Mercedes-Benz R107
Najdugovječniji SL i zvijezda pop-kulture
R107 SL je tako ostao simbol bezvremenskog luksuza i vozačkog užitka – automobil koji je preživio modne trendove, regulatorne izazove i konkurenciju, postavši sinonim za prestiž, tehnologiju i sigurnost u svijetu roadstera...
Nakon ogromnog uspjeha modela W113 „Pagoda“, Mercedes je početkom sedamdesetih započeo novi, ambiciozan projekat tj. razvoj SL-a koji će u potpunosti odražavati duh vremena, a istovremeno postaviti temelje buduće tradicije.

Tako je 1971. predstavljen model R107, roadster koji je spajao prestiž, udobnost i naprednu tehnologiju, ali i robustnost koja je omogućila da automobil preživi modne trendove, regulatorne promjene i tehničke izazove decenija koje su uslijedile. R107 je bio prvi SL s oznakom „R“ (od engleskog „Roadster“) čime je započela nova nomenklatura koja će obilježiti buduće generacije SL-a.

U trenutku lansiranja, R107 je ušao u istoriju kao prvi SL s V8 motorom. Prvobitni 350 SL donio je novu eru performansi, jer je bio klasični roadster s platnenim sklopivim krovom i uklonjivim tvrdim krovom, koji je pružao vozački užitak i vrhunsku udobnost istovremeno.

Paralelno, Mercedes je iste godine predstavio i produženu četverosjed verziju SLC (C107), namijenjenu kupcima koji su željeli više prostora, ali isti prestiž i luksuz. Iza R107 stajala je tradicija gotovo dvije decenije od W194, preko 300 SL „Gullwing“, 300 SL Roadster i 190 SL, pa sve do legendarne „Pagode“ dok je ispred njega čekala budućnost, uključujući AMG verzije koje će 1980-ih dodatno oživjeti performanse i stil.

Inženjeri su posebno pažnju posvetili sigurnosti: automobil je testirao nove zone gužvanja, bio je prvi Mercedes s automatskim zatezačima pojaseva, a A-stubovi su projektovani računarom kako bi izdržali prevrtanje.

V8 motor M116, prvobitno razvijen za S-klasu, pokazao se praktično neuništivim, sa kovanim čeličnim klipnjačama, debelim ležajevima i oversquare konstrukcijom koja je garantovala izdržljivost gotovo trkačkog karaktera. Šasija i karoserija, zbog velike količine čelika i robusne konstrukcije, dobile su nadimak „Panzerwagen“ (oklopno vozilo).

Dizajn R107 bio je sofisticirana kombinacija sportskog duha i elegancije, sa dugačkim poklopcem motora, jasnim linijama i širokim stavom automobila kojima su reflektovali novu estetsku filozofiju Mercedes-Benz brenda, dok je unutrašnjost pružala vrhunsku ergonomiju i osjećaj prestiža koji je bio rijedak u tadašnjim kabrioletima.

Tokom skoro dvije decenije proizvodnje, R107 je dobio niz agregata od kultnih V8 jedinica koje su mu davale snažan karakter, do šestocilindraša koji su nudili blaži, ekonomičniji temperament.

R107 je brzo postao statusni simbol, posebno u Americi, gdje su ga vozili Elton John, Sting, Madonna, Clint Eastwood, Sophia Loren, John Travolta pa čak i Princ od Monaka.

Film „American Gigolo“ s Richardom Gereom dodatno je učvrstio njegov kultni status među generacijom yuppieja, a u pop kulturi postao je prepoznatljiv po ulogama u serijama „Dallas“, „Miami Vice“, „A-Team“ i „Hart to Hart“, te u holivudskim kampanjama i spotovima. SL je simbol luksuza, kalifornijskog načina života i prestiža, što ga je činilo najprepoznatljivijim kabrioletom svoje ere.

Tokom gotovo 20 godina proizvodnje nastalo je više od 237.000 primjeraka, što ga čini najprodavanijim luksuznim roadsterom svoje epohe. AMG je dodatno obogatio ponudu R107 sa specijalnim konverzijama širokih karoserija i snažnih motora, uključujući legendarni 560 SL AMG, dok je posebna verzija izrađena za Michaela Schumachera danas kolekcionarski primjerak vrijedan preko 300.000 €. Njegov impresivni životni vijek od 18 godina čini ga drugim najdugovječnijim Mercedesom ikada, odmah poslije G-klase, a status ikone i dalje traje.