Opel Kadett GSi
Kada je "munja" iz Russelsheima bježala konkurenciji
Prije tačno četiri decenije Opel je svijetu predstavio svoj odgovor na rastuću popularnost Golfa 2. Šesta generacija Kadett-a imala je vrhunsku areodinamiku, a sportska GSi verzija bila je među najbržim kompaktima na svijetu…
Proljeća 1984. godine, rukovodstvo Opela odobrilo je najambiciozniji investicioni plan u istoriji kompanije. U narednim godinama, čak 7,4 milijardi njemačkih maraka bilo je namijenjeno modernizaciji fabrika i proširenju proizvodnog asortimana, dok je dodatna milijarda bila izdvojena za ekološka istraživanja.
Te iste godine Opel je lansirao šestu generaciju svog popularnog modela Kadett. Razvoj E generacije započeo je još 1979. godine, sa ciljem tehničkog unaprijeđenja zasnovanog na prethodnom modelu, koji je prvi imao prednji pogon. Dva ključna zadatka postavljena su pred tim inženjera: aerodinamički koeficijent morao je biti ispod 0,40, dok je težina karoserije morala biti što manja.
Posle 1200 časova rada u Pininfarininom aerotunelu, postignut je izvanredan koeficijent otpora vazduha od 0,32, dok je sportski GSi model dostigao čak 0,30, što ga je učinilo najaerodinamičnijim kompaktom tog doba. Ove karakteristike pomogle su Kadettu E da osvoji prestižnu titulu Evropskog automobila godine za 1985.
Kadett GSi, opremljen snažnim 1.8-litarskim motorom sa 115 konjskih snaga, mogao je da razvije brzine preko 200 km/h, nadmašujući rivale poput VW Golfa GTI i postavši najbrži automobil u svojoj klasi. GSi verzija se isticala petostepenim mjenjačem i inovativnim digitalnim instrumentima u kokpitu, koji su koristili LCD tehnologiju. Tokom čitavog proizvodnog ciklusa Kadetta E, Opel je kontinuirano razvijao motore, što je rezultiralo čak 18 različitih verzija, sa i bez katalizatora.
Od februara 1988, GSi 16V model, sa 2.0-litarskim motorom i 150 konjskih snaga zahvaljujući viševentilnoj tehnologiji, postao je najbrži i najsnažniji model u svojoj klasi, uz istovremeno izvanrednu efikasnost. To je bio jedan od posljednjih Kadetta, jer je Opel odlučio da 1991. godine povuče ovo ime, koje je bilo u upotrebi još od 1936. godine.
Sa ukupno 3.779.289 proizvedenih vozila, Kadett E postao je najprodavaniji model u istoriji ovog brenda. Pored toga bio je i globalno prisutan, prodavan je pod različitim brendovima General Motorsa kao što su Vauxhall, Pontiac i Chevrolet, a u Brazilu se proizvodnja derivata ovog modela nastavila sve do 1998. godine.