Test – Geely Starrray 2.0 4x4
Ozbiljna konkurencija u klasi
Kada je u novembru prošle godine premijerno stigao na naše tržište, kineski Geely imao je u ponudi dva SUV-a. Jedan od njih je i raskošni model srednje klase Starray, koji je dostupan u dvije pogonske kombinacije, od kojih ovaj put testiramo onu sa snažnijim dvolitarskim benzincem i 4x4 pogonom...
Geelyjev trenutno najveći SUV model Starray premijerno smo testirali početkom godine u ulaznoj kombinaciji sa 1,5-litarskim benzinskim motorom, automatskim mjenjačem i prednjim pogonom. Za 59.999 KM, koliko je tada koštao testni primjerak, u tom trenutku nije se mogao kupiti nijedan isto konfigurisan SUV model njegovog formata.

Tu činjenicu veoma brzo su prepoznali i domaći kupci, koji su za osammjeseci 2025. kupili gotovo 90 Geelyjevih vozila i tako utabali put za jednu od najuspješnijih premijernih godina kada je riječ o kineskim brendovima u našoj zemlji. Podsjećamo da je uz Starray snažan doprinos afirmaciji Geelyja dao i ulazni Coolray, a da se još snažniji prodajni zamah očekuje s novim modelom Cityray, koji se u prodajne salone uselio u septembru.

U navedenom odnosu snaga 4,7 metara dugačkom Starrayu je pripala uloga reprezentativnog SUV modela, koji na domaćem tržištu treba da ukrsti koplja sa liderima kao što su: Volkswagen Tiguan, Škoda Kodiaq, Cupra Terramar i slični modeli. Da bi bio što ravnopravniji u tom suočavanju, Geely mu je osigurao snažniji i moćniji dvolitarski turbobenzinski motor, koji je kombinovao sa 4x4 pogonom i osmostepenim automatskim mjenjačem.

Uz navedeno je dodana i raskošnija oprema i dobijen je automobil koji predstavlja Geelyjev trenutni komforni, dinamički i tehnološki vrhunac, na čiju cijenu konkurencija nema adekvatan odgovor.

Ispod ovog modernooblikovanog vanjskog dizajna koji je istaknut specifičnim LED svjetlima nalazi se platforma Volva XC40, čiji je vlasnik Geely od 2010. godine, kada ga je otkupio od Forda. O ekonomskoj snazi kineskog Geelyja najbolje svjedoči podatak da on danas posjeduje 9,69% akcija njemačkog Daimlera AG, koji je, podsjećamo, vlasnik slavnog Mercedesa.

Treba naglasiti da uprkos činjenici što Volvo i Geely dijele iste platforme i tehnologiju, u praksi nema ni najmanje vizuelne sličnosti između srodnih automobila ova dva brenda. Geely je u ovom partnerstvu dobio ulogu proizvođača futuristički oblikovanih SUV-ova, koji dizajnom i originalnom kombinacijom LED svjetala nude specifičan vizuelni doživljaj.

Ako bi trebalo da jednom riječju opišemo izgled Starraya, rekli bismo da je provokativan, te da kao takav privlači veliku pažnju okoline. Osim specifičnog osvjetljenja najsadržajnijipaketopreme GF+ ističe se i moderno oblikovanim 20-inčnim alu-naplacima s točkovima i pneumaticima dimenzija 245/45.

Uz karakteristične plastične oplate najisturenijih dijelova karoserije u prvom planu je kontrastni crni krov, koji se kod testnog modela stopio s zatamnjenim zadnjim staklima i bijelom bojom. Za razliku od vanjskog dijela,gdje to nije nimalo izraženo, u kabini se osjeća snažan uticaj Volva.
Da je blisko povezan s Volvom, Geely najjasnije demonstrira u ovom, kao što možete i sami da vidite, veoma raskošnom i modernom enterijeru, u kojem do izražaja dolazi specifičan kvalitet izrade po kojem je kod evropskih kupaca već godinama poznat slavni švedski brend.Prvi utisak koji kao vozač stičete pri ulasku u kabinu jeste da ste za upravljačem veoma komfornog, bogato opremljenog i kvalitetnog premijum automobila.
Njegov stilski nastup je specifičan u detaljima poput ukrasnog panela sa ambijentalnim osvjetljenjem,možda pomalo i kičast, ali kao cjelina zanimljiv, moderan i nadasve ugodan. Enterijer je prozračan, što je jednim dijelom zasluga velikih staklenih površina, panoramskog krova, a drugim kombinacije unutrašnjih materijala s optimalnim brojem svijetlih površina koje razbijaju crnilo kože i plastike.
Sa 4,7 metara dužine, Starray je na tržištu pozicioniran između kompaktnih i premijum SUV modela i kao takav se nameće porodičnim vozačima, koji traže komfornu kabinu i funkcionalan prtljažnik. Kabina nudi impresivan prostor, koji najbolje dolazi do izražaja najviše na zadnjoj klupi, gdje se mogu udobno smjestiti tri odrasle osobe.
Dvije će uživati natprosječan komfor sa širokim centralnim naslonom za ruke u koji su integrisani držači za čaše. Za pohvalu su i centralni otvori za dovod svježeg ili toplog vazduha do zadnjeg dijela kabine, što je mali, ali veoma bitan detalj za komfor putnika pozadi.
Najviše vizuelne živosti koncentrisano je na centralnom 13,2-inčnom ekranu multimedijalnog sistema osjetljivomna dodir preko kojeg se upravlja gotovo svim funkcijama u vozilu, među kojima se kao najčešća korišten ističe klima-uređaj. Nije to najfunkcionalnije, pa ni najsrećnije rješenje u svijetu automobila, ali je ekran velik i pregledan, a takve su i upravljačke grafike, pa nam privikavanje na ovaj način funkcionisanjanije bio težak.
Prostora za napredak ima, a posebno bismo voljeli da se s nekim budućim redizajnom poveća grafika za upravljanje snagom duvanja ventilatora, jer je sadašnje rješenje bez razumljivog razloga izvedeno presitno. Mada je neuobičajeno podešavanje bočnih retrovizora na centralnom ekranu, zbog rijetkog korištenja ovog sistema nismo shvatili to kao manu, mada su klasična rješenja sa tasterima ipak jednostavnija, ako ni zbog čega onda jer su trenutno pristupačna i ne treba ih tražiti u meniju.
Unutrašnja arhitektura u potpunosti je podređena komforu, sjedišta su masivna, široka, te električno podesiva. Presvlake od eko-kože izgledaju skupocjeno i ugodnije su nego kod baznog modela, jer od drugog paketa opreme dolaze sa ventilacijom, dok grijači prednjih i zadnjih sjedišta spadaju u standardnu opremu svih Starraya.
Najčešće dodirivane površine su ugodno umekšane ili presvučene kožom, dok se na gornjem dijelu instrument-panela nalazi čak i hrapava alkantara. Četverokraki upravljač ugodan je na dodir, a s njim su kombinovane i mnogobrojne daljinske komande. Za pohvalu su i digitalni instrumenti, koji su jasni, konkretni i nisu predimenzionirani.
Prtljažniku se pristupa kroz električno pokretana peta vrata iza kojih se nalazi 650 litara slobodnog prostora. Dodatna odlagališta nalaze se i ispod poda, a ukoliko vam je potreban maksimalan kapacitet od 1.610 litara, on se dobija jednostavnim preklapanjem naslona zadnjih sjedišta.
Sve što smo naveli ponuđeno je u najbogatijem paketu opreme GF+, koji je u slučaju testnog Geelyja Starraya dostupan po akcijskoj cijeni od 71.999 KM. Ova cijena je formirana uz aktuelni popust od 3.000 KM i uz nju dolaze četiri godine garancije ili do 100.000 pređenih kilometara.
Pogonski maksimum
Snažniji dvolitarski benzinac raspolaže sa 238 KS. Za razliku od ulaznog 1.5 motora, koji ima 174 KS, snažniji za prenos snage na sve točkove koristi osmostepeni mjenjač, dok je za slabiji rezervisan sedmostepeni. Brzina više omogućava bolje rasterećenje snažnijeg agregata, posebno na visokim brzinama.
Vozač je u praksi svjestan razlike od 64 KS i 60 Nmkoja je na strani jačeg agregata, ali se ona jednim dijelom amortizuje i kroz povećanje mase od 74 kilograma, koliko su teški4x4 pogon i drugi mjenjač. Ubrzanje od 0 do 100 km/h u sportskom režimu rada nadzorne elektronike od 8,2 sekunde i najveća brzina od 215 km/h dovoljni su da Starray adekvatno parira većini slično motorizovanih konkurenata u klasi.
Performanse su u skladu s očekivanjima, a na trenutke subjektivno i puno bolje od njih, jer dvolitarski agregat snagu razvija linearno i rado se odaziva na pritisak papučice gasa. Potrošnja raskošnog SUV-a čija masa sa maksimalnim opterećenjem lako može preći dvije tone kreće se u rasponu od osam do 12–13 litara ukoliko želite da izvučete maksimum iz pogona.
Ostvareni rezultat je i očekivan shodno performansama i mogućnostima pogona. Svi oni kojima je navedeno previše fokus pažnje treba da usmjere ka modelu sa 1,5-litarskim motorom i prednjim pogonom, koji je značajno skromniji potrošač.