Novi Jeep Grand Cherokee
Motor inspirisan Formulom 1
Jeep je predstavio osvježeni Grand Cherokee za 2026. godinu, a najveće iznenađenje krije se ispod poklopca motora. Legendarni SUV sada pokreće potpuno novi Hurricane 4 Turbo motor, četvorocilindarski turbobenzinac koji koristi tehnologiju inspirisanu Formulom 1...
Jeep je svom najprodavanijem SUV-u podario diskretan redizajn i potpuno novi motor. Novi Grand Cherokee modernizovan je spolja, ali i tehnološki osvježen iznutra. Najveća novost je svakako novi Hurricane 4 Turbo, četvorocilindarski agregat razvijen od nule u okviru Stellantisa. Grand Cherokee ostaje ključni stub marke, a za novu generaciju donosi više opcija motora, konfiguracije s dva ili tri reda sjedišta i još bolje performanse.
.webp)
Osnovne verzije Laredo i Laredo X zadržavaju poznati 3.6-litarski Pentastar V6, dok više opreme sada dolazi s novim Hurricane 4 agregatom koji je manji po zapremini, ali snažniji, lakši i ekonomičniji.
.webp)
Novi turbočetvorocilindraš razvija 324 konjske snage i 450 Nm obrtnog momenta, a koristi tehnologiju ubrizgavanja goriva proizašlu iz trkačkih programa Maserati Formule 1. Srce sistema je mala bakarna komora veličine novčića, smještena na vrhu svakog cilindra. Upravo ona čini osnovu turbulent jet ignition (TJI) sistema, revolucionarnog načina sagorijevanja koji omogućava potpunije iskorišćenje goriva.

Kada se gorivo zapali u toj mini-komori, plamen se širi u glavni cilindar stvarajući brže, ravnomjernije i efikasnije sagorijevanje. Rezultat je do 20% više snage i 10% manja potrošnja goriva u odnosu na dosadašnji 2.0-litarski turbo motor.
.webp)
Hurricane 4 Turbo izrađen je s aluminijumskim blokom, karterom i poklopcem razvodnog mehanizma, što doprinosi smanjenju mase. Kombinuje direktno i port ubrizgavanje, ima po dvije svjećice po cilindru, kao i turbo-punjač sa promjenljivom geometrijom koji stvara pritisak do 2,4 Bara.
.webp)
Odnos kompresije iznosi 12:1, a motor bez problema koristi obični benzin od 87 oktana. Prema Stellantisu, 90% maksimalnog obrtnog momenta dostupno je već od 2.600 obrtaja, dok je punih 100% između 3.000 i 4.500 o/min, što znači da je snaga uvijek tu bilo na autoputu, bilo na terenu.
.webp)
Jeep još nije objavio cijene ni tačan datum početka prodaje.