Test – Hyundai Bayon 1.2 MPI Premium

Praktičan, pristupačan i idealan za gradsku svakodnevicu

U Hyundaijevoj modelskoj strategiji uloga Bayona jeste da preuzme kupce modela i20 koji iz klasičnog gradskog segmenta žele da pređu u trendovsku krosoversku klasu bez velike razlike u cijeni. Da bi se to postiglo, Bayon je sa i20 podijelio platformu, pogon i dobar dio enterijera, dok su povišena karoserija i prednosti koje ona donosi njegova ekskluziva…
08 Juli 2025

Praktičan, pristupačan i idealan za gradsku svakodnevicu

Nakon što je u 2023. godini našao put do 110 kupaca, Bayon je prošle godine nadmašio najsmjelija očekivanja sa 144 isporučena primjerka, te se uz Tucsona kao najprodavanijeg SUV-a na domaćem tržištu promovisao u drugi najpopularniji Hyundaijev model. 

IMG 0121

Razloge za osjetan rast prodaje treba tražiti u činjenici da je domaći uvoznik u prvoj polovini prošle godine osigurao značajan popust na originalni model, kako bi napravio prostor za redizajniranog nasljednika čiji vam test donosimo u ovom broju našeg magazina.   

IMG 0131

Podsjećamo da je kao osnovu za razvoj Bayona Hyundai uzeo platformu modela i20, koji je dimenzijski jedan od najvećih i najkomfornijih predstavnika u gradskoj klasi. I mada je ukupna dužina povećana za 11 centimetara u korist Bayona, on sa i20 dijeli identičan međuosovinski razmak od 258 centimetara. 

IMG 0108

Tajna njegove uzorne kabinske prostranosti krije se, prije svega, u drugačijem karoserijskom konceptu s većom visinom i staklenim površinama, koje su dodatno osvijetlile enterijer i učinile ga većim, te kao takvim zanimljivijim mnogim vozačima i kupcima koji su se do sada bazirali isključivo na klasična vozila iz gradskog segmenta. 

IMG 0081

Najveće nedoumice kupci su do sada imali s razumijevanjem vanjskog dizajna. Hyundai je s redizajnom odlučio da jasnije definiše prije svega prednji dio vozila. Bayon je tako dobio savremenija LED DRL dnevna svjetla u obliku karakteristične trake „Seamless Horizont”. 

IMG 0068

Moderniji izgled krasi branik i saćastu rešetku hladnjaka koja je u njega integrisana. Dizajneri su i pozadinu Bayona osvježili novim branikom sa svijetlim metaliziranim umetkom koji pokriva čitavu njegovu širinu. Vanjski dizajn unaprijeđen je u cjelosti i novim dezenima aluminijumskih točkova poput 16-inčnih koje je imao testni model, a kupcima su na raspolaganju i novi dezeni boja. 

IMG 0091

Paleta sada ima devet nijansi, od kojih su četiri potpuno nove: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic i testna Vibrant Blue Pearl. Kupcima je ponuđena i mogućnost izbora kontrastnog, crnog krova koji se može kombinovati s nekoliko karoserijskih boja.

IMG 0136

Modernizovana je i grafika zadnjih svjetala, što je dalo novu dimenziju njihovom originalnom obliku bumeranga. Navedene promjene nisu radikalne, ali su ipak osjetno umekšale vanjski dizajn i učinile ga vizuelno prihvatljivijim još širem krugu kupaca nego što je to do sada bio slučaj. 

IMG 6973

Off-road karakter istaknut je 165 milimetara visokim klirensom, ali i plastičnim oplatama donjeg dijela karoserije, koji su s prednje i sa zadnje strane istaknute svijetlim, metaliziranim lakom. Od oku ugodnih detalja koje je imao testni model vrijedi još istaći crne krovne nosače i zatamnjena zadnja stakla. 

IMG 0066

Bliska veza između modela Bayon i i20 više je nego očigledna u enterijeru, jer je on u potpunosti isti. Međutim, povišena karoserija kod krosovera omogućava puno bolju poziciju za vozača i suvozača, dok i putnici u drugom redu imaju osjećaj da sjede na višim pozicijama nego u modelu i20. 

IMG 0071

Redizajnom su unaprijeđeni i mnogi sitni detalji, koji u finalu utiču na puno bolji ukupni utisak o automobilu. Tako je Bayon dobio još napredniju multimediju s raskošnijim i efikasnijim sistemima za povezivanje s ostalim pametnim uređajima. Šteta što nije pojednostavljen i meni multimedije, kod kojeg se u praksi čini da za svako podešavanje imate korak više, odnosno da su neke češće korištene funkcije mogle i trebalo da budu brže i lakše dostupne. 

IMG 6998

Bitan napredak napravljen je i po pitanju ažuriranja navigacionih karata i mnogih korisnih podataka za vožnju, koje se obavlja u realnom vremenu uz stalnu internet konekciju. 

IMG 0097 (2)

Zavisno od odabranog paketa opreme, ispred vozača moguće je dobiti analogne instrumente s 4,2-inčnim infoekranom. Kao opcija nude se i 10-inčni digitalni instrumenti koji su bili serijski u najbogatije opremljenom testnom modelu, dok je na sredini savremeniji 10,25-inčni ekran osjetljiv na dodir. 

IMG 0101

Multimedija kao i do sada podržava aplikacije Android Auto i Apple CarPlay za povezivanje s pametnim telefonima. Novost su bežični punjač i aktivno ažuriranje softvera Bluelink. Vozaču i putnicima za punjenje eksternih uređaja na raspolaganju su i dva USB-C priključka, jedan naprijed i jedan pozadi. 

IMG 7032

S druge strane, prednji USB-A priključak omogućava kablovsko povezivanje pametnih telefona i multimedije u automobilu. Ljubiteljima dobrog zvuka ponuđen je i za testni model serijski audio-sistem Bose s osam zvučnika i „subwooferomˮ. U Hyundaiju ističu da su zamjenom klasičnih žarulja s LED diodama unaprijedili i unutrašnje osvjetljenje, s posebnim naglaskom na novu ambijentalnu opciju, koja nam se dopala jer nije agresivna već diskretna i funkcionalna. Prtljažni prostor od 411 litara zadovoljava potrebe manje porodice, a preklapanjem zadnjih sjedišta oslobađa se čak 1.200 litara, što je odličan rezultat za automobil ove veličine.

IMG 7019

Hyundai Bayon je kompaktni krosover koji za razumnu cijenu nudi savremen dizajn, visok nivo sigurnosne i komforne opreme te iznadprosječnu praktičnost. Nije dizajniran za adrenalinske poduhvate, ali će savršeno zadovoljiti potrebe urbanih porodica, mladih vozača i svih onih koji traže ekonomično, funkcionalno i moderno vozilo. 

IMG 7035

Za sve one koji traže veći komfor i dinamičnije performanse Hyundai još nudi Konu i Tucson, dok je Santa Fe kao reprezentativni model namijenjen kupcima dubljeg džepa. Novi Bayon domaćim kupcima je dostupan po ulaznoj cijeni od 34.990 KM, koliko treba izdvojiti za model s početnim paketom opreme Trend. 

IMG 7067

Osim njega korejski brend nudi još četiri paketa koji su prema sadržajnosti rangirani sljedećim redoslijedom: Urban, Style, Modern i Premium kao paket kojim je bio opremljen testni model, čija je jedina razlika u odnosu na opremu Modern stakleni električno pokretani krovni otvor. Za jedan takav automobil kupci treba da izdvoje 42.990 KM, a jedina doplata koja je dodana shodno bogatoj opremi u našem slučaju bila je metalik boja koja košta još 700 KM, što cijenu testnog vozila zaokružuje na 43.690 KM. 

IMG 0147

POGON 
Jedini atmosferac
Od redizajna ponuda pogonskih agregata uključuje po jedan atmosferski i turbobenzinac. Najveća novost je izostanak jačeg 1,4-litarskog benzinca sa 100 KS, koji su kupci i najčešće birali kod modela prije redizajna, jer je predstavljao optimalnu mjeru između dinamike i ekonomičnosti.  Testni model pokretao je manji i u Bayonu jedini preostali atmosferski motor. Dobro poznati 1.2 MPI četverocilindarski agregat raspolaže sa 79 KS i 113 Nm obrtnog momenta pri 4.200 o/min. Performanse su skromne, ali dovoljne za svakodnevnu gradsku i međugradsku vožnju. Naime, od 0 do 100 km/h stiže se za 14,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 158 km/h. Uz iznenađujuće dobru zvučnu izolaciju i uglađeno prebacivanje petostepenog ručnog mjenjača, vožnja je mirna i nenaporna, te tek na momente kada obrtaji odu iznad 5.000 i osjetno bučna. 

IMG 7080

Za vozače koji žele više snage dostupna je i jednolitarska trocilindarska „turboˮ opcija sa 100 KS i šestostepenim ručnim ili 7DCT automatskim mjenjačem, poznata iz modela poput i30. Najjači adut 1.2 MPI motora jeste uzorna ekonomičnost s prosječnom potrošnjom koja se kreće od 5,6 litara na otvorenoj cesti do 7,5 u gradskoj vožnji, što ga čini racionalnim izborom i pogodnim za svakodnevnu upotrebu u urbanim sredinama. 

IZDVOJENI TEST


Test – Audi A5 2.0 TDI Quattro S Tronic

Napredak kroz dizajn, tehniku i multimediju

Podmlađujući jedan od svojih do sada najvažnijih modela Audi je odlučio da mu promijeni i ime,...