Test – Chery Tiggo 4 Pro 1.5 CVT
Spoj pogonske klasike i bogate savremene opreme
Tiggo 4 je prije tačno godinu dana ponuđen domaćim kupcima kao četvrti i ujedno najpovoljniji Chery automobil. Osim pristupačne akcijske cijene kao njegovi najjači aduti istaknuti su bogata serijska oprema, prostran i komforan enterijer, te niski troškovi održavanja jednostavne pogonske tehnologije...
Kineski Chery jedan je od najmlađih brendova na našem tržištu. Prvi njegovi automobili domaćim kupcima ponuđeni su krajem 2023. godine, a već nakon dva mjeseca prodaje registrovano je 14 vozila. Tokom 2024. godine isporučeno je 35 Chery automobila, da bi do osmog mjeseca ove godine taj broj dostigao 60. Progesivan rast prodaje ostvaren je zahvaljujući četiri modela krosoverskog i SUV koncepta. Jedan od njih je i testni Tiggo 4 Pro, a tu su i njegova istomena braća s oznakama 7 i 8, tespecifični krosover-kupe FX.

Mada su mnogi domaći kupci skeptični po pitanju kvaliteta kineskih automobila i još uvijek favorizuju tradicionalne evropske brendove, razloga za takve stavove sve je manje. Naime, za razliku od nekih ranijih pokušaja s početka 21. vijeka, kada je uvoz kineskih automobila u našu zemlju bio kampanjski, neorganizovan i bez adekvatne servisne podrške, sada je čitava priča puno ozbiljnija i iza nje stoje preduzeća koja se dugi niz godina bave automobilizmom.

Ozbiljniji su i sami automobili, koji se proizvode u Kini, u jednoj od najsavremenijih domaćih tvornica u gradu Vuhuu, gdje je,uostalom, stacionirana i Cheryjeva centrala. Podsjećamo da je riječ o 100% izvozno orijentisanom brendu koji je u državnom vlasništvu i ima velike ambicije u Evropi. Osim za matični Chery ova kompanija,koja je osnovana 1997. godine,proizvodi i ništa manje interesantne automobile u okviru svojih podbrendova: Jettour, Jaecoo, Omoda i Exeed.

Iako je na domaćem tržištu prisutan tek od prošle godine, aktuelni Tiggo 4 iza sebe na globalnom planu već ima osam godina staža. Promocija redizajniranog modela očekuje nas u skoroj budućnosti, a do tada će aktuelna verzija kupce dizajnerski privlačiti trendovskim off-road stilom. Podsjećamo da je na domaće tržište Tiggo 4 Pro ušao s promotivnom cijenom od 36.900 KM, te veoma brzo postao jedan od najzanimljivijih Cheryjevih modela.

Sa 4,81 metara dužine pozicionirao se u klasu gradskih krosovera, u kojoj danas ima gotovo 15–20 potencijalnih konkurenata, među kojima domaći kupci najviše pažnje trenutno poklanjaju modelima kao što suToyota Yaris Cross, Škoda Kamiq, Peugeot 2008 ili Suzuki Vitara. U okolnostima veoma jake i raznovrsne konkurencije kao značajan adut koji često pravi razliku kod kupaca uvijek se ističe dizajn.

Testni Tiggo 4 Pro ne spada u ljepotane, ali ni u vizuelno promašene modele – jednostavno se teško nosi s osam godina staža, koje je Chery donekle izbrisao redizajnom ovog modela. Dok on ne stigne do domaćih kupaca i „otvori im oči”, dovoljno je reći da, ovakav kakav jeste, aktuelni model u prvi plan nameće par činjenica.

Jedna od njih je poprilično visok klirens od 18 centimetara, kakvim mogu da se pohvale samo rijetki modeli u klasi. Druga je uzoran kvalitet završne obrade svih plastičnih obloga i hromiranih ukrasa, koji su precizno spojeni s metalnim dijelovima karoserije i pritom čvrsto fiksirani, što nažalost nije slučaj kod mnogih konkurenata. U najbogatijem paketu opreme Noble vanjski dizajn bogatiji je za stakleni krovni otvor i specifično dizajnirane 18-inčne aluminijumske točkove, dok su dodatno zatamnjena zadnja stakla dostupna od drugog paketaLuxury.

Kada se svemu pridodaju serijska dnevna LED svjetla i raskošno hromirana maska hladnjaka, dobija se skladna i oku ugodna cjelina. Paket opreme Noble,s kojim je kombinovan testni model, u kabini donosi gotovo sve što je neophodno jednom savremenom automobilu. U prvom planu je ovaj digitalizovani multimedijalni panel, u koji su integrisani virtuelni instrumenti i centralni upravljački ekranosjetljiv na dodir. I dok vanjski dizajn u poređenju s konkurentimane može da sakrije bore, unutrašnjost je potpuna suprotnost.

Na prvi pogled enterijer najbolje opremljenog Tigga 4 Pro izgleda kao da je riječ o vozilu koje je pozicionirano jednu klasu iznad, pa i dvije klase. I ovdje kineski proizvođač kao svana impresionira kvalitetom završne obrade i izuzetnom čvrstinom s kojom su sve ugrađene komponente spojene. Sve je, rekli bismo,finiširano njemački pedantno.

Isti utisak stičete i kada razmislite o izboru materijala u kabini. Sjedišta su serijski obložena dvobojnom eko-kožom čija je sredina perforirana, što na oko djeluje veoma luksuzno. Obloge od eko-kože nalazimo i na instrument-panelu, vratima i centralnom naslonu, dok većina konkurenata u ovoj klasi ne nudi ništa drugo osim platna. Izgledom moderan i obložen kožom je i upravljač čiji je koncept daljinskih komandi istovremeno naočit i funkcionalan.

Savremeni karakter automobila najbolje se ogleda u multimediji sa dva 10,25-inčna ekrana visoke rezolucije, od kojih onaj ispred vozača služi za projekciju virtuelnih instrumenata, a onaj centralni za upravljanje. Njegov meni je veoma pregledan, jasan i rasterećen od nebitnih sadržaja, koji često bez ikakvog razumnog razloga samo opterećuju korisnike. Komande automatskog klima-uređaja su dodirne, ali izdvojene na tunelu mjenjača, što je funkcionalnije rješenje nego da su potpuno digitalizovane.

Jedan od najjačih aduta Tigga 4 u enterijeru jeste izuzetna ponuda prostora za ovaj segment vozila. Ta činjenica naročito dolazi do izražaja u drugom redu, gdje se udobno mogu smjestiti tri odrasle osobe, dok će dvije uživati natprosječan komfor i moći koristiti centralni naslon za ruke sa utorima za flašice.

Prednja sjedišta su jednodijelna i mogu da ponude ugodan oslonac i za dvometraše. Komfor na zadnjim sjedištima je na nivou najboljih predstavnika u klasi, a slična konstatacija može da se uputi i na račun preglednosti okoline, jer su staklene površine velike, a dodatnu svjetlost u najboljoj opremi osigurava i krovni otvor, što je takođe rijedak detalj za klasu vozila u kojoj Tiggo 4 Pro nastupa.

Zapremina prtljažnika od 340 litara na donjoj je granici kompaktnog segmenta, ali su transportne mogućnosti zadržane na zadovoljavajućem nivou zahvaljujući pravilnom obliku prljažnog prostora i činjenici da se nasloni zadnjih sjedišta brzo i jednostavno preklapaju.Tiggo 4 Pro specifičan je automobil. Svana je skroman, ali naočit,mada ne pokušava da bude nametljiv.

U enterijeru je raskošan, moderan i bogato opremljen, dok je pogonski racionalan. Trenutno najpovoljniji Chery Tiggo 4 Pro s ručnim mjenjačem i ulaznim paketom Comfort dostupan je za 39.900 KM. Testni pogon sa CVT automatikom startuje od 46.900 KM, koliko Chery traži za model s paketom Luxury, dok je za voženi Noble potrebno izdvojiti 48.900 KM.

Kineski proizvođač u svim ovim verzijama daje jedinstvenu sedmogodišnju garanciju ili do 150.000 pređenih kilometara. Ako vam performanse nisu najvažniji kriterijum pri izboru automobila, onda Cheryjev najmanji model ima sve neophodne adute da privuče vašu pažnju.

Atmosferska klasika
Za pogon 1348 kilograma teškog automobila Chery je namijenio četverocilindarski 1,5-litarski atmosferski benzinski motor sa 95 KS i 138 Nm. Podsjećamo da su samo petnaestak godina unazad ovakav vid motorizacije imali slični modeli, npr.Dacia Duster, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX, ali i da je danas ta uloga (osim kod Hyundaija i Kije) uglavnom prepuštena malim turbo benzincima.

Kada atmosferskom motoru pridodate CVT automatski mjenjač, u startu postaje jasno da je konstruktor tu prednost dao opuštenom ritmu vožnje, dok je dinamika ostala u drugom planu. Tu činjenicu potvrđuje i fabrički deklarisana najveća brzina od 153 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h zvanično nije deklarisano, a naša štoperica je pokazala da se kreće oko 18 sekundi. Potraga za maksimalnim performansama ispraćena je popriličnom bukom motora koji CVT mjenjač brzo uvede i dugo drži u visokim obrtajima, pa vam takav način vožnje lako postaje naporan.

Kad popustite nogu na papučici gasa, do izražaja dolaze neki drugi kvaliteti, poput snažnog vješanja i uzorne udobnosti, ali i gotovo nečujnog rada pogonskog sklopa. Prosječnu potrošnju od 7,8 litara, koju je deklarisao proizvođač, moguće je postići u opuštenom ritmu vozeći se magistralom. U zahtjevnijim uslovima brdske ili gradske vožnje prosjek varira između 8,5 i 9 litara, dok se na auto-putu može popeti i preko deset. Na kraju testa putni računar nam je pokazao vrijednost od 8,7 litara, što je za atmosferski motor u teškom i masivnom automobilu očekivan rezultat.