac sa 150 KS, koji je kombinovan sa sedmostepenim DSG automatikom. Dva kvačila i četiri režima rada pogona, od kojih se najbrži odaziv dobija u Sport opciji, omogućavaju maksimalno iskorištavanje snažnog benzinca, koji ima dva karaktera. Jedan je uglađen i veoma ekonomičan i on dolazi do izražaja kada se automobil vozi opušteno, u Normal ili Eco režimima vožnje. Tada TSI benzinac koji razvija 250 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1.500 do 3.500 obrtaja radi gotovo bešumno, veoma je uglađen i dovoljno ekonomičan da prosječnu potrošnju s lakoćom spusti ispod pet litara. 

IMG 9384

Drugi njegov karakter javlja se kada vozač aktivira Sport režim rada nadzorne elektronike i mjenjača, te nakon toga zavrti radilicu iznad 4.000 obrtaja u potrazi za najvećom snagom, koja je dostupna u sportski visokom rasponu od 5.000 do 6.000 obrtaja. Tada se dobijaju uzorna dinamika s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde, uz najveću brzinu od 212 km/h. Kamiq pruža vrhunski osjećaj i u međuubrzanjima, te su preticanja istinsko zadovoljstvo. Vješanje u kombinaciji sa zadnjom polukrutom osovinom i prednjim pogonom ima jasne limite, a kod dinamične vožnje isto se može reći i za kočioni sistem, zbog čega je prava šteta što Škoda uz Kamiq ne nudi i RS paket, koji bi imao još kapacitetnije komponente. Uživali smo vozeći testni model, ali i maštali kakav bi se vozio s jačim kočnicama, zadnjim multilinkom i 4x4 pogonom, koje je nekada u istom dimenzijskom okviru nudio Yeti. 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...