Ferrari Amalfi
Novi izgled, stari dobri V8
Novi Ferrari Amalfi obećava više stila, snage i udobnosti nego ikad prije. Nasljednik Rome donosi prefinjeni dizajn i pravi V8 karakter za one koji žele GT iskustvo bez kompromisa...
Ferrari je zvanično predstavio svoj najnoviji model – Amalfi, elegantno kupe vozilo s motorom naprijed i četiri sjedišta, nasljednika popularne Rome, a iako preuzima mnogo toga od prethodnika, uključujući prepoznatljive proporcije i siluetu, donosi osvježen dizajn prednjeg kraja koji se usklađuje s novim korporativnim stilom marke, kao i temeljno redizajniran enterijer. Srce automobila ostaje poznati 3.8-litarski biturbo V8, ali sada oslobađa još više snage.

U pogledu proporcija, Amalfi je gotovo preslikan iz Rome – s naglašenim zadnjim bokovima, zašiljenim prednjim dijelom i elegantno oblikovanim poklopcem motora.
.webp)
Prednji kraj dobio je tzv. „sharknose“ dizajn kakav smo već vidjeli na modelima SF90 i 12Cilindri – crna horizontalna traka povezuje vitka LED svjetla i daje automobilu oštriji, moderniji izgled. Zadnji kraj zadržava prepoznatljive četiri svjetlosne grupe, koje su sada povezane crnim ukrasnim elementom.
.webp)
Najveća promjena je u kabini jer je Ferrari napokon poslušao svoje kupce i uklonio iritantne kapacitivne tastere sa volana, zamijenivši ih pravim fizičkim komandama koje nude bolji osjećaj i upotrebljivost.
.webp)
Start dugme više nije kapacitivno već pravo, od titanijuma, postavljeno na lijevoj strani – prava poslastica za tradicionaliste. Ovo je jasan znak da Ferrari sluša one koji zaista voze ove automobile.
.webp)
Ispod poklopca motora se nalazi provjereni 3.8-litarski biturbo V8, sada s 631 KS, što je 19 konja više nego kod Rome. Obrtni moment ostaje isti – 760 Nm, a snaga se prenosi na zadnje točkove preko osmostepenog automatskog mjenjača s dvostrukim kvačilom.
.webp)
Zvanično obećano ubrzanje do 100 km/h je 3,3 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 320 km/h. Više snage je dobijeno zahvaljujući lakšim bregastim osovinama, preciznijem blok-motoru, ulju niže viskoznosti i fino podešenoj elektronici turbopunjača. Tehnologija nije zanemarena – Amalfi koristi novi brake-by-wire sistem preuzet sa modela 296 i 12Cilindri, nudeći precizniji odziv pedale kočnice.
.webp)
Pozadi se nalazi aktivni spojler koji se automatski podiže pri većim brzinama kako bi poboljšao stabilnost. U najagresivnijem od tri podešavanja, Ferrari tvrdi da spojler generiše 110 kg potiska pri 250 km/h, uz minimalno povećanje otpora vazduha. Još jedna od važnih novina je Ferrari Side Slip Control 6.1, sofisticirani sistem koji nadgleda sve parametre – ugao upravljača, pomjeranje vješanja i drugo – kako bi osigurao maksimalno prijanjanje i optimalne performanse u svakoj situaciji.
.webp)
Naravno, tu su i savremeni ADAS sistemi za bezbjednost putnika, poput adaptivnog tempomata, automatskog kočenja u nuždi, upozorenja na napuštanje trake i asistencije za održavanje vozila u traci.
.webp)
Još nema zvaničnog datuma početka isporuka, ali se očekuje da će prvi primjerci sići s proizvodne trake prije kraja godine. Ljubitelje otvorene vožnje obradovaće vijest da Ferrari već ima registrovano ime Amalfi Spider, pa je samo pitanje vremena kada će i ta verzija biti predstavljena.
.webp)
Za poređenje, Roma je koštala oko 230.000 eura kada je napustila proizvodnju 2024. godine, dok se za Amalfi očekuje startna cijena bliža 280.000–300.000 eura, uzimajući u obzir inflaciju i carine.