Toyota MR2

Kultni Ferrari za siromašne

Legendarni  japanski sportski automobil sa centralno postavljenim agregatom - Toyota MR-2, ugledala je svjetlo dana 1984. godine, i već kada je izašla postala je veoma cijenjen automobil, a njena popularnost ne opada ni danas...
13 Septembar 2024

Kultni Ferrari za siromašne

Toyota nije bila prvi proizvođač koji je istražio koncept malog, masovno proizvedenog sportskog automobila sa motorom u sredini. Od kasnih šezdesetih godina, evropski proizvođači automobila razvili su različite modele bazirane na ovoj formuli koja zvuči egzotično, ali nijedan od njih nije napravio veliki potres u smislu prodaje. 

SDasdgasdgsdgsdgsdhdfhfdhadfhadfhadf

Istorija Toyote MR2 može se pratiti sve do 1976. godine kada je kompanija službeno započela svoj značajni „midi“ projekat, ali svjetska naftna kriza odgodila je nastavak.

Sdgasdgadgadgasdgasdgasdgasdg

Godine 1980. projekat je oživljen i Toyota će proizvesti još jedan pristupačan sportski automobil sličan svom modelu Sports 800 iz 1960-ih. Podstaknuta je ubrzanom željom da lansira uzbudljive nove modele na tržište koje se brzo širi na Sjevernu Ameriku. Entuzijazam unutar Toyote bio je toliki da su mnogi inženjeri odustali od ljetnih praznika kako bi doprinijeli projektu.

ToyotaPomeroyTrophy2022 56 900x600

Sljedeći značajan datum u istoriji MR2 bio je sajam automobila u Tokiju 1983. kada je Toyotin SV-3 prototip sa srednjim motorom prvi put privukao pažnju javnosti. Velika prerada prethodnog prototipa SA-X, SV-3 je bio toliko vizuelno blizak svom proizvodnom obliku da su samo prednji i zadnji spojleri redizajnirani za proizvodni model radi bolje aerodinamičke stabilnosti pri bočnom vjetru.

AsdfSDsdgSDGsdgSDG

Nazvan Toyota MR2, novi model je ušao u prodaju u Japanu u junu 1984. godine i pridružio se sportskim Seliki i Supri u Toyotinoj ponudi u Velikoj Britaniji šest mjeseci kasnije.

Adfhadfhadfhadfhadfha

Centralizovani raspored pogonskog sklopa MR2 zahtijevao je komplikovanu konstrukciju koja je sadržavala pet pregrada visoke čvrstoće, a ipak je automobil težio samo 977 kg podijeljen u omjeru 44 naprema 56 od naprijed prema nazad.

SdgsdfgadsfgSDG

Na domaćem japanskom tržištu MR2 se u početku prodavao u tri verzije i sa dvije opcije motora, a najjači je bio kultni 1,6-litarski DOHC sa 16 ventila i agregatom od 122 KS koji se koristio u Corolli GT. Kasnije u svom životnom vijeku, opcije za MR2 su se proširile i uključile krovnu ploču s T-šinom i novi glavni pogon od 145 KS.

SdgdfgSDGSDGSDDSASDGASDG

 Uprkos tome, sa svojom maksimalnom brzinom od 200 km/h i sposobnošću da ubrza od 0 do 100 km/h za samo 8,2 sekunde, MR2 sa prirodnim usisavanjem vazduha bio je brži od većine konkurencije. MR2 je proglašen za japanski „automobil godine 1984-85” ispred žestoke konkurencije nove Honde CR-X i najnovijeg Nissan Laurela, potvrđujući svoje kvalitete i nadaleko čuven i hvaljen gipki atletizam i osjećaj zabave u vožnji.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...