Test – DS4 Pallas Hybrid
Biti drugačiji sa posebnim stilom
Druga generacija modela DS4 u kombinaciji sa najsavremenijim lakim hibridnim pogonom i trocilindarskim benzincem blizu je zlatne sredine u svim bitnim segmentima. Njeni najjači aduti jesu specifičan vanjski dizajn, bogato opremljen i udoban enterijer, jedinstven imidž koji ima kao savremeni nasljednik najvećeg imena iz francuske automobilske prošlosti…
DS porodica jeste Citroënov luksuzni podbrend koji je nastao 2009. godine po uzoru na Toyotin Lexus, Nissanov Infiniti ili Hondinu Acuru. Provjerenom japanskom receptu Francuzi su dodali svoje dizajnerske „začineˮ i luksuznu opremu, zahvaljujući kojoj se DS paleta vozila danas teško može poistovijetiti s klasičnim Citroënovim automobilima, što je u suštini i bio jedan od ciljeva njegovih tvoraca.
.webp)
Podsjećamo da ime DS nije slučajno odabrano i da je ono svojevrsni Citroënov DNK kod, koji mu obezbjeđuje prepoznatljivost od 1955. godine, kada je predstavljen prvi DS19, našim vozačima poznatiji kao „ajkulaˮ. Činjenica da je ovaj automobil zaslužio epitet bezvremenske kreacije i umjetničkog savršenstva na točkovima poslužila je Citroënu kao podloga za razvoj linije DS, koja se od ostatka game razlikuje kako po dizajnu i opremi tako i po koncepciji, odnosno dinamičkim mogućnostima.
.webp)
Podsjećamo da je DS4 kupcima prvi put ponuđen pod Citroënovim znakom 2011. godine kao kompaktni krosover, koji je karoserijski bio na pola puta između kupea i hečbeka. S redizajnom iz 2015. postao je punopravan model DS bez Citroënovih oznaka, kakav je ostao i njegov aktuelni nasljednik.
.webp)
Druga generacija DS4 duža je od prethodnika za 12,5 centimetara i viša pet cm, ali se zbog novog uglastog dizajna čini značajno gabaritnijom. Svana je to veoma moderan automobil, koji ima dvostruki karakter, sa off-road ili urbanim stilom, koji promoviše testni model. Prednji dio karakterističan je, prije svega, po izlomljenim bočnim dnevnim LED svjetlima.
.webp)
Ona su standardno kombinovana sa LED farovima, koji u bogatijim paketima ili opciono mogu da se kombinuju i sa Matrix LED tehnologijom. Naprijed se ističu i veliki DS logotip te rešetkasta maska hladnjaka, koja je spojena sa branikom bez vidljivog okvira, te kao takva predstavlja jedinstveno rješenje u okvirima Stellantis grupacije, kojoj DS pripada.
.webp)
Na bokovima su u prvom planu specifično oblikovani 19-inčni aluminijumski naplaci modela Sapporo, s Michelinovim pneumaticima dimenzija 205/55. Podsjećamo da su 19-inčni točkovi standardni za sve modele DS4 bez obzira na koncept i snagu njihovog pogona, odnosno da je najbogatije opremljen i najskuplji hibridni model moguće dobiti i sa 20-inčnim naplacima. Uz neobično izlomljenu krovnu liniju interesantnijim od ostalih s boka se čine i pokretni rukohvati na vratima, koji se prilikom upotrebe automatski izvlače iz svojih kućišta i uvlače u njih.
.webp)
Isti sistem koriste i ostali aktuelni modeli DS. Stilski i vizuelno ovaj koncept veoma je efektan. Ima i pozitivnog uticaja na aerodinamiku te nivo šumova koje proizvodi strujanje vjetra oko karoserije pri visokim brzinama. Zbog pravog ugla pod kojim se izvlače, rukohvati nisu baš ergonomski najpraktičniji, ali im se ne može poreći ekskluzivnost, jer smo takva rješenja do sada isključivo viđali na premijum modelima.
.webp)
Crna nijansa boje Perla Nera ujedno je i serijska, te kao takva besplatna. Kupcima su na raspolaganju još tri metalik nijanse za koje prodavac traži doplatu od 1.219 KM, dok je najskuplja bijela nijansa Nacre, za koju treba izdvojiti 1.688 KM.
.webp)
Pozadi su dominantna zaista specifična i jedinstvena serijska Full LED svjetla upakovana u providna kućišta s dijamantskom teksturom, koja su od početne opreme Pallas dostupna i s kaskadnim pokazivačima pravca.
.webp)
Oku ugodan detalj predstavljaju i dvostruke hromirane imitacije izduvnih otvora, dok prave na DS4 nećete vidjeti bez obzira na odabir pogona. Sve u svemu, riječ je o automobilu koji se svojim izgledom jasno izdvaja iz mase, što je, uostalom, i bio cilj francuskih dizajnera, ali i dio imidža ovog brenda.
.webp)
Jedinstvena originalnost koju nudi vanjski dizajn prenesena je i na enterijer, u kojem DS4 i u ulaznom paketu opreme poput testnog nudi spoj kvalitetnih materijala i neobičnih dizajnerskih rješenja. Jedan od najzanimljivijih detalja jeste ekran na tunelu mjenjača osjetljiv na dodir, koji ima zadatak da olakša upravljanje multimedijom. Njegova funkcija je nesporna, ali sam sistem upravljanja i kretanja kroz meni zahtijeva vrijeme da bi postao rutina.
.webp)
Najboljim rješenjem za ovakvu vrstu zadataka čine se okrugli, rotacioni selektori. Kao i kod prethodnog modela DS4, i kod aktuelnog ponuđen je spoj vrhunskih kožnih i plastičnih materijala sa najsavremenijim digitalnim rješenjima. Ispred vozača nalazi se pod rukom veoma ugodan, kožom obložen multifunkcionalni upravljač kroz koji se gleda u sedmoinčne digitalne instrumente, neobično male za današnje standarde, koji svoju funkciju informisanja vozača obavljaju zadovoljavajuće.
.webp)
Instrumentima se upravlja pomoću tastera integrisanih u ručice brisača i pokazivača pravca. Ko to želi, iznad instrumenata na vjetrobranskom staklu može dobiti i opcioni head-up displej. Sredinom dominira 10-inčni dodirni ekran multimedije, koja integriše aplikacije Android Auto i Apple CarPlay, što omogućava njeno jednostavno povezivanje s pametnim telefonima.
.webp)
Tu je i Mirror Screen, veoma korisna funkcija projektovanja sadržaja telefona na centralnom ekranu. Naprijed su ostavljena dva USB-C kontakta i 12-voltna utičnica. Putnici u drugom redu takođe mogu računati na dvije USB utičnice, dok je 12-voltna prebačena u prtljažnik.
.webp)
Podsjećamo da se u kabini zavisno od odabranih paketa opreme mogu naći ekskluzivni materijali poput karbona, alkantare, drveta i aluminijuma, koji je nama bio na raspolaganju. Kvalitet izrade na visokom je nivou, dok pojedina dizajnerska i ergonomska rješenja, poput podizača stakala integrisanih u obloge vrata ili nisko spuštenih unutrašnjih kvaka na vratima, zahtijevaju privikavanje.
.webp)
Komfor je u obama redovima sjedišta uzoran. Naprijed je uzorno udobno, a sjedišta su tako profilisana da ne zamaraju tijelo na dugim putovanjima, ali ga i iznenađujuće dobro drže u optimalnoj poziciji kod dinamičnije vožnje. Pozadi dvije osobe uživaju za ovu klasu natprosječan komfor, sa mogućnošću korištenja centralnog naslona za ruke. Prtljažnik je pravilnog oblika.
.webp)
S obzirom na bogatu opremu i ekskluzivan vanjski dizajn u početku je čudno što peta vrata nemaju električno pokretanje kao serijsku opciju, dok se deklarisana zapremina u praksi zbog pravilnog oblika prtljažnika čine većom od 439 litara. Nasloni zadnjih sjedišta sklopivi su u omjeru 40 : 60, što omogućava da se dobije 1.240 litara slobodnog prostora.
.webp)
Za model poput testnog sa sadržajnom i potpunom ulaznom opremom Pallas potrebno je izdvojiti 64.616 KM, odnosno 67.992 KM, koliko on košta sa dodatnim opcijama, odnosno paketom Techno, za koji treba izdvojiti još 3.376 KM.
.webp)
Osim novog lakog hibridnog pogona, koji se temelji na modernizovanom 1,2-litarskom benzincu, kupci još mogu birati i između DS4 sa 1.5 HDi motorom, čija startna cijena iznosi 64.616 KM, i najjačeg plug-in hibrida sa 225 KS, za koji treba izdvojiti 84.406 KM u kombinaciji sa opremom Pallas. S obzirom na paket osobina, ali i jedinstvenim karakteristikama koje DS4 nudi, nema sumnje da je riječ o zanimljivoj alternativi punopravnim premijum modelima, koji su cjenovno značajno više pozicionirani.
.webp)
POGON
Testni model kombinovan je s potpuno novom pogonskom opcijom. Čine je unaprijeđeni 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinac sa 136 KS i novi šestostepeni automatski mjenjač. Riječ je o lakom hibridnom pogonskom sistemu kod kojeg primarni benzinski motor može da računa na podršku pomoćnog elektromotora sa dodatnih 29 KS i 55 Nm obrtnog momenta. Njihov ukupni pogonski potencijal iznosi 145 KS i dovoljan je da se 1.529 kilograma težak automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 9,4 sekunde i da dostigne najveću brzinu od 203 km/h.
.webp)
Osim pogonskog lanca koji je s modernizacijom zamijenio dosadašnji remen, novi 1,2-litarski motor dobio je i drugačiju mapau ubrizgavanja, koja mu je uz pomoćni elektromotor udahnula veći nivo živosti zahvaljujući kojoj se brže i lakše kreće iz mjesta, ali vozi osjetno dinamičnije. Zahvaljujući sistemu Drive Select s trima programiranim režimima rada – Sport, Normal i Eco – vozač ima mogućnost da utiče na performanse lakog hibridnog sklopa, koji je primarno orijentisan ka laganoj i opuštenoj vožnji.
.webp)
Ni dinamika nije deficitarna, ali ipak treba imati respekta prema gabaritima i masi vozila čiji pogon ima ekološki predznak. U opuštenom ritmu bez dinamičkih ambicija i s punim poštovanjem prema trenutnim visokim cijenama goriva prosječnu potrošnju moguće je svesti i na nivo ispod 4,5 litara. Pod maksimalnim opterećenjem lako je podići prosjek i do desetak litara, dok je realnost negdje u rasponu između sedam i osam litara, koliko smo trošili u testnim uslovima.