Test – MG ZS 1.0 Turbo MT6Luxury

Naočito dizajniran i bogato opremljen

U prošloj godini MG je prodao oko 120 novih vozila u našoj zemlji, te tako prestigao mnoge poznatije brendove...
01 Juli 2024

Bogata oprema za malo novca

MG je danas jedan od najbrže rastućih automobilskih brendova na evropskom automobilskom tržištu. Od kraja 2022. godine prisutan je kod nas, gdje je za 14 mjeseci kupcima isporučio više od 150 svojih primjeraka. Očekivano najviše je najpovoljnijih ZS modela, mada su i broj veći HS, pa i električni MG4 našli put do određenog broja kupaca.  Kod nas puno ljubitelja automobila MG još povezuje s britanskom auto-industrijom.

IMG 3896

Zato treba istaći da je MG od 2010. godine 100% kineski brend koji se ne odriče bogate tradicije, ali se želi nametnuti na drugačiji način nego prethodnik. U slučaju testnog ZS modela glavna motivacija konstruktora bila je da u tijelu savremenog crossovera ponudinajbolji mogući komfor, pogon i opremu i to sve po najpovoljnijoj mogućnoj cijeni.

Iako je u Evropi zbog optimalnog odnosa uloženog i dobijenog bez ikakve sumnje jedan od najpovoljnijih modela u klasi, kod nas je situacija ipak malo drugačija, jer je u ovom segmentu prisutan veliki broj cjenovno bliskih konkurenata, među kojima su najpopularniji Dacia Duster i Suzuki Vitara. 

IMG 2782

Možda nisu jednako dobro opremljeni, a ni dizajnerski privlačnikao ZS, ali njihove slične cijene su najbolji dokaz da je pred lokalnim distibuterima MG bio puno teži zadatak afirmacije ovog brenda,nego što su ga imale njihove evropske kolege, gdje je ZS povoljniji u odnosu na navedene konkurente. 

IMG 2593

Prvi utisak o nekom automobilskom novitetu često je i najvažniji, a on je kod ZS-a veoma pozitivan. Naime, njegovi dizajneri su se u kreiranju ovog automobila vodili činjenicom da isti mora biti univerzalno dopadljiv. To u praksi znači da bez obzira naugao iz kojeg gledate MG-ijev crossover,uvijek vidite ujednačenost oblika i vizuelni sklad, koji je dodatno istaknut s modernim bojama poput sjajno plave – Como Blue nijanse. U bogatijim paketima opreme poput testnog, u skladnu vizuelnu sliku odlično se uklapaju i 17-inčni aluminijumski točkovi s pneumaticima dimenzija 215/55, a tu su i savremena LED svjetla na oba kraja vozila.

IMG 2633

Off-road standardi ispoštovani su sa metaliziranim umecima u branicima i istim takvim detaljima integrisanim u štitnike vrata. Tu su i kontrastne plastične obloge pragova i rubova blatobrana, koje imaju praktičnu vrijednost, jer štite lim od fizičkog oštećenja laka. Krovna linija izdužena je s aluminijumskim nosačima, koji omogućavaju jednostavnu montažu dodatnog kofera. S vana ekskluzivno izgleda i stakleni panoramski krov, a da je testni model kombinovan s najsadržajnijom Luxury opremom sugerišu i četiri nadzorne kamere instalirane u bočne retrovizore, masku hladnjaka i zadnja vrata. Oku ugodan je i klirens od 16 centimetara, koji je na gornjoj granici između onoga što nude crossoveri i nivoa od kojeg startuje većina SUV modela. 

IMG 3217

U najbogatijem paketu opreme Luxury enterijer ne ostavlja puno prostora kritikama. Osim što nudi mnoštvo savremenih sadržaja, koji komfor vožnje podižu na maksimum, ovaj nivo opreme je veoma uvjerljiv i izborom materijala, odnosno pedantnom završnom obradom. Rezultat toga je činjenica da su svi dijelovi enterijera veoma čvrsto sastavljeni, pa samim tim nema ni neprijatnih zvukova koji obično nastaju kao proizvod pomjeranja unutrašnjih panela. Kada je riječ o opremi koju MG nudi uz ZS, treba naglasiti da kupci mogu da biraju između tri paketa: Standard, Comfort i testnog Luxury.

IMG 2403

Sadržajne razlike nisu tako drastične kao kod nekih konkurenata, odnosno već bazni model nudi gotovo sve one sisteme koji su neophodni za ugodnu vožnju. Testni paket podilazi najzahtjevnijim kupcima, koji i iz najpovoljnijeg MG automobila žele izvući maksimum. U ovom paketu između ostalog dolazi panoramski stakleni krov s platnenim sjenilom, a tu su i iGo navigacija, te digitalni instrumenti s korisnim informacijama za vozača. Presvlake od eko kože i brojne dekoracije instrument panela od istog materijala, dostupne su već od drugog paketa, dok je od početnog uključen 10,1-inčni na dodir osjetljivi ekran. Još jedan koristan asistent na kojeg možete računati tek od testne opreme je sistem nadzora okoline vozila, koji pokriva 360 stepeni. 

IMG 3111

Ono što je univerzalno je pedantan kvalitet izrade bez nedovršenih detalja. Kabina je komforna za četiri odrasle osobe, a prednja sjedišta su u testnom vozilu električno podesiva, što nije čest slučaj u klasi. Njima se može zamjeriti uska i kratka sjedalna površina, a na spisku stvari koje bi trebalo unaprijediti, tačnije ubrzati, pridodali bismo i reakcije multimedije na zadate komande. Pohvaliti treba klasične tastere, koji služe i kao prečice za digitalizovano upravljanje klima uređajem, mada bismo ovaj sistem radije vidjeli u potpuno klasičnom izdanju.

IMG 3120

S 448 litara osnovne i 1.375 maksimalne zapremine pohvale zaslužuje i prtljažnik, jer je jedan od najvećih u okvirima klase kojoj ZS pripada. Kvalitet više je i veoma lagan pristup kabini, a posebno zadnjim sjedištima, koji je omogućen širokim vratima s uzorno dugačkim hodom. Standardna dva ISOFIX priključka omogućavaju postavljenje dvije dječije sjedalice, a bez njih pozadi ima dovoljno prostora za ugodan transport dvije odrasle osobe ili troje djece.

IMG 3536

MG uz ZS daje sedmogodišnju garanciju, koja je jednaka 150.000 pređenih kilometara. Cijena ulaznog modela startuje od 36.900 KM, dok za najbogatije opremljeno izdanje poput testnog treba izdvojiti 40.900 KM. Domaći kupci su sigurnost kupovine ZS-a pronašli u jednoj od najdužih garancija, a svoj izbor ovog automobila opravdali su i zanimljivim odnosom uloženog i dobijenog, te modernim dizajnom, koji se u slučaju testnog modela aduta u praksi pokazao kao jedan od najjačih MG-ijevih aduta. Ono što treba naglasiti je činjenica da za navedeni novac rijetko koji model na tržištu može da vam ponudi kombinaciju „kožnog“ enterijera, savremene multimedije i panoramskog staklenog krova, te ekonomičnog i solidno dinamičnog turbobenzinskog pogona.

IMG 1241

Ono što uz ZS dolazi gratis je činjenica da okolina ovaj automobil prihvata s velikim i neskrivenim zanimanjem, što kod vlasnika, a u našem slučaju testnog vozača, izaziva specifičan osjećaj ugodnosti koji je povezan s činjenicom da stičete utisak kako vozite poseban automobil. Ovo je čisto subjektivno zapažanje, ali upravo ta subjektivnost često je bila najbitniji preduslov za komercijalni uspjeh mnogih pojedinačnih modela, bez obzira na mnoge objektivne vrijednosti koje MG ZS itekako ima. 

ŽIVLJI OD ATMOSFERCA

ZS je ponuđen sa dva benzinska motora. Ulazni 1,5-litarski atmosferac sa četiri cilindra, dovoljan je za većinu potreba nezahtjevnih vozača. Testni 1,0-litarski trocilindarski turbo motor sa 111 KS zamišljen je kao savremenija opcija, koja zahvaljujući podršci turbine pruža više živosti. Naravno,ni ovdje nema pretjeranih dinamičkih uzbuđenja jer 180 Nm dostupnih na prednjim točkovima nisu trkački potencijal već optimalnija mjera za 1.259 kilograma težak crossover. Ko tu činjenicu prihvati na ovaj način uživaće u opuštenoj, tihoj i ugodnoj vožnji. Potraga za performansama ne može razvući širok osmijeh na licu, ali nema razloga ni za pesimizam.

IMG 3548

 Naime, za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su 11,2 sekunde, dok je najveća brzina 180 km/h što su solidna ostvarenja za automobil crossover formata. Više opuštenosti u vožnji nego kod početnog modela pruža šestostepeni ručni mjenjač zahvaljujući kojem se prosječno potrošnja može lako dovesti na nivo od 6,6 litara, štoobećava proizvođač. S malo pažnje prosjek je moguće spustiti i na pet litara, dok će ga bespoštedno forsiranje, svojstveno vožnji s konstantim usponom podići preko devet litara. Ko želi, ovaj agregat može da kombinuje i s automatskim mjenjačem, koji dodatno podiže komfor vožnje i u određenoj mjeri smanjuje dinamiku, te povećava prosječnu potrošnju.

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...