Test – Chery Tiggo 8 Pro Noble
Život na visokoj nozi bez pustošenja novčanika
Jedan od najboljih i najkompletnijih kineskih automobila koje smo do sada imali priliku da vozimo ide korak dalje u svom redizajniranom izdanju i nudi nam značajno moderniji enterijer sa bogatom opremom kakve se ne bi postidjeli ni duplo skuplji renomirani premijum modeli…
Chery je bio drugi kineski automobilski brend koji je 2023. zvanično stigao na domaće tržište. Malo ko je tada vjerovao da će samo dvije godine poslije Chery domaćim kupcima na mjesečnom nivou isporučivati desetak vozila, a na godišnjem od 100 do 120 jedinica.

Koliki je potencijal kineske kompanije najbolje potvrđuje činjenica da je po ulasku na domaće tržište ovaj brend ponudio samo tri SUV modela: dinamični FX, kompaktni Tiggo 7 Pro, te najveći i ujedno testni Tiggo 8 Pro.

U međuvremenu ponuda je proširena sa gradskim krosoverom Tiggom 4 Pro, a na tržište je upravo stigla i prva limuzina Chery Arizzo, od koje se očekuje da pomogne redizajniranom Tiggu 8 Pro, inače najpopularnijem Cheryjevom modelu u domaćem okviru.

Najjači aduti vanjskog dizajna jesu mnogobrojni hromirani detalji, a među njima kao najupečatljivija svakako je maska hladnjaka sa trodimenzionalnim saćem, koje istovremeno izgleda veoma elegantno i skupocjeno.

Po mišljenju mnogih ljubitelja SUV-ova Tiggo 8 Pro je naočit automobil. Sa dužinom od 4,7 metara on ulazi u teritoriju Škode Kodiaq, Nissana X-Traila i Volkswagena Tayrona. Prvi susret s njim ostavlja snažan vizuelni utisak, jer izgleda moćno i privlačno, s proporcijama koje djeluju odmjereno i skladno.

Upečatljivi 19-inčni aluminijumski naplaci kombinovani s pneumaticima dimenzija 235/55 daju mu dozu robustnosti, dok je terenski karakter istaknut plastičnim zaštitnim oblogama karoserije i klirensom od 19 cm. Na oba kraja nalaze se savremena LED svjetla s dinamičkim pokazivačima smjera, koji su od redizajna posebno upečatljivi na zadnjem dijelu, gdje nakon zaključavanja vozila počinje svojevrsni svjetlosni šou-program. Logotip, naziv modela i bočne oznake izvedeni su u minimalističkom stilu.

Plava boja testnog vozila odlično se uklopila sa zatamnjenim zadnjim staklima, panoramskim krovom i krovnim spojlerom, a ističu se i pravi, funkcionalni metalizirani izduvni otvori ugrađeni u uglove branika, koje prate diskretna imitacija difuzora i LED svjetla za maglu.

Dizajneri su se poigrali i mnogobrojnim hromiranim detaljima, koji naglašavaju linije maske hladnjaka, branika, bočnih letvica, vrata i krova čineći cjelinu elegantnom i prepoznatljivom.

Podsjećamo da na novim evropskim modelima od 2024. godine više nema hroma zbog štetnih ekoloških efekata koji prate njegovu proizvodnju. Kineski brendovi još nemaju slična ograničenja, pa se ovaj estetski detalj, na sreću njegovih ljubitelja, još uvijek koristi za ukrašavanje i isticanje njihovih modela.

Ako vanjskim dizajnom zavodi na prvu, onda najboljim paketom opreme Noble Tiggo 8 Pro naprosto razoružava sve potencijalne kupce. U ovom automobilu ima toliko savremene opreme i kvalitetnih sadržaja koliko ne nude ni neki duplo skuplji evropski premijum konkurenti. Unutrašnjost vozila ostavlja izuzetno snažan prvi utisak po pitanju dizajna, završne obrade i moderne tehnologije.

Kineski proizvođači još uvijek se suočavaju sa snažnim predrasudama domaćih vozača, ali Tiggo 8 Pro ih ruši čim se u njega uđe. Za cijenu od 66.000 KM teško je pronaći SUV istog formata koji nudi toliko opreme, stila i luksuza. Materijali su ugodni na dodir, sve je precizno uklopljeno i čvrsto, bez nepoželjnog uvijanja i iritirajućih zvukova. Upravljač je multifunkcionalan, a od redizajna i drugačije ergonomski oblikovan, te dopunjen komandama osjetljivim na dodir.

Najveća promjena u enterijeru u odnosu na model koji smo testirali prije dvije godine jeste novi multimedijalni panel sa dva spojena 12,3-inčna ekrana, koja odlikuju 3D grafika i visoka rezolucija prikaza. Umjesto digitalizovanih komandi na ekranu, koje je imao prethodnik, za podešavanje klima-uređaja u novom modelu sada se koriste dodirni tasteri izdvojeni na sredini instrument-panela.

Kineska automobilska tehnologija u stopu prati najnovije svjetske standarde. Zahvaljujući njoj kod Tigga 8 Pro možete, između ostalog, glasovno upravljati: klimatizacijom, multimedijom, prozorima, zadnjim vratima ili panoramskim krovom. I to upravljanje veoma je efikasno i ako vaš engleski jezik nije perfektan, jer sistem uspješno filtrira većinu nepravilnosti u izgovoru. Broj površina s crnim klavir-lakom sveden je na minimum, a samim tim smanjena je i potreba za njihovim brisanjem.

Redizajn je donio i novi centralni greben u koji su integrisani bežični punjač za telefon, držači za čaše, nova ručica mjenjača, okrugli selektor za podešavanje pogona i nekoliko klasičnih tastera, te jednostavni valjkasti potenciometar za podešavanje jačine zvuka odličnog Sony audio-sistema.

Kabina je prostrana i svijetla, s velikim staklenim površinama, dok električno podesiva kožna sjedišta pružaju uzornu udobnost i u najsadržajnijiem paketu Noble dolaze s funkcijom grijanja i hlađenja, što je detalj koji se skupo doplaćuje u evropskim premijum modelima.

Dok vozač i suvozač mogu da računaju na grijanje i ventilaciju sjedišta, putnici u drugom redu mogu da uživaju u otvorenom pogledu u nebo ili da podešavaju položaj sjedišta pomjerajući ih prema naprijed i nazad, a ostavljena im je i mogućnost podešavanja nagiba naslona. Pozadi se zbog navedenog sjedi veoma ugodno, a ulazak u automobil i izlazak iz njega jednostavni su zahvaljujući širokim vratima koja se otvaraju pod gotovo pravim uglom.

Pristup prtljažniku je olakšan električnim petim vratima. Mogu se otvarati putem daljinskog ključa, koji još kontroliše prozore i krovni otvor. Tiggo 8 Pro serijski je opremljen i trećim redom sjedišta, što ga promoviše u ugodan porodični sedmosjed.

Trećem redu pristupa se pomjeranjem i preklapanjem sjedišta drugog reda. Potrebna je određena gimnastika, ali s obzirom na to da će taj prostor najčešće koristiti mlađi putnici, njima to ne bi trebalo predstavljati problem.

U zadnjem dijelu ima dovoljno prostora za dvije osobe prosječnog rasta, a one mogu računati na dodatne ventilacione otvore i utičnice od 12 V. Podsjećamo da je treći red sjedišta „uronjen” u pod prtljažnika, čija zapremina varira od 210 litara, koliko je na raspolaganju sa tri reda, do čak 1930 litara, koliko se dobija kada su u funkciji samo prednja sjedišta. U standardnoj konfiguraciji sa dva reda sjedišta zapremina je 479 litara.

Kada bi sličan automobil nosio logotip nekog poznatog evropskog proizvođača, njegova cijena bi se smatrala izuzetnom ponudom. U ovom slučaju, Chery uz iznos od 65.000 KM, koliko košta testni Tiggo 8 Pro Noble, nudi i sedmogodišnju garanciju, koja je više nego jasan signal koliko proizvođač vjeruje u kvalitet njegovog proizvoda.

Ono na šta se ne može uticati jesu predrasude domaćih kupaca, koje se mogu razbiti samo praktičnim iskustvom ili testnom vožnjom nekog od kineskih modela poput Tigga 8 Pro, jer oni po svemu što nude zaslužuju taj minimum pažnje.

POGON
UGODNO TIH I UGLAĐEN
Pogon čini 1,6-litarski turbobenzinski motor, koji je s redizajnom zbog strožih ekoloških propisa sa prvobitnih 186 KS prigušen na 147 KS. Navedeni gubitak snage u praksi se i ne osjeti zbog drugačijeg podešavanja odličnog automatskog mjenjača sa dva kvačila, koji je proizvod njemačkog Getraga.

Iako je jedini u ponudi, benzinski agregat se pokazao optimalnim pogonom za porodični SUV. Odmah treba naglasiti da nije za one vozače koji uvijek insistiraju na maksimalnim performansama i dinamici. Nas je u različitim okolnostima za vožnju prije svega oduševio uglađenošću i dobrom zvučnom izolacijom.

Motor uglavnom radi mirno, gotovo bešumno, a zahvaljujući obrtnom momentu od 273 Nm u kombinaciji s prednjim pogonom omogućava i veoma pristojno ubrzanje iz mjesta do 100 km/h u trajanju od 9,1 sekund, dok maksimalna brzina dostiže 190 km/h.

Potrošnja goriva se u prosjeku kreće oko osam litara, dok normalni, sportski i „eko” režimi omogućavaju prilagođavanje vožnje stilu vozača sa minimumom koji rijetko pada ispod 7,5 l i maksimumom koji pod punim opterećenjem može da dostigne 10–11 litara. Zadnje multilink vješanje osigurava stabilnost i udobnost, a treba podsjetiti da je pod vozila zaštićen višeslojnim premazima, kakvi se danas rijetko viđaju i kod znatno skupljih modela.