Toyota Land Cruiser (2002-2009)

Čistokrvni terenac sa dozom luksuza

Land Cruiser je jedan od rijetkih, tradicionalno konstrusianih terenskih automobila sa odvojenom šasijom i karoserijom...
09 Decembar 2019

Čistokrvni terenac sa dozom luksuza

Toyota Land Cruiser (2002-2009) 3.0 D-4D (163 KS)

Land Cruiserova šasija je tu da se nosi sa opterećenjima, koja sa sobom nose izazovi terenske vožnje, a karoserija da zadovolji raznorazne potrebe korisnika ovog automobila. Kolike su transportne mogućnosti LC-a najbolje potvrđuje činjenica da ga je među prvima bilo moguće dobiti sa tri reda sjedišta dovoljni za transport sedam osoba. Dostupan je i u kratkoj verziji sa troje vrata. O kakvom automobilu je riječ najbolje svjedoči podatak da osnova verzija Land Cruisera ima masu od 1.760 Kg.

Toyota Land Cruiser 2008 1280 a5f42c0b059b851e189f20aa837f242ad7

Serijski se kombinovao sa 4x4 pogonom, koji osim redukcije, nudi i mogućnost blokade centralnog diferencijala. Kao i kod svake Toyote većina originalnih dijelova je iznadprosječno izdržljiva, ali isto toliko i skuplja od konkurencije. Izbor pogonskih agregata do 2007. se svodio na tri motora. Najslabiji je trolitarski dizelaš, koji raspolaže sa samo 125 KS. Malo opterećenje čini ga veoma izdržljivim. Ovaj motor je dostupan i u jačoj verziji sa 163 KS i 343 Nm obrtnog momenta. Jedina alternativa dizelašima je šestocilindarski 3.4-litarski V6 benzinac sa 178 KS. Dizelaš je 2007. osnažen na 204 KS, dok je u benzinsku gamu uvršten 4.0-litarski šestak sa 250 KS. Na evropskom tržištu Land Cruiser se najčešće kombinovao sa 3.0-litarskim dizelašem sa 163 KS, koji se pokazao izdržljivim.

Toyota Land Cruiser 2008 1280 3434bd939d48539d9c9adb6072991f34c8

Mada je izrađen od kvalitenih komponenti stanje Land Cruisera u najvećoj mjeri zavisi od činjenice, koliko vremena je proveo u terenskoj vožnji. Zbog uzorne prohodnosti njegovi vlasnici su ga često vozili u nemilosrdnim uslovima, koji na ispit izdržljivosti stavljaju kako komponete pogona i vješanja, tako i samu karoseriju. Podsjećamo da su originalni dijelovi kvalitetni, ali skupi pa je detaljan pregeld svih vitalnih sklopova preporučljiv prije savke kupovine. Dizelski motori iz prvih serija su imali problema sa pregrijavanjem, što je dovodilo do pregorijevanje dihtunga glave motora. Toyota je ovaj problem riješila već u prvoj godini proizvodnje. Sistem ubrizgavanja kod dizelski motori ima problema da svari gorivo lošijeg kvaliteta.

Toyota Land Cruiser 2008 1280 2712b3c147e81f8ea116197763264bb417

 U najgorim slučajevima dolazi do postepenog zapušavanja dizni, neravnomjernog ubrizagavanja goriva i povećanje potrošnje uz gubitak snage. Ovaj problem se mogao riješiti čišćenjem dizni, ali u mnogim slučajevim bilo ih je neophodno zamjeniti novim. U terenskoj vožnji veliko opterećenje trpe i prenosni mehanizam, odnosno kvačilo, ali i prednje kočnice. Automatski mjenjač pokazao se boljim izborom u svim situacijam, a posebno u off-roadu i pri vuči prikolice, jer je štitio motor i prenos od preopterećenja. Hladnjak ulja mjenjača se nalazi u sklopi hladnjaka motora. Usljed stvaranja mikropukotina na hladnjaku njemu dolazilo je do miješanja sa uljem motora, što je uzrokovalo teške havarije na oba sistema.  

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 3.0 D-4D (163 KS)
Prosječno 10,6
Najmanje 9,1
Najviše 13,8

Prednosti

Kvalitetna izrada, moćan 4x4 pogon, kombinacija šasije i karoserije sposobna za terenske izazove,  dobre vučno sposobnosti, komforna kabina, izdržljivi dizelaši 

Mane

Visoki troškovi održavanje, origuranja i registracije, velika potrošnja goriva, sistem ubrizgavanja kod dizel motora osjetljiv na loše gorivo, udobnost na zadnjim sjedištima,

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 2.982 ccm
Snaga 173 KS pri 3.400 o/min
Max obrtni momenat 410 Nm pri 2.800 o/min
Najveća brzina 175 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,5 s
Dimenzije DxŠxV 436 x 179 x 185 cm
Masa 2.020 kg
Osovinski razmak 245 cm
Prtljažnik 403-1350 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2002. Predstavljen Toyota Land Cruiser serija J120 u dvije karoserijske verzije sa petoro i troje vrata

2006. Smanjena emisja kod 3.0 D-4D i 4.0 benzinskog motora

2013. Predstavljen nasljednik, serija J150

 



⚠️ Obrati pažnju:

$ 57

Sistem ubrizgavanja kod dizelski motori ima problema da svari gorivo lošijeg kvaliteta

 

Toyota D4D Diesel Engine

Dizelski motori iz prvih serija su imali problema sa pregrijavanjem, što je dovodilo do pregorijevanje dihtunga glave motora

 

Gcdinstallation

Usljed stvaranja mikropukotina na hladnjaku njemu dolazilo je do miješanja sa uljem motora, što je uzrokovalo teške havarije na oba sistema.

 

Više informacija o modelu Toyota Land Cruiser pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje. 

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...