Test – Opel Grandland 1.2 Hybrid GS

Pogled s visoka koji godi i ima praktičnu funkciju

Sa povlačenjem Insignije iz Opelove palete modela stvorio se prazan prostor u ponudi koji je njemački proizvođač popunio novim, značajno većim Grandlandom. Njegov SUV koncept donosi brojne prednosti, a dvije najočiglednije jesu prostranija kabina i povišen klirens, koji vas izdiže visoko iznad podloge...
11 Decembar 2025

Pogled s visoka koji godi i ima praktičnu funkciju

Druga generacija Grandlanda pravi osjetan iskorak u odnosu na prethodnika kako u pogledu većih dimenzija, raskošnije i komfornije kabine tako i u pogledu elektrifikacije pogona, koja pokriva raspon od blagih hibrida, preko „plug-in” verzija do potpuno električnih modela na kojima će se zasnivati Opelova budućnost. 

IMG 7204

Podsjećamo da je zajedničkim razvojem prve generacije Grandlanda i broj manjeg Crosslanda Opel prije jedne decenije počeo zbližavanje sa francuskom PSA grupacijom, koja je 2017. postala prvo njegov vlasnik, da bi ga 2021. godine uvela u jednu od najvećih automobilskih grupacija na svijetu: Stellantis. Ovaj mali istorijski retrovizor značajan je za početak priče o drugoj generaciji Grandlanda, jer je on sada dio puno veće globalne automobilske priče nego što je to bio prethodnik. Samim tim i ambicije koje ima Opel od ovog automobila očekivano su veće.

IMG 7502

Prvi utisak koji stičete o dizajnu upućuje vas na zaključak da je riječ o futurističkom konceptu, a ne o velikoserijskom automobilu. Za to je prije svega zaslužan novi koncept LED svjetala sa Intelli-Lux Matrix LED tehnologijom, koju odlikuju brže reakcije na saobraćaj oko vozila s efikasnijim zatamnjivanjem područja u zonama očiju ostalih vozača, pješaka i biciklista. HD oznaka na njima sugeriše da integrišu čak 25.600 pojedinačno kontrolisanih piksela koji osvjetljavaju prostor ispred vozila.

IMG 7068

Imaju ograničenu mogućnost iscrtavanja svjetlosnih oblika, što se vidi svaki put kod zaključavanja vozila, dok s druge strane veoma efikasno zatamnjuju zone osvjetljenja za koje nadzorna elektronika procijeni da ih ne treba osvijetliti. Očima posmatrača svana je posebno interesantan providni 3D vizir, odnosno panelna maska koja je pozadinski osvijetljena, što je najizraženije noću, te povezana s glavnim svjetlima, zbog čega se stiče utisak da je riječ o cjelini. 

IMG 7080

Sam koncept dubokog, pozadinskog osvjetljenja Opel zove Edge Light i do sada smo ga uglavnom imali priliku vidjeti na konceptnim, ali ne i velikoserijskim modelima. Sličan utisak odaju i grafički i geometrijski veoma precizno izvedena zadnja svjetla, koja pokrivaju čitavu širinu vozila s posebnim isticanjem njegove sredine, gdje se nalazi stilski osvijetljeni naziv Opel. Ono što je pomalo čudno kod koncepta zadnjih svjetala jeste što je za pokazivače pravca rezervisano tek nekoliko dioda, koje danju i pri jakom sunčevom svjetlu nisu uočljive koliko bismo to željeli. 

IMG 7084

Za vanjski dizajn treba još dodati da ga odlikuju glatke, nježne karoserijske površine i oblici, te da najbogatije opremljeni modeli poput testnog dolaze s crnim, lakiranim oplatama donjeg dijela vozila, odnosno kontrastnim krovom i retrovizorima. Za poseban doživljaj zaslužna je i činjenica da je novi model osjetno veći od prethodnog, te da zbog toga standardno ima 19-inčne aluminijumske točkove. Podsjećamo da svana više nema klasičnih hromiranih oznaka i ukrasa, koji su izostavljeni kao dio projekta Greenovation, pokrenutog s ciljem ekološke racionalizacije proizvodnje automobila.

IMG 7037

Enterijer je veoma komforan, savremeno opremljen, ali i izrazito ekološki. Naime, u skladu s Opelovim pristupom zelenih inovacija, sve ove tkanine koje možete da vidite u kabini izrađene su od materijala s recikliranim sadržajem. U testnoj konfiguraciji imali smo četiri-pet različitih ukrasnih dekoracija, što u početku zbog kombinacije velikog broja izlomljenih oblika djeluje pomalo zbunjujuće, ali to je početni efekat koji blijedi vremenom. Sa 4.650 milimetara novi Grandland duži je za 17,3 centimetra od prethodnika. 

IMG 7044

Širina je povećana za 49 mm, a „porastao” je i za 35 milimetara u visinu. Mada za to nema realne potrebe, jer je većina komandi digitalizovana kroz multimediju, a par klasičnih je zadržano u okviru ekrana, centralni greben ostao je poprilično širok. U svim ostalim segmentima komfor je unaprijeđen, posebno u prostoru za laktove i leđa, te u drugom redu sjedišta gdje do izražaja dolazi i potpuno ravan pod nove platforme. Vozačevo sjedište ima podršku za lumbalni dio, a oba prednja imaju i podesivi oslonac za noge koji olakšava duga putovanja. 

IMG 0030

Koliko je novi Grandland spreman da bude ugodan porodični automobil, najbolje se vidi na zadnjoj klupi, gdje mogu udobno da se smjeste tri odrasla putnika. Zahvaljujući staklenom panoramskom krovu i velikim bočnim staklima kabina se iz njihove pesrpektive čini još širom nego što zapravo jeste. Boravak pozadi ugodan je i zahvaljujući centralnim ventilacionim otvorima, a tu su i dvije USB utičnice i jedna klasična 12-voltna namijenjene za punjenje eksternih uređaja. Osim što prostora u kabini ima dovoljno za komforno smještanje osoba košarkaškog rasta, posebnu pohvalu zaslužuje i funkcionalnost, koju omogućava veliki broj otvorenih i zatvorenih pretinaca, odlagališta i polica. 

IMG 0034

Primjera radi, u centralnom naslonu za ruku je 12-litarski pretinac, koji je klimatizovan i može da posluži za hlađenje hrane ili pića, a u njega će bez problema stati i manje torbice. Svaki vozač porodičnog automobila mašta o velikom i funkcionalnom prtljažniku u kojem će moći lako da transportuje različite terete – od dječijih kolica, preko kabastih igračaka, pa do mnogobrojnih kofera bez kojih se ne ide ni na jedan duži put. Sa 550 litara osnovne zapremine Grandland mu sve te svakodnevne zadatke čini puno lakšim, a ako zatreba, preklapanjem naslona zadnjih sjedišta biće mu dostupno i maksimalnih 1.645 litara, koji su dovoljni za transport kabastih predmeta poput namještaja ili bijele tehnike. 

IMG 7671

Kao trenutno najveći, najraskošniji i najkomforniji Opelov model Grandland je, očekivano, i jedan  od najskupljih njegovih automobila. Najpovoljnija verzija s paketom opreme Edition i hibridnim pogonom dostupna je od 61.100 KM, dok za testni paket GS bez opcija treba izdvojiti 66.100 KM, a s njima njegova cijena raste preko 70.000 KM. 

IMG 0040

S obzirom na konfigurisanu opremu, veoma ekonomičan pogon i visok stepen udobnosti koji pruža, ali i s obzirom na ono što trenutno nudi konkurencija, taj iznos čini se realno odmjerenom protivvrijednošću. Podsjećamo da Opel uz sve svoje modele daje petogodišnju garanciju, koja bi trebalo da bude dovoljna da kupce ovog modela učini bezbrižnim u navedenom periodu. 

IMG 7584

POGON

Prije samo desetak godina u ovoj klasi dominirali su dizelski agregati, koji su tu ulogu u međuvremenu prepustili benzincima i hibridima. Za pogon testnog modela Opel je upotrijebio najnoviji ulazni hibridni pogonski sklop, koji smo već imali priliku testirati u Astri i Mokki. U oba slučaja pokazao je visoku kulturu rada, te uzornu kulturu rada unaprijeđenog trocilindarskog 1,2-litarskog benzinca, koji sada za pogon bregastih osovina i pratećih komponenti koristi lanac umjesto remena. 

IMG 7615

Za prenos snage namijenjen je novi šestostepeni automatski mjenjač u koji je integrisan pomoćni elektromotorni sklop. Mali benzinac raspolaže sa 136 KS i 230 Nm obrtnog momenta, dok potpomognut elektromotorom od 21 kW i 48-voltnom električnom tehnologijom može da isporuči 145 KS. U kombinaciji sa 1.600 kilograma teškim Grandlandom omogućava solidnu dinamiku vožnje s ubrzanjem iz mjesta do 100 km/h za 10,2 sekunde i najvećom brzinom od 202 km/h. 

IMG 7644

Najvažniji kvalitet testnog pogona je uzorna uglađenost sa niskim nivoom buke, što vožnju čini izuzetno ugodnom. Veoma je zanimljiva i prosječna potrošnja koja u nezahtjevnom i za Grandland najprilagođenijem opuštenom režimu vožnje može lako da se održava na nivou od šest do sedam litara, dok se u testnim uslovima prosjek popeo na 8,2 litra, što je uzoran rezultat za SUV model njegove veličine i na nivou ostvarenja malobrojnih konkurentskih dizel-motora. 

IZDVOJENI TEST


Test – SWM G01F 1.5 Turbo

Sportski dizajn i porodični karakter

Svoj premijerni angažman na evropskom tržištu kinesko-italijanski brend SWM ostvario je 2016. ...