Hyundai i30 CW (2008-2012)
Očuvan garancijom i redovnim održavanjem
Zahvaljujući petogodišnjoj garanciji, koja je obavezala vlasnike i30 CW na redovne posjete ovlaštenom servisu danas se mogu naći mnogi očuvani primjerci...
Hyundai i30 CW (2008-2012) 1.6 CRDi (90 KS)
Korejski automobil sa evropskim mjestom rođenja. To je i30 CW. Osmišljen je u Hyundaijevom razvojnom centru u Rüsselsheimu, a proizvodio se u njegovoj najsavremenijoj tvornici u Slovačkoj, uglavnom dobro. Kažemo uglavnom, jer je jedan od najvećih problema koje je Hyundai imao s ovim modelom vezan za njegovu neadekvatnu antikorozivnu zaštitu. Zahvaljujući petogodišnjoj garanciji svi ti problemi s početka proizvodnje otklonjeni su na račun proizvođača, koji je silno želio da se evropskim kupcima sa i30 predstavi u najboljem mogućem svjetalu. Ipak, teško ćete naći i30 koji nema oštećenja na pragovima, pogotovo na zadnjim.
Jednostavno zaštita na njima je loša, pa dolazi do oštećenja laka i boje, što ukoliko se odmah ne sanira vodi dalje do rđanja ovog dijela karoserije. Enterijer je naoko lijepo skrojen, ali u njemu preovladava, tvrda plastika, koja s godinama dobija karakterističan sjaj plastične „ilizanosti“. Svojevremeno jedna od najdužih garancija koju je Hyundai velikodušno dao na i30 zaslužna je što je većina „tridesetki“ dobar dio svoje eksploatacije provela u ovlaštenim servisima. Ta činjenica je velika prednost, jer garantuje očuvanost vitalnih sklopova automobila odnosno ispravnu brigu o njima. Većina Hyundaijevih mana vrti se oko nepouzdane i mušičave elektronike.
Na i30-ki su zabilježeni raznorazni kavori ove vrste koji primarno ne utiču na vozne karakteristike samog automobila. Gremlini su tako opsjedali unutrašnju rasvjetu, elektronsku blokadu motora, ventilacioni sistem, a zabilježeni su i otkazi električnih podizača i problemi sa audio sistemom i daljinskim komandama na upravljaču. Većinu ti kvarova, koji su se dešavali u garanciju Hyundai je ispravljao o svom trošku što je za kupce polovnjaka itekako značajna činjenica. Pošto ne spada u grupu najpoželjniji brendova i nije u prvo planu poslovnih kupaca, Hyundai i30 CW je u pravom smislu riječ bio porodični automobil. A porodični ljudi u većini slučajeva su ujedno i veoma brižni prema svojim automobilima. Pogonska gama uključivala je četiri agregata, po dva dizelska i benzinska.
Početni i ujedno najčešće birani 1.4-litarski benzinac ujedno je i najpreporučljiviji. Savremena koncepcija sa dvije pregaste osovine za pogon koristi lanac. To znači da nema velikog servisa, odnosno da su troškovi redovnog održavanja veoma povoljni. Alternative početnom benzincu su 1.6-litarski agregat sa 126 KS i 2.0-litarski sa 143 KS, koji uprkos značajno višoj deklarisanoj snazi ne donosi toliko bolje perforamnse koliko više troši i skuplji je za registraciju i održavanje. Ljubitelji dizelaša mogu da biraju između tri verzije 1.6 CRDi motora sa 90, 115 i 128 KS ili većeg 2.0 CRDi motora sa 140 „konja“. Manji dizelaš takođe ima lanac, pa je i on povoljniji za servisiranje od većeg, koji je u Hyundaiju i30 CW više luksuz nego realna potreba.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 CRDi (90 KS) |
Prosječno |
5,8 |
Najmanje |
4,2 |
Najviše |
7,3 |
Prednosti
Redovno servisiranje uslovljeno petogodišnjom garancijom, lanac kod 1.4 benzinskog i 1.6 dizel motora, potpuna serijska oprema, praktičan prtljažnik, udobnost, konstantan pad vrijednosti
Mane
Antikorozivna zaštita po pragovima i rubovima, stabilizatori na prednjem vješanju, kvalitet plastike u kabini, brojni sitni elektronski nedostaci,
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.582 ccm |
Snaga |
90 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
235 Nm pri 2.500 o/min |
Najveća brzina |
172 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
14,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
447 x 177 x 156 cm |
Masa |
1.334 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
415-1395 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Godinu dana nakon hatchbaka Hyundai je predstavio karavanski i30 sa osnovnim kapacitetom prtljažnika od 415 i maksimalnim od 1.395 litara
• 2010. U ponudu se uvodi savremenija verzija 1.6 CRDi agregata sa 126 KS
• 2013. Predstavljena druga generacija Karavanskog i30
⚠️ Obrati pažnju:
Jedan od najvećih problema koje je Hyundai imao s ovim modelom vezan za njegovu neadekvatnu antikorozivnu zaštitu.
Enterijer je naoko lijepo skrojen, ali u njemu preovladava, tvrda plastika, koja s godinama dobija karakterističan sjaj plastične „ilizanosti“.
Većina Hyundaijevih mana vrti se oko nepouzdane i mušičave elektronike
Više informacija o modelu Hyundai i30 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.