Test – Opel Corsa 1.2 TurboGS

Tradicionalni kvaliteti začinjeni bogatom opremom

Osim dizajnerskih korekcija, koje su je osvježile i podmladile, Corsa je s aktuelnim redizajnom dobila i savremeniju tehnologiju, te bogatiju opremu, koju smo mogli isprobati u testnom modelu čiju pogonsku osnovu je činila kombinacija živahnog benzinskog turbo motora i veoma ugodnog automatskog mjenjača...
29 Maj 2024

Tradicionalni kvaliteti začinjeni bogatom opremom

Kada u svojoj paleti modela imate automobil koji je na tržištu od 1982. godine i koji je do danas proizveden i prodat u 14,6 miliona jedinica,onda imate posebnu privilegiju. Opel tu činjenicu  ite kako zna da cijeni, pa je i aktuelni redizajn Corse sproveden s puno pažnje i razumijevanja za ono što treba prosječnom kupcu malog gradskog automobila, koji je na našim prostorima često i jedini automobil u porodici. Da bi priča o aktuelnoj Corsi mogla da dobije potpuniji smisao,neophodno je naglasiti da je Opel kao njen matični brend od 2019. godine iz vlasništva američkog GM-a prešao pod okrilje francuske PSA grupacije, koja se u međuvremenu utopila u još veći savez automobilskih kompanija - Stellantis.

IMG 6939

Uz dužno poštovanje GM-a, pod čijim okriljem je Corsa postigla velike i značajne istorijske uspjehe, njenih proteklih pet godina ipak predstavljaju posebno poglavlje u istoriji ovog modela. Prva i najznačajnija promjena koja se desila s Corsom nakon promjene vlasnika matičnog brenda je činjenica da je ona razvijena na CMP platformi PSA grupacije, koju s njom u okviru Opela dijele još crossover Mokka, a unutar evropskog ogranka Stellantisa: Peugeot 208 i 2008, zatim Citroen C4 i DS 3, te Jeep Avenger. Ova dioba ima mnogo prednosti, uglavnom onih kojih kupci postanu svjesni kada im zatrebaju postprodajne usluge, jer su mnogi dijelovi vješanja, šasije i pogona kod nabrojanih automobila isti i samim tim povoljniji, a i lakše je pronaći kvalitetan servis u kojem je moguće neku popravku ili redovnu zamjenu. 

IMG 6911

Corsa je s redizajnom postala peti i ujedno zadnji Opelov putnički model, koji je dobio sada već prepoznatljivu vizir masku hladnjaka. Osim što je aerodinamičnija od prethodnog rješenja, nova maska izgleda modernije i elegantnije zahvaljujući crnom finišu visokog sjaja. Mada je i u originalnom izdanju imala Matrix Intelli-Lux LED, ona su s redizajnom dodatno usavršena, te sada mogu da se pohvale sa novim dizajnom i dnevnim svjetlom, ali i većim stepenom preciznosti, koji je postignut zahvaljujući konceptu s 14 LED elemenata. Sa novom maskom hladnjaka i svjetlima prednji dio dobio je modernizovan i aerodinamički profilisan branik sa karakterističnim saćem usisnika vazduha na sredini.

IMG 6501

Zavisno od odabranog paketa opreme, a tri su u ponudi: Edition, GS i Ultimate,klasični hromirani logotip brenda dostupan je u crnoj ili mat saten boji. Testni model imao je GS opremu karakterističnu po crnim detaljima. Podsjećamo da se na spisku mnogobrojnih opcija ponuđenih uz Corsu nalaze i moderne dvobojne karoserije sa kontrastnim crnim krovom i retrovizorima. 

IMG 6533

Na zadnjem dijelu najveća novost je novi profil branika u koji su sada integrisani bočni katadiopteri i centralno LED svjetlo. Naziv Corsa je dosadašnji diskretni dizajn sa pozicijom u lijevom uglu zamijenio sa velikim, centralno pozicioniranim fontom. U crnoj boji su i noviza testni model opcioni 17-inčni aluminijumski naplaci s Michelinovim pneumaticima dimenzija 205/45. Sve u svemu, Corsa je i nakon redizajna zadržala njen specifičan sportski šarm, koji u GS izdanju mami uzdahe mlađe vozačke populacije, mada treba istaći da je ona u prethodnim generacijama bila i ostala miljenica ženske vozačkepopulacije koja je tokom testa mnogo puta znatiželjno promatrala naš automobil.

IMG 6544

Osnovne promjene u enterijeru fokusirane su na bogatiju serijsku opremu u kojoj se sada nalazi i značajno veći, te za korištenje jednostavniji 10-inčni na dodir osjetljivi ekran. Osim što je komforniji za upotrebu od prethodnog, njegov novi softver omogućava brže i lakše povezivanje s pametnim telefonima, a može se i samostalno ažurirati putem interneta, što su pogodnosti na koje nisu mogli računati vlasnici prvobitnog modela. U Corsinoj kabini očekivano nema prostora kao u broj većoj Astri, koju smo testirali nekoliko nedelja ranije, ali za gradski automobil dugačak 4,06 metara ona predstavlja jedno od najboljih ostvarenja u klasi.

IMG 6537

Za tu činjenicu zaslužna je jednostvna i rekli bismo prije svega ergonomski klasična arhitektura kabine bez preširokog centralnog tunela, koji krade dragocjeni prostor kod mnogih konkurenata. Trokraki upravljač, obložen ugodnom kožom nostalgično nas vraća u prošlost, ali i naglašava činjenicu da je odabrani paket opreme sa sportskim predznakom.

IMG 6546

Taj predznak odrazio se i na presvlake, ali i školjkasti oblik prednjih sjedišta, dok su nožne komande pokrivene metalnim poklopcima. Ispred vozača su digitalni instrumenti projektovani na 7-inčnom ekranu, koji estetski i grafički ne predstavlja posljednju riječ tehnologije, ali u informativnom pogledu efikasno ispunjava svoj zadatak, jer kroz nekoliko različitih prikaza nudi sve neophodne informacije. Viši stepen digitalizacije ponuđen je na sredini, gdje je pozicioniran već spomenuti, savremeniji 10-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedije, koja između ostalog omogućava jednostavno povezivanje s pametnim telefonima.

20240318 070604 01edt

Za pohvalu su i jednostavne komande klima uređaja i isti koncept upravljanja automatskim mjenjačem s kliznim džojstikom i dva tastera, koji sunam poznati iz mnogobrojnih modela Stellantis grupacije, pa je samim tim i dizajnerski najmanje originalan segment u automobilu. Lakirana plastika sa crnim finišom do sada nam je više puta demonstrirala da je teška za održavanje, odnosno da traži redovno brisanje s magičnom krpom, kako ne bi bila prašnjava i zamazana otiscima prstiju. Njena estetska vrijednost je neospornadok je čista, ali činjenica da je osim lakog prljanja prati i refleksija svjetla ne omogućava ovom materijalu da pridobije velike simpatije korisnika. 

IMG 6445

Sa 309 litara zapremine prtljažnik aktuelne Corse je jedan od najvećih u klasi. U osnovnoj konfiguraciji je pravilnog oblika, a može se povećati obaranjem naslona zadnje klupe kada se dobija više od hiljadu litara slobodnog prostora. Nije to dovoljno za selidbe i prevoz rashladnih vitrina, ali je na nivou očekivanja od gradskog automobila. Kome treba više prostora za prtljag, onda bi mogao da razmisli o kupovini veoma funkcionalne Astre karavan koju smo vozili neposredno prije Corse. Ta alternativa po nama je i logična, jer će Corsa poput testne kod domaćih kupaca teško opravdatinjenu visoku cijenu od 55.087 KM.

IMG 6432

Podsjećamo da je ta cijena uslovljena činjenicom da zbog automatskog mjenjača automobil podliježe carini, dok kod isto opremljenog modela s ručnim mjenjačem to nije slučaj, pa je njegova ulazna cijena mnogo pristupačnija, 41.466 KM. Ko bude želio da kupi testnu kombinaciju, moraće, narodski rečeno, dobro da se ispruži kod plaćanja. S druge strane, kupci skromnijih apetita mogu biti zadovoljniji, jer je ulazni model nove Corse s 1.2 benzinskim atmosfercem sa 75 KS dostupan od 35.889 KM pa naviše, što je osjetno konkurentniji iznos. 

POGON

Ima i dinamike i ekonomičnosti

Pogonski dio testne Corse činio je jedan od najpoznatijih trocilindarskih agregata u ovom trenutku. Riječ je o 1,2-litarskom bloku kojeg je razvio francuski PSA koncern i koji je dostupan u atmosferskom izdanju sa 75 KS, te kao turbomotor sa 100 i 130 KS. Srednja i ujedno najbolje odmjerena verzija pogonila je i testni model. Osim startnih vibracija, koje su osjetne i kada automobil stoji u mjestu, srednji benzinac nema drugih izraženih mana.Njegov frktavi trocilindarski zvuk ima u sebi sportskog prizvuka, posebno kada se radilica motora zavrti u veće obrtaje.

IMG 6456

Najveći obrtni momenat od 205 Nm razvija već od 1.750 obrtaja, dok je za najveću snagu potrebno radilicu zavrtjeti do 5.500 obrtaja. Od 0 do 100 km/h Corsa ubrzava za 9,9 sekundi, dok joj je najveća brzina 194 km/h, što je dijelom i velika zasluga dobre aerodinamike, ali i svedene mase automobila od 1.175 kg. Prosječna potrošnja kao i kod svih trocilindarskih benzinaca ima dvije krajnosti. Naime, ukoliko ste umjereni u pritiskanju papučice gasa i pratite ritam saobraćaja bez naglih promjena, možete računati s prosjekom oko 4,5 litara, dok će agresivniji ritam vožnje prosjek lako podići i do 7 litara. Naš testni zaustavio se na nivou od 6,3 litra, što je s obzirom na sve ono što nudi, ali i dinamički može Corsa GS, očekivan rezultat. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...