Test – SWM G01F 1.5 Turbo
Sportski dizajn i porodični karakter
Svoj premijerni angažman na evropskom tržištu kinesko-italijanski brend SWM ostvario je 2016. godine, kada je započeo njegov uvoz u Italiju, da bi 2021. stigao i u Španiju. Kod nas je organizovano prisutan od septembra sa pet krosover i SUV modela, među kojima najviše pažnje privlači testirani G01 F...
Naziv SWM ili Speedy Working Motors u upotrebi je od 1971. godine, kada je u blizini Milana osnovan istoimeni brend. Njegova primarna djelatnost bila je proizvodnja motocikala i ona je, nakon početnog uspjeha, zbog finansijskih poteškoća obustavljena 1984. godine. Nakon tri decenije pauze, brend je oživljen 2014. tako što je kineski industrijski koncern Shineray Group otkupio prava na ime SWM i odlučio da obnovi proizvodnju.

Nova SWM fabrika motocikala otvorena je u italijanskom Bjandronu, a djelatnost kompanije je već 2016. proširena na automobilski sektor s novim brendom SWM Automobiles, čije je sjedište u Pekingu. Njihova proizvodnja odvija se u Čungkingu, dok je dizajnerski centar zadržan u Milanu kako bi pristupačni SUV i krosover modeli što bolje kombinovali italijanski dizajn s povoljnom kineskom tehnologijom.

U Milanu je 2016. godine predstavljen i prvi SWM-ov automobil sedmosjed X7, dok je testni G01 F kao ekskluzivnija verzija standardnog modela G01 ponuđen dvije godine poslije. U sedmoj godini staža stigao je i do našeg tržišta, gdje se trenutno nudi kao dizajnerski najdinamičniji, najbolje opremljeni i najveći SWM-ov model.

Sa 4,6 metara dužine, ovo je automobil koji gabaritima nadmašuje najpopularnije SUV modele na domaćem tržištu i pozicionira se na pola puta između srednje i više klase. Testni G01F privukao je veliku pažnju okoline, što je najbolja potvrda koliko je uspio dizajn ovog automobila, za koji su se s velikim zanimanjem interesovali mnogobrojni domaći vozači.

Iako se u njemu naziru određene sličnosti s nekim drugim modelima i brendovima, u finalu je riječ o proizvodu za kojim se ljudi na ulici rado okreću. Jednostavnim dizajnom LED svjetala sprijeda nas je podsjetio na prošlu Kiju Sorento, maska hladnjaka ima sličnosti s američkim Dodgeom, dok se koncept zadnjih LED svjetala može povezati s BMW-om.

Međutim, nijedno od navedenih rješenja nije gruba kopija već lični doživljaj, koji u finalu uz brojne sportske dodatke na branicima i 18-inčne aluminijumske točkove sa pneumaticima dimenzija 225/60 za rezultat ima optički skladnu cjelinu. Mada je većina kritičara složna u ocjeni da im se dopada agresivan vanjski dizajn, bilo je i onih koji smatraju da je treće stop svjetlo u sportski oblikovanom zadnjem braniku detalj viška.

Takvima je prihvatljiviji smireniji dizajn standardnog modela G01, dok je model s oznakom F, po njima, ciljano namijenjen vozačima koji sa svojim automobilom žele biti u centru pažnje.

Podsjećamo da SWM u okviru kineske automobilske industrije kotira kao proizvođač pristupačnih vozila namijenjenih širokim narodnim masama. U slučaju testnog modela to znači da u startu dobijate veoma komfornu kabinu sa svim onim sadržajima koje jedan savremeni automobil treba imati.

Enterijer je prostran i iz vozačeve perspektive veoma pregledan, a tom osjećaju pridonose i bočni retrovizori pravilnog oblika. Orijentacija u prostoru olakšana je parking senzorima i zadnjom nadzornom kamerom, čiji rezolucijski prikaz na 10-inčnom ekranu multimedije oštrinom slike nije na nivou savremenih sistema. Pomalo klasično djeluju i ostale dodirne grafike, koje omogućavaju da se virtuelnim putem kontroliše većina sistema u automobilu.

Komande klima-uređaja izdvojene su fizički ispod multimedije, u koju je opet integrisan digitalni sistem kontrole. Fizičke komande tokom dana imaju problem s refleksijom svjetla koje stvara površinski odbljesak, dok noću tog efekta nema.

S druge strane, digitalni sistem upravljanja klimatizacijom je tokom dana zbog manje refleksije glavnog ekrana lakši za korištenje. Multifunkcionalni upravljač, zahvaljujući velikom broju daljinskih komandi, omogućava jednostavnije upravljanje audio-sistemom, putnim računarom i tempomatom. Kvalitet materijala i završne obrade je solidan, mada ima segmenata na spojevima gumiranih i plastičnih dijelova koji bi mogli biti i čvršće sastavljeni.

Na zadnjoj klupi ponuđeno je dovoljno prostora za udoban smještaj tri odrasla putnika, koji zahvaljujući velikom panoramskom staklenom krovu uživaju u otvorenom pogledu u nebo. Ukoliko to vremenski uslovi dozvoljavaju, krov se može i otvoriti, što omogućava dodatni užitak u vožnji. Prednja sjedišta su udobna, ali bi sjedalna površina mogla biti malo duža, zbog korpulentnosti mnogih evropskih vozača.

Presvlake od eko-kože imaju svoje prednosti i nedostatke. Lako ih je održavati i vizuelno su atraktivne, ali ako su izložene suncu, onda se lako zagriju i tu toplotu prenose na tijelo. Od savremenih detalja koji zaslužuju isticanje jesu bežični punjač za telefon, i dva rotaciona selektora automatskog mjenjača i multimedije, s istovremenom funkcijom džojstika.

Bogata oprema testnog automobila uključuje i električno pokretana vrata prtljažnika, koja je moguće otvoriti i daljinski, putem ključa čije kućište dizajnom neodoljivo podsjeća na BMW-ova rješenja. Osnovna zapremina prtljažnika je 570 litara i kao takva sasvim je dovoljna da zadovolji potrebe porodičnih vozača, dok se obaranjem naslona zadnjih sjedišta dobija dodatni transportni prostor.

Uz sve SWM automobile u našoj zemlji dolazi standardna trogodišnja garancija ili do 60.000 pređenih kilometara. Održavanjem u ovlaštenom servisu po preporukama SWM brenda garancija na vitalne komponente motora i šasije produžava se do pet godina ili 150.000 pređenih kilometara.

Za dizajnerski dinamičan, bogato opremljen i uzorno funkcionalan model G01F poput testnog SWM traži 51.900 KM, što ga čini jednim od najpovoljnijih modela u višoj srednjoj klasi SUV modela. Da bi se nametnuo kupcima, biće potrebno vrijeme, ali i strpljenje, jer je dokazana konkurencija u ovoj klasi izrazito jaka.

POGON
Za pogon testnog vozila bio je zadužen 1,5-litarski četverocilindarski turbobenzinac kombinovan sa sedmostepenim DCT automatikom sa dva kvačila. Proizvođač uz njega deklariše 140 KS i 212 Nm obrtnog momenta, koji se prenose na prednje točkove. Navedeni potencijal dovoljan je da se od 0 do 100 km/h ubrza za deset sekundi, dok je najveća brzina deklarisana na 180 km/h.

Oba rezultata su očekivana i u skladu s onim što nude slični konkurentski modeli. Vješanje je izvedeno u kombinaciji prednjeg McPhersona i zadnje polukrute osovine. I pored toga udobnost je zadovoljavajuća, dok bi zvučna izolacija podvozja mogla biti malo bolja, odnosno deblja.

Pogonski koncept primjereniji je opuštenoj vožnji, u kojoj se prosječna potrošnja može lako držati na nivou fabrički obećanih 8,9 litara. Testni raspon kretao se, zavisno od opterećenja, od 7 do 10 litara. Automatski mjenjač najugodniji je u opuštenoj vožnji, kada do izražaja dolazi njegov širok raspon sa sedam brzina, koje se biraju pomoću dva kvačila.