Mercedes-AMG GT2 Edition W16
Najekstremniji AMG GT do sada
Pošto homologacija nije bila u pitanju, inženjeri nisu morali stavljati kočnicu na nalet konjskih snaga. Ispod poklopca motora radi dobro poznati 4,0-litarski V8 biturbo, koji u osnovnom GT2 modelu razvija 707 KS, ali je AMG odlučio da to ipak nije dovoljno...
Sa 830 konjskih snaga i DRS sistemom preuzetim iz Formule 1, ovaj automobil je suviše brutalan za javne ceste, a i cijena mu je jednako nemilosrdna. Ime mu je GT2 Edition W16 i već na prvi pogled jasno je da više pripada kolekcionarskoj vitrini nego pit-laneu.
.webp)
Mercedes-AMG je ovom specijalnom serijom, ograničenom na svega trideset primjeraka, stvorio mašinu koja jednako privlači adrenalinske zavisnike i kolekcionare s prostranim garažama i još dubljim džepovima. Svaki primjerak nosi potpis mladog F1 vozača Kimija Antonellija, čime je dodatna ekskluzivnost zapečaćena.
.webp)
Pošto homologacija nije bila u pitanju, inženjeri nisu morali stavljati kočnicu na nalet konjskih snaga. Ispod poklopca motora radi dobro poznati 4,0-litarski V8 biturbo, koji u osnovnom GT2 modelu razvija 707 KS, ali je AMG odlučio da to ipak nije dovoljno.
.webp)
Zahvaljujući novim turbopunjačima i sistemu Push2Pass, snaga nakratko skače na 830 KS, dok obrtni moment probija granicu od 1000 Nm. Kada se sve to spoji s masom od tek 1430 kilograma, rezultat je odnos snage i težine koji izaziva respekt čak i kod pravih trkaćih automobila.
Sekvencijalni šestostepeni mjenjač smješten je na zadnjoj osovini u transaxle konfiguraciji, amortizeri se mogu podešavati u četiri smjera, a točkovi od magnezijuma obojeni u prepoznatljivu Petronas zelenu boju daju automobilu vizuelni pečat Formule 1. Aerodinamički paket ne zaostaje: aktivne klapne, karbonski usmjerivači i zadnje krilo sa sistemom smanjenog otpora vazduha pretvaraju AMG u pravog sprintera. Dovoljno je pritisnuti dugme na volanu i zadnje krilo se spušta, oslobađajući automobil da pojuri preko 320 kilometara na čas.
.webp)
Unutrašnjost je oblikovana u mat karbonu sa zelenim detaljima, a pločica sa oznakom „1 of 30” podsjeća vlasnika na ekskluzivnost serije. Antonellijev potpis na pragovima vrata, trkaća školjkasta sjedišta, redizajnirani Cube Controls volan i kompletna sigurnosna oprema preuzeta iz motorsporta naglašavaju da se radi o pravom trkaćem alatu.

Ipak, ovaj automobil nikada nećemo vidjeti u zvaničnim trkama, jer ne zadovoljava nijedna pravila homologacije. Poređenja gotovo da i nema, pa se jedina realna upotreba svodi na track day vožnje ili, nažalost, mirovanje u kolekcionarskoj postavci. Šteta je što nema službenih vremena sa staze, jer bi, recimo, krug na Nürburgringu bio itekako zanimljiv.
.webp)
Na kraju ostaje cijena: 679.000 eura bez poreza. Ogromna cifra, nema dileme, ali za taj novac kupac dobija najjači AMG GT u istoriji, ekskluzivnu primopredaju na trkaćoj stazi, trkaće odijelo i kacigu.