Lamborghini Countach
Italijanska definicija superautomobila
Po mnogima najbolji superautomobil ikada proizveden Lamborghini Kuntaš predstavljen je prije tačno pola vijeka. Epitet najboljeg nije zaslužio zato što je bio najbrži ili zbog svog dizajna, već zbog načina na koji je promijenio standarde superautomobila i proslavio slavnog italijanskog proizvođača...
Kada je Lamborghini kao automobilski brend krenuo sa radom početkom šezdesetih godina prošlog vijeka, malo ko je pomislio da će veliki Ferrari trebati da se plaši. Prvi model kompanije, 350GT, predstavljen je 1964. godine i postigao je solidan uspjeh sa 120 prodatih primjeraka u toku tri godine proizvodnje. Zatim je došla Miura, predstavljena 1967. godine, koji se danas smatra prvim superautomobilom. Iako je Miura proslavila italijansku firmu i stavila je u centar pažnje, Ferućo Lamborgini nije bio zadovoljan jer nije želio da bude samo konkurentan Ferrariju, već je težio da ga nadmaši.
Krajem 1960-ih godina, Ferućo je kontaktirao čuvenu italijansku dizajnersku kuću Bertone i naručio prototip superautomobila sa aluminijumskom karoserijom i centralno postavljenim V12 motorom. Lamborghini je usavršavao prototip koga će nazvati Countach sve do 1973. godine kada ga je predstavio na Sajmu automobila u Ženevi. Sa visinom od nešto više od metar u tom trenutku bio je treći najniži automobil ikada proizveden, iza Forda GT40 i Lotus Espirita.
Kada je počeo rad na Countachu, kompanija je već imala poznati 3,9 litarski V12 agregat sa 375 KS u modelu Miura. Na kraju je odlučeno da Countach pozajmi svoj motor iz spomenutog rođaka, što je u neku ruku bilo razočarenje, ali je i dalje imao impresivne performanse. Ubrzanje do 100 km/h obavljalo se za samo 5,4 sekunde dok je maksimalna brzina iznosila 309 km/h.
Zahvaljujući rasporedu mase 50:50, bio je veoma stabilan čak i pri većim brzinama, ali je takođe bio veoma zahtjevan za vožnju. Jedan od najvećih problema bio je nedostatak preglednosti i vidljivosti zadnjeg dijela vozila. Takođe, prostor na oba sjedišta je bio ograničen, a prtljažnik je bio dovoljno velik samo za jednu putničku torbu. Međutim, sve ove "mane" brzo su pale u zaborav zahvaljujući prelijepom dizajnu i trkačkim performansama ovog automobila.
Uskoro, Lamborghini nije mogao da zadovolji potražnju, te su do 1977. godine prodali 158 primjeraka. Godine 1982., dobio je veći 4,7 litarski V12 motor sa identičnih 375 KS, ali sa značajno većim obrtnim momentom. Tri godine kasnije, ponovo je dobio veći agregat, sada 5,2 litarski V12 sa 455 KS, a cijena je prešla cifru od tadašnjih 100.000 dolara. Definitivan kraj došao je 1990. godine poslije proizvodnje 2.042 primjerka, a te iste godine debitovao je legendarni Diablo.
Danas je Lamborghini veoma poznat i cijenjen brend, sa modelima kao što su Hurakan ili Urus, ali postavlja se pitanje kakva bi sudbina kompanije bila da Countach nije postojao. I nakon 50 godina izgleda veoma moderno čak i po trenutnim standardima i privlači pažnju gdje god da se pojavi, a nema sumnje da i do dan danas predstavlja definiciju superautomobila.