Audi A4 (1994-2001)

Ulaznica za višu klasu

Sa prvom "četvorkom" Audi je počeo ozbiljnije da konkuriše BMW-u 3 i Mercedesu C klase...
09 Decembar 2019

Ulaznica za višu klasu

Audi A4 (1994-2001) 1.8 (125 KS)

Mada sa datumom rođenja u 1994. godini odavno spada u grupu punoljetnih Audijevih modela prva "četvorka" i danas se često sreće na bh. saobraćajnicama. Ta činjenica govori ponešto o našem standardu, ali i o izdržljivosti ovog automobila, koji je poslednji predstavnik "stare" Audijeve tehnološke škole. Najbolji dokaz da je ta škola uvijek bila napredna i ispred svog vremena jesu aluminijumski dijelovi prednjeg vješanja, koji su godinama i padom vrijednosti većine "četvorki" postali među najskupljim dijelovima za zamjenu na ovom automobilu, koji je razvijen na istoj platformi kao Volkswagen Passat B5.

Audi A4 1999 1280 3b717056f0b3244d11de792cd0ee13b122

Prvi A4 je bio dostupan sa prednjim i 4x4 quattro pogonom, rezervisanim za najjače motore u njegovoj gami. U osnovi je konstruisan kao vozački automobil, uzorne dinamike i pomalo prekrutog vješanja, koje nije baš blagonaklono prema lošim bh. putevima. Još ako je vremenom kombinovano sa jeftinijim zamjenskim dijelovima poput lafeta, kugli i krajnica sumljivog porijekla, onda nije čudo što većina mehaničara kao najlošiju tačku na Audiju A4 ukazuje na prednje vješanje. Ne zbog složene osmolafetne aluminijumske konstrukcije, nego zbog loših zamjenskih dijelova čijom ugradnjom se dodatno "muče" ispravne originalne komponente.

Audi A4 1999 1280 b0a946b585aa3f8ae36740b040ce3ef62b

Mnogobrojni gumeni elementi su nužni za povezivanje velikog broj pojedinačnih komponenti, a njihovo otkazivanje po pravilu je praćeno kuckanjem u prednjem vješanju čije stanje je i najbolje mjerilo očuvanosti i održavanja svakog pojedinačnog modela. S godinama i pređenim kilometrima porozni postaju i mnogi ostali gumeni dijelovi na motoru i diferencijalima kod modela sa 4x4 pogonom. Svaki gubitak ulja može biti uvod u potencijalno skupe kvarove, posebno kod modela sa quattrom. Antikorozivna zaštita karoserije je uzorna, a pojava korozije ujedno može biti i naznaka nestručno saniranih oštećenja karoserije.

Audi A4 1999 1280 5e0624761fb9aa59eb98fb9ac107ba9167

Mnoge dječije bolesti sa kojima su se susreli početni modeli ispravljeni su sa redizajnom iz 1997. godine. U serijskoj opremi većina modela je imala ABS, dva vazdušna jastuka, cenralnu bravu i električne podizače prozora i podešavanje retrovizora. Sa redizajnom enterijer je uljepšan i osavremenjen automatskim klima uređajem. Ponuda motora je bila veoma raznovrsna, a kod naših vozača najomiljeniji su 1.9 TDI dizelaši, te 1.6 i 1.8-litarski benzinci. Najveći problem koji može da vas zadesi s dizel motorom je otkaz turbine, koja može da se reparira. Kod 1.8 benzinca treba obratiti pažnju na zupčasti remen čija zamjena je preporučljivi i prije od Audija preporučenog intervala. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.8 (125 KS)
Prosječno 9,1
Najmanje 5,9
Najviše 13,6

Prednosti

Kvalitet izrade, antikorozivna zaštita, mali pad vrijednosti, praktičan karavan, veoma izdržljiv 1.9 dizelaš sa 75 KS, ekonomični TDI motori

Mane

Turbina kod dizelskih motora, skučena zadnja klupe, mali otvor prtljažnika kod limuzine, složeno prednje vješanje, osjetljivi spojni gumeni dijelovi, curenje ulja na diferencijalima

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.781 ccm
Snaga 125 KS pri 5.800 o/min
Max obrtni momenat 173 Nm pri 3.950 o/min
Najveća brzina 205 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s
Dimenzije DxŠxV 447 x 173 x 141 cm
Masa 1.220 kg
Osovinski razmak 261 cm
Prtljažnik 440 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

 • 1988. Počinje razvoj nasljednika Audija B4

 • 1994. Predstavljena prva generacija Audija A4

1999. Predstavljen najjači RS4 Avant model sa 280 KS



⚠️ Obrati pažnju:

Centralni diferencijal

S godinama i pređenim kilometrima porozni postaju i mnogi ostali gumeni dijelovi na motoru i diferencijalima kod modela sa 4x4 pogonom.

 

Bild 3 8822434537445649219

Treba obratiti pažnju na zupčasti remen čija zamjena je preporučljivi i prije od Audija preporučenog intervala

 

Rear Brakes 003

Kao najlošiju tačku na Audiju A4 ukazuje na prednje vješanje. 

 

Više informacija o modelu Audi A4 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...