Nissan Leaf
Povratak pionira sa više snage i većim dometom
Nissan Leaf ostaje jedan od najvažnijih predstavnika u segmentu pristupačnih električnih automobila, nudeći odličan odnos cijene, dometa i opreme za kupce širom Evrope...
Petnaest godina nakon što je postavio temelje za masovnu elektrifikaciju automobilskog tržišta, Nissan predstavlja potpuno novu generaciju modela Leaf. Pionir električnih automobila, koji je 2010. godine stigao s dometom od samo 117 kilometara, sada dolazi u formi modernog kompaktnog krosovera i nudi znatno bolje performanse, veću autonomiju i napredniju tehnologiju.
.webp)
Novi Leaf dolazi u četiri paketa opreme: S, S+, SV+ i Platinum+, a osnovni model koristi manju bateriju kapaciteta 52 kWh, uparen s elektromotorom od 174 KS i 344 Nm obrtnog momenta, ali će se u prodaji pojaviti tek na proljeće 2026. godine. Svi ostali modeli dolaze sa snažnijom baterijom od 75 kWh i elektromotorom od 214 KS i 354 Nm. To znači značajno unapređenje u odnosu na prethodnu generaciju.
.webp)
Najveći domet nudi verzija S+ – čak do 488 kilometara sa jednim punjenjem, dok SV+ može preći do 463 kilometra. Najopremljenija verzija Platinum+ dolazi sa većim, 19-inčnim točkovima, zbog čega joj je domet nešto manji – do 417 kilometara, a o autonomiji osnovnog modela S Nissan još ništa nije otkrio.
.webp)
Zanimljivo je da novi Leaf dolazi s dva priključka za punjenje – NACS konektor kompatibilan s Teslinom mrežom se nalazi na strani suvozača, dok je J1772 konektor s druge strane. Baterija se od 10 do 80% puni za svega 35 minuta, a toplotna pumpa je serijska oprema na dva najviša paketa, dok je grijač baterije dostupan kao opcija.
Unutrašnjost novog Leafa iskorištava prednosti električne platforme, s ravnim podom i velikim digitalnim ekranima. Osnovni modeli (S i S+) dobijaju dva 12,3-inčna displeja, dok su kod bogatijih verzija (SV+ i Platinum+) dostupni veći, 14,3-inčni ekrani s Google integracijom, a bez obzira na paket opreme, svi Leaf modeli standardno dolaze s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto funkcijama.
.webp)
Verzija Platinum+ nudi i 10-zvučnički Bose audio sistem, kao i head-up displej. Standardna je i ProPilot Assist tehnologija, kao i čitav niz sigurnosnih sistema – automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na sudar, pomoć pri održavanju trake i još mnogo toga.
.webp)
Zvanične cijene za evropsko tržište još uvijek nisu potvrđene, ali se pretpostavlja da će početna cijena novog Nissan Leafa iznositi nešto više od 30.000 eura. To je primjetno više u odnosu na odlazeći model, ali treba imati na umu da novi Leaf donosi veće dimenzije, snažnije pogonske jedinice i savremeniju tehnologiju.
.webp)
Model za evropsko tržište biće takođe proizveden u Japanu, u Tochigi fabrici, što može uticati na dostupnost i moguće logističke troškove, zavisno od tržišta.