Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao je kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkurencijom, francuski proizvođač izoštrio je njen dizajn i uskladio ga sa novim vizuelnim standardima brenda, koji karakteristične lavove očnjake mijenjaju s upečatljivijim LED kandžama. U enterijeru su ponuđeni savremeniji  multimedijalni sadržaji...
27 August 2024

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Od 2019. godine, kada je predstavljena druga generacija modela 2008, Peugeot je suvereni vladar klase evropskih gradskih krosovera. Moderan i naočit dizajn uz jednu od najkomfornijih kabina u segmentu pokazali su se puno jačim adutima u odnosu na sva konkurentska ostvarenja, a samo u ovoj klasi ima ih više od dvadesetak. Mada u prodajnim rezultatima nisu bili primjetni znaci umora, 2008 je prošao kroz redovnu fazu vizuelnog i tehnološkog umivanja. 

IMG 2674

Ona mu je donijela svježinu s kojom bi trebao jednako uspješno da odradi naredne tri godine, koliko je vjerovatno ostalo do predstavljanja potpuno novog modela. S aktuelnim redizajnom zadržani su postojeći pogonski benzinski i dizel agregati, dok su ljubitelji električnog pogona dobili opciju više, pa sada mogu da biraju između dosadašnjeg elektromotora sa 136 KS i njegove 20 KS jače verzije. Određene promjene napravljene su i u enterijeru, prije svega njegovoj digitalizaciji, dok je osnovna arhitektura ostala manje-više ista. 

IMG 2999

U okviru modernizacije vanjskog dijela vozila potpuno je promijenjen prednji dio vozila. Maska hladnjaka dobila je savremeniji dizajn s malim, izlomljenim rešetkama u boji karoserije, dok su bokovi naglašeni sa puno većim i izražajnijim trodijelnim LED svjetlima, čija kućišta su nam tokom testa par put zamaglila. Nadamo se da je riječ o izolovanom slučaju vezanom za prve proizvedene serije kojima pripada testni model, te da će ovaj danas na mnogim savremenim modelima sve češći nedostatak biti ispravljen. 

Redizajn je sproveden po uzoru na model 508, koji je prvi u Peugeotovoj paleti u obliku dnevnih LED svjetala zamijenio karakteristične lavove očnjake s njegovim kandžama. Prednji dio je aerodinamički unaprijeđen, što je prema Peugeotu uticalo i na ekonomičnost svih verzija, a smanjen je i nivo buke na visokim brzinama.

IMG 2992

Maska je dobila novu teksturu, pa sada umjesto hromiranih sitnih ukrasa imamo iste u boji karoserije. Pozadi je takođe modernizovan dizajn LED svjetala, koja sad imaju novu horizontalnu grafiku umjesto dosadašnje vertikalne, a lijep detalj predstavljaju dva prava izduvna otvora, što je danas rijetkost u ovoj klasi. 

IMG 2974

Podsjećamo da se vanjski dizajn novog modela progresivno mijenja zavisno od odabranih paketa opreme, a najviše sportskih detalja ponuđeno je u GT Line paketu, dok je testni model s Allure opremom u zlatnoj sredini i kao takav trebao bi da zadovolji najveći broj kupaca ovog modela. U okviru redizajna redefinisana je i paleta boja, a testni model ofarban je u novu Vertigo plavu nijansu, koja ga čini veoma atraktivnim i jasno izdvaja na svakom parkingu. 

IMG 2874

Podsjećamo da osim nje kupci mogu da biraju i još pet dezena: Artense sivu, Okenite bijelu, Black Perla crnu, Elixir crvenu i Selenium sivu. Vanjski dizajn može se unaprijediti i sa modernizovanim alu naplacima u koje spada i 17-inčni model Karakoy kojeg smo imali na testnom modelu.

IMG 2647

Sve u svemu, novi 2008 izgleda dovoljno svježe i moderno kako bi drugi dio njegove karijere proveo još dugo vremena na vrhu prodajnih lista. Da je ovo predviđanje realno potvrdilo nam je i veliko interesovanje potencijalnih kupaca, uglavnom vlasnika nekih prethodnih Peugeot modela kojima su se posebno dopala nova trostruka dnevna LED svjetla. 

IMG 2646

Među najvažnijim promjenama u kabini su novi 10-inčni instrument panel, koji u GT Line paketu može da se dobije i sa 3D prikazom, dok je centralni, na dodir osjetljiv ekran multimedije sa dosadašnjih 7 povećan na 10-inča, što ga čini preglednijim i funkcionalnijim od prethodnog rješenja. Od Allure paketa iConnect sistem je serijski i integriše novu Apple Car play aplikaciju pored standardnog Android Auto sistema. Enterijer je obogaćen i sa novim bežičnim punjačem telefona čija snaga je sa dosadašnjih 5 Wati povećana na 15. 

IMG 2722

U svim paketima opreme preko i-Connect sistema omogućeno je ostvarivanje aktivne internet veze, koja podržava aktivno ažuriranje softvera vozila i sistema poput navigacije. Unutrašnje uređenje ostalo je ergonomski nepromijenjeno. To u praksi znači da neće baš svi vozači jednako uspješno pronaći idealan položaj za uglastim i za Peugeot tipičnim upravljačem.

IMG 2728

Da biste vidjeli instrument tablu u potpunosti, upravljač često morate spustiti u njegovu donju tačku, što je položaj na kojeg se potrebno priviknuti. S druge strane, njegova direktnost raduje sve koji vole dinamičnu vožnju, kada je preciznost upravljača jedan od glavnih razloga za široki osmijeh na licu. 

IMG 2737

S druge strane, za svaku pohvalu su dualne komande i klasične prečice za mnoge od funkcija integrisanih u multimedijalni sistem, jer njih omogućava jednostavan prelazak iz menija i brz odabir željenih funkcija. Za pohvalu je i sistem rada automatskog mjenjača, koji ne ostavlja prostora za zbunjvanje, dok bismo taster Drive select sistema za izbor režima vožnje željeli vidjeti nešto ispred sadašnje pozicije. Prostora za sitnice, flaše i čaše ima dovoljno, a za svaku pohvalu je sklopivi držač telefona, koji kada ne služi za to predstavlja poklopac centralnog pretinca.

IMG 2707

Sve u svemu, 2008 iz perspektive vozača i suvozača djeluje kao broj veći automobil nego što to u stvarnosti i jeste. Jedan od najvećih aduta modela 2008 je činjenica da se pozadi komforno mogu smjestiti tri osobe, što ga čini idealnim porodičnim automobilom.

IMG 2627

Kvalitet više je i prtljažnik pravilnog oblika, koji ima zapreminu od 434 litra, što je među najboljim ostvarenjima u klasi. Kada se svemu navedenom pridoda i pedantna završna obrada, te generalno pozitivan utisak o kvalitetu materijala za koji je dijelom zaslužan i Allure paket opreme, čini se da 2008 nema slabih tačaka, tačnije da je kao takav i dalje jedan od najkompletnijih predstavnika u klasi. 

IMG 2873

Peugeot 2008 je s redizajnom dobio novi šarm, savremenije LED osvjetljenje, te par atraktivnih boja i alu naplataka. Sve navedeno uz mnogobrojne digitalne novosti i veći ekran multimedije čini se dovoljnim da opravda cijenu bogato opremljenog testnog modela, koji do registracije košta 52.819 KM. Ovdje treba naglasiti i da bez dodataka taj model košta 47.398 KM, odnosno da je 2008 sa 1.2 THP motorom od 100 KS, Active opremom i ručnim mjenjačem dostupan za 38.264 KM, što se čini kao dobro odmjerena protivvrijednosti uz koju Peugoet prilaže i petogodišnju garanciju koja je ekvivalentna 100.000 pređenih kilometara. 

IMG 2872

POGON 

Testni agregat poznat nam je iz gotovo svih Peugeotovih aktuelnih modela koje smo imali priliku voziti. I dok je u nekima bio trocilindarski nervozan i proizvodio osjetne vibracije uglavnom u praznom hodu, kod novog 2008 one su svedene na minimum. Naime, Peugeotovi inženjeri u međuvremenu su uspjeli veoma efikasno da ga izbalansiraju i umire, što vožnju čini ugodnijom. Određene vibracije prisutne su i to najviše pri kretanju vozila, odnosno kada inače odlični osmostepeni automatik pokaže određeno oklijevanje ukoliko je u Eco ili Normal režimima rada nadzorne elektronike. Kada se izabere Sport opcija svi pogonski sistemi počnu da pokazuju najviši nivo živosti koji je moguće dobiti od testnog pogonskog sklopa. 

IMG 2637

U praksi to znači da se od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,4 sekunde, dok najveća brzina za tri cilindra i povišenu karoseriju iznosi respaktabilnih 203 km/h. Sa 130 KS mali benzinac dovoljno je živahan za pokretanje 1.280 kilograma teškog crossovera, dok se maksimalno ne optereti. Obrtni momenat od 230 Nm dostupan je pri relativno niskih 1.750 obrtaja, pa su ubrzanja i međuubrzanja poprilično dinamična. Kvalitet više kod testnog pogona bila je i prosječna potrošnja od 6,5 litara. S laganijom nogom na gasu moguće ju je spustiti na pet, a gornji limiti se kreću oko osam litara, uglavnom ako svih 100 kilometara odvezete u gradu ili pokušavate od pogona forsiranjem da dobijete dinamiku vožnje za koju jednostavno nije namijenjen. 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...