BMW 3 E90 (2005.-2013)
Vrhunac srednje klase i ozbiljna sportska alternativa
Dinamičniji i agresivniji od svojih prethodnika, peta generacija je dobila novo ruho sa neodoljivo kvalitetnom unutrašnjošću za kojom ne kaska ni spoljni izgled
BMW 3 E90 (2005.-2013) 325i (228 KS)
Kao i prethodni modeli, ni ova serija se nije dokazala prostorom na zadnjim sjedištima i zapreminom prtljažnika, no precizno upravljanje i precizno mijenjanje stepena prenosa čine BMW 3 prijatnim za vožnju i baca u sjenu ove nedostake. Svakako kao dodatni plus punom osjećaju pouzdanosti je i 50/50 raspodjela težine što ga čini nevjerovatno dobro izbalansiranim i veoma agilnim. Jedna zanimljiva karakteristika koju treba napomenuti je ta da sklapanje zadnjeg sjedišta ne dolazi kao standardno, tako da ako vam je potrebno više prostora morate obratiti pažnju da li vaš željeni BMW ima sklapanje sjedišta kao dodatnu opciju. Sve verzije su standardno opremljene sa run-flat pneumaticima omogućavajući vožnju posle bušenja, pod određenim uslovima i na prihvatljivoj udaljenosti; istina prilično su skupi , ali je moguće da se zamijene standardnim gumama.
Motori su uvijek bili ponos BMW-a, a tu nije izuzetak ni BMW 3 E90. Motore karakterišu dobre performanse i razumna potrošnja, koja, s obzirom na jačinu buke i snage motora nudi široku paletu. Tako BMW 3 E90 nudi više od 20 motora, dizel agregati se kreću od 114KS 316d (2.0), do 282KS u 335d (3.0 R6). Najslabiji benzinac ima 114KS 316i (1.6), a najmoćniji se penje do visokih 444KS koji se nalazi u modelu M3 GTS. U ovoj širokoj paleti može se naći za svakoga po nešto, a najviše prava na razočarenje imaju korisnici koji razmišljaju o ugradnju TNG auto gasa jer većina benzinaca ima direktno ubrizgavanje, što ga čini neekonomičnim za ugradnju TNG sisetma. Radi dodatne uštede goriva od 2007. godine dolazi Efficient Dynamics sistem štednje koji tokom dužeg stajanja automatski isključuje motor (start-stop sistem) što je jako korisno, narošito u urbanim sredinama.
Naći probleme sa kojima se može susresti jedan BMW predstavlja pravi izazov, jer održavan automobil ne pravi nikakve veće probleme, činjenica je da remont potrošnih dijelova nije tako jeftin ali svakako sa tim opravdava svoju izdržljivost. Sporadična stvar koja može da utiče na kvalitet rada motora, a ne može se pripisati proizođaču ovog automobila je loše gorivo koje iako trajnim injektorima prljanjem skraćuje radni vijek, zato se preporučuje u benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem sipati kvalitetniji benzin. Ovi problemi su bili često propraćeni i problemima sa bobinama i najprimjećeniji su kod 4-cilindričnih i N53 6-cilindričnih benzinskih motora iz 2007. godine. Problem sa pumpom visokog pritiska goriva ispoljavao se greškama u turbo motrima, tako je bio osjetan grub prazan hod pri vožnji prilikom pritska na papučicu gasa i jako grubo i bučno startovanje motora, a bilo je primijetno i odugovlačenje prilikom ubrzanja.
Rješenje je imalo dvije mogućnosti, često se sve rješavalo samo ažuriranjem softvera ali bilo je dosta i slučajeva kada je remont podrazumijevao zamjenu pumpe visokog pritiska. Ovaj model je naslijedio i greške koje su preovladavale u prethodnoj generaciji automobila, a to su najčešće problemi sistema hlađenja motora - hladnjak, termostati, pumpa za vodu i curenje rashladne tečnosti, isto tako treba redovno provjeravati nivo tečnosti pumpe serva jer može doći do curenja tečnosti na letvi volana na krajevima spona. Nedostatci u vezi sa elektronikom se ne mogu u potpunosti izbjeći ali rijetko ima oštećenja na elektronskim uređajima. Većinu problema je moguće ukloniti na nivou programiranja, osim čestih kvarova senzora bregaste osovine, posebno na 2.0 benzinskim modelima, dok za mehaničku dugotrajnost sam BMW preporučuje upotrebu kvalitetnog brendiranog ulja. Uprkos neospornog kvaliteta, BMW 3 E90 s vremena na vrijeme pokazuje neke probleme, ali češće na modelima iz prvih godina proizvodnje. Poslije redizajina situacija je bolja i veliki kvarovi su postali rijetki.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 325i 2.5 (228 KS) |
Prosječno |
9,7 |
Najmanje |
6,9 |
Najviše |
14,2 |
Prednosti
Svi motori koriste lanac umjesto zupčastog remena, na Euro NCAP crash testu osvojio je 5 zvjezdica za sigurnost, karoserija je vrlo dobra i ne postoje problemi sa korozijom, velika pouzdanost
Mane
Česti problemi sa pumpom viskog pritiska, injektori su veoma osetljivi na kvalitet goriva, mala ponuda standardne opreme
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
2.996 ccm |
Snaga |
218 KS pri 6.100 o/min |
Max obrtni momenat |
270 Nm pri 4.200 o/min |
Najveća brzina |
250 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
6,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
453 x 181 x 198 cm |
Masa |
1.460 kg |
Osovinski razmak |
276 cm |
Prtljažnik |
460 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2005. - Početak prodaje BMW 3, limuzina sa četvoro vrata BMW 3 E90 i petoro vrata karavan BMW 3 E91, pojavili se motori 318i (95KW), 320i (110KW), 325i(160KW), 330i (190KW), 318d (90KW), 320d (120KW) i 330d (170KW).
• 2008. - Redizajn BMW , novi motor 330d (180KW).
• 2012. - Početak prodaje nove generacije BMW 3 F30.
⚠️ Obrati pažnju:
Poznati su problemi sa pumpom visokog pritiska, uglavnom na prvim modelima zbog greške proizvođača
Zbog lošeg goriva dolazi do prestanka rada injektora
Neki automobili su imali greške u GPS sistemu. Zamjena je bila najgori vid rješavanja
Više informacija o modelu BMW Serije 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.