BMW E46 Compact (1998-2006)
Skraćena „trojka“ i preteča „jedinice“
Sa skraćenom verzijom „trojke“ BMW se želio nametnuti u klasi kompaktnih sportskih modela, u kojoj ga danas predstavlja „jedinica“...
BMW E46 Compact (1998-2006) 320 td (150 KS)
Prva serija Compacta bila je zasnovana na E36 modelu i proizvodila se od 1993. do 2000. godine. Za sedam godina za nju se odlučilo 371.498 kupaca što je bilo dovoljno BMW-u da odobri razvoj nasljednika, koji je predstavljen 2000. godine. E46 Compact se proizvodio samo četiri godine jer je već 2004. BMW predstavio svoj prvi punopravni kompaktni model, seriju 1. Pogonska gama Compacta je bila nešto skromnija nego kod standardne „trojke“. Kupcima su se nudili 316ti model sa 1.8-litarskim benzinskim motorom od 116 KS, zatim 318ti koji je iz 2.0-litarskog benzinca izvlačio 143 KS.
Top model u benzinskoj gami je bio 325ti sa 2.5-litarskim šestocilindričnim motorom od 192 KS. Ljubitelji dizelaša su mogli da biraju između dvije verzije jednog 2.0-litarskog motora. Početna 318 td raspolaže sa 115 KS, a jača 320 td sa 150 „konja“. Obe odlikuju uzorna štedljivost, ali dinamične performanse. Primjera radi jači model se može pohvaliti ubrzanjem od 0 do 100 km/h od 8,7 sekundi i maksimalnom brzinom od 219 km/h. Od standardne „trojke“ Compact se razlikovoj po manjoj trovratnoj karoseriji, ali i drugačijim prednjim svjetlima. Zbog te činjenice imao je drugačiji poklopac motora i prednji branik. Ova činjenica u praksi znači da su u slučaju oštećivanja prednjeg dijela vozila zamjenski dijelovi skupljii u odnosu na standardni E46, što je direktan rezultat njegove velikoserijske proizvodnje.
Compact ima i jedinstvena zadnja svjetla, poklopac prtljažnika i branik. Zbog te činjenice za ovaj automobil i njegove potencijalne kupce bi trebalo biti veoma bitno u kakvom stanju je njegova limarija. Jedna od najčešćih pritužbi koje su upućivane na račun Compacta vezan je za kvarove i otkazivanje turbine na jačem dizelskom agregatu. Prvi simptomi slabljenja turbine su plavi dim iz izduvnog sistema i povremeni gubitak snage. Reparacija turbine i njena zamjena nije nimalo jeftina. Jači dizeleš je imao problema i sa "curenjem" dizni i teškim startovanjem motor. Ove mane su bili najizraženije kod modela proizvedenih između 2002. i 2003. godine. Za dizelske 2.0 agregate svih godišta veže se još jedan potencijalno skup kvar, a to je pumpa visokog pritiska sistema ubrizgavanja goriva.
Sve dizelaše, koji se voze na kratkim relacijama, muče problemi sa prljanjem EGR ventila, a tu je i čuveni separator uljnih isparenja, čija neispravnost je jedan od najčešćih uzročnika teških havarija na motorima.Na pojedinim modelima iz početnih serija su zabilježeni problemi sa neravnomjernom raspodjelom kočione sile, a problema je bilo i sa suvozačkim jastukom. Mnogi vlasnici Compacta svojevremeno su se žalili na visoke troškove održavanja, ali i zamjenskih djelova koji su s druge strane bili u skladu sa BMW-ovim imidžom. Benzinski motori su generalno zahvalniji za održavanje, prelaze manje kilometara i automobili pogonjeni njima su u većini slučajeva bolje očuvani, a samim tim i preporučljiviji od onih sa dizelskim motorima.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 320 td (150 KS) |
Prosječno |
6,3 |
Najmanje |
5,0 |
Najviše |
10,1 |
Prednosti
Kvalitet izrade, mali pad vrijednosti, originalan koncept, maloserijska proizvodnja, dinamičnost u vožnji, ekonomični dizelaši, pouzdani benzinci
Mane
Skuplje održavanje u odnosu na ostale komapktne modele, cijena karoserijskih dijelova, brojni potencijalno skupi problemi kod jačeg dizel motora, korozija na prednjim blatobranima, skučenost u kabini i kapacitet prtljažnika
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.995 ccm |
Snaga |
150 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
330 Nm pri 2.000 o/min |
Najveća brzina |
222 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,7 s |
Dimenzije DxŠxV |
426 x 175 x 140 cm |
Masa |
1.470 kg |
Osovinski razmak |
272 cm |
Prtljažnik |
310-1100 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2000. na skraćenoj platformi E46 modela predstavljena druga generacija Compacta koja je imala drugačiji dizajn prednjih svejetala i poklopca motora
• 2001. Garancija na Compact se sa dvije i neograničenog broja kilometara može povećati od strane dilera na pojedinim evropskim tržištima mogla povećati na tri godine
• 2004. BMW predstavlja model serije 1 i prestaje u potpunosti proizvoditi Compact
⚠️ Obrati pažnju:
Sve dizelaše, koji se voze na kratkim relacijama, muče problemi sa prljanjem EGR ventila
Otkazivanje turbine na jačem dizelskom agregatu
Za dizelske 2.0 agregate svih godišta veže se još jedan potencijalno skup kvar, a to je pumpa visokog pritiska
Više informacija o modelu BMW Serija 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.