Audi RS2 Avant
Najbrži karavan svog vremena
Saradnja Audija i Porschea sredinom devedesetih iznjedrila je automobil koji je promijenio način na koji svijet gleda na porodične karavane. RS2 Avant nije bio samo brz već je postavio temelje čitave RS značke i filozofije...
Početkom devedesetih Audi je već imao snažne sportske automobile poput S2 Coupéa i S4 limuzine, ali je brendu nedostajao automobil koji će im donijeti vrhunski imidž.

Upravo iz te potrebe nastala je ideja o novoj oznaci RS skraćeno od RennSport koja je trebala predstavljati ono najekstremnije što Audi može ponuditi. Kao savršena osnova poslužio je A80 Avant, porodični karavan koji je u rukama pravih inženjera postao nešto mnogo više.

U to vrijeme Porsche je iza sebe imao uspješan projekat razvoja Mercedesa 500 E, pa je u njihovoj fabrici u Zuffenhausenu ostalo prostora za novu saradnju. Audi je iskoristio priliku i povjerio Porscheu zahtjevan zadatak da od praktičnog karavana napravi automobil koji će moći stati uz bok tadašnjim sportskim ikonama. Razvojni tim iz Stuttgarta preuzeo je ključnu ulogu u doradi mehanike, performansi i karaktera automobila.

Rezultat tog partnerstva bio je RS2 Avant predstavljen 1994. godine, a već pri samoj premijeri postalo je jasno da se radi o nečem posebnom. Mediji su ga brzo prozvali letećim karavanom jer je kombinovao svakodnevnu upotrebljivost s performansama koje su dotad bile rezervisane za čiste sportiste i kupee.

RS2 je postao najbrži serijski karavan na svijetu i prvi Audi koji je bez elektronskog ograničenja premašio tadašnju magičnu granicu od 250 km/h.
Srce automobila bio je čuveni redni petocilindrični turbo motor zapremine 2.2 litra. Porscheovi inženjeri detaljno su preradili postojeću Audijevu jedinicu, pa je tako ugrađen veći turbopunjač, unaprijeđen interkuler, stavljene snažnije brizgaljke, izmijenjena bregasta osovina i potpuno novi motorni menadžment iz Boscha. Pažnja je posvećena i izduvnom sistemu, kao i hlađenju, kako bi motor mogao izdržati veća opterećenja.

Sve te promjene rezultirale su snagom od 315 KS pri 6.500 obrtaja i maksimalnim obrtnim momentom od 410 Nm dostupnim već na 3.000 o min. Snaga se prenosila na sva četiri točka putem šestostepenog manuelnog mjenjača i Quattro pogona, i uprkos masi od oko 1.600 kilograma, RS2 je ubrzavao do 100 km h za svega 5.4 sekunde, dok su neka mjerenja pokazivala i još bolje rezultate.

Porscheov potpis nije se osjećao samo ispod lima jer oko petine automobila činile su komponente preuzete direktno iz Porscheove ponude. RS2 je dobio njihove retrovizore, naplatke od 17 inča porijeklom iz Cup verzija, kočioni sistem s crvenim čeljustima i Porscheovim natpisom, kao i pojedine elemente vješanja i instrumenata. Čak su i određene boje karoserije dolazile iz Porscheove palete.

Proizvodnja je bila ograničena i trajala je kratko sa ukupno 2.891 sklopljenim primjerkom, što RS2 danas čini izuzetno rijetkim i cijenjenim kolekcionarskim modelom. Zanimljivo je da se na istim proizvodnim linijama u Zuffenhausenu paralelno sastavljao i Mercedes Benz 500 E, još jedan automobil koji duguje mnogo Porscheovom znanju.

RS2 Avant otvorio je potpuno novo poglavlje u istoriji Audija jer nakon njega RS oznaka postala je sinonim za brutalno brze, ali i upotrebljive automobile, a sportski karavani s četiri prstena izrasli su u zaštitni znak marke. Zato se s pravom kaže da bez RS2 današnja Audijeva ponuda ne bi izgledala isto.