Volkswagen Type 3
Ambiciozan iskorak iz sjene Bube
Type 3 je u startu imao 1.5-litarski agregat sa 53 KS, a kasnije je ojačan na 1.6 litara. Uz blagi skok u snazi, automobil je dobio i niz korisnih dodataka za to doba – od višestepenih brisača i dvostrukih retrovizora do udobnijih unutrašnjih detalja...
Početkom 1960-ih godina prošlog vijeka, Volkswagen je shvatio da ne može vječno oslanjati svoju budućnost samo na uspjeh Bube. Tržište se brzo mijenjalo, a s njim i očekivanja kupaca. Kao odgovor, 1961. u Frankfurtu je predstavljen novi model – elegantniji, prostraniji i zreliji Type 3, poznat kao Volkswagen 1500.

Iako je zadržao osnovu Bube i vazdušno hlađeni bokser motor, donio je novi nivo praktičnosti i udobnosti. Prava tehnološka prekretnica stigla je 1968., kada je postao prvi serijski auto s elektronskim ubrizgavanjem goriva, čime je jasno pokazao smjer u kojem Volkswagen želi ići – ka modernijim i sofisticiranijim vozilima. U početku su bile razmatrane čak pet verzija, no serijsku proizvodnju su doživjele samo tri, a to su limuzina, fastback i karavan.

Type 3 je u startu imao 1.5-litarski agregat sa 53 KS, a kasnije je ojačan na 1.6 litara. Uz blagi skok u snazi, automobil je dobio i niz korisnih dodataka za to doba – od višestepenih brisača i dvostrukih retrovizora do udobnijih unutrašnjih detalja. Iako je i dalje dijelio DNK s Bubom, izgledom i opremom ostavljao je utisak modernog i pametno koncipiranog automobila.
Posebno se isticao po izdašnom prtljažnom prostoru – zahvaljujući nisko smještenom motoru ispod poda prtljažnika i visoko oblikovanom prednjem dijelu, koji je imitirao “klasičan” raspored motora. Iako nije dosegnuo legendu Bube, Type 3 je kroz godine stekao status cijenjenog klasika.

Najviše simpatija danas uživaju fastback i karavan, iako i limuzina ima svoju vjernu bazu obožavalaca, posebno među ljubiteljima vazdušno hlađenih VW modela. Za mnoge je to bio idealan izbor jer je to bio automobil koji je zadržao šarm Bube, ali nudio više prostora, ozbiljniji izgled i napredniju tehniku.

U periodu od 1961. do 1973. godine proizvedeno je ukupno više od 2,5 miliona primjeraka, tj. više od 1,2 miliona karavana te više od 1,3 miliona limuzina i fastbackova. Danas, Type 3 ostaje dragocjena uspomena na Volkswagenovo kreativno i hrabro razdoblje i automobil koji još uvijek plijeni pažnju.