Test – Jeep Avenger Summit 1.2 E-DCT6 MHEV

Kompromis između dinamike i ekonomičnosti

Najmanji Jeepov model primarno je razvijan za Evropu, gdje se uostalom i proizvodi. Premijeru je imao u potpuno električnom izdanju, a mi smo ga već testirali sa ulaznim benzinskim agregatom. Sada nam je ustupljena verzija s najnovijim hibridnim pogonom, od kojeg se očekuje da ponudi najbolji kompromis između dinamike i ekonomičnosti...
25 April 2025

Kompromis između dinamike i ekonomičnosti

Ako želite uspjeti, ali i opstati u svijetu savremenih automobila, obavezno morate imati neki vid elektrifikacije pogona. Kao najmanji Jeepov model koji je primarno orijentisan na evropsko tržište, Avenger je dobio veoma bitan zadatak – da promoviše elektrifikaciju u okvirima njegove aktuelne palete modela. Da je po mnogo čemu specifičan SUV, Avenger je najavio još 2023. godine, kada je izabran za najbolji evropski automobil.

IMG 0048

Bila je to prva titula ovog tipa u istoriji američkog brenda, a da paradoks bude još veći, ona je pripala prvom Jeepovom primarno električnom modelu s isključivo prednjim pogonom, koji je u međuvremenu dobio još po jednu benzinsku verziju i 48-voltnu hibridnu pogonsku verziju, za nas ovaj put najzanimljiviju i ujedno testiranu.

IMG 2058

Podsjećamo da Avenger dijeli pogon i tehnologiju sa čak nekoliko platformski identičnih modela iz Stellantis grupacije, poput Peugeota 2008, DS3, Opela Mokke i Fiata 600. U njegovom kreiranju tradicija je gotovo u potpunosti zanemarena kada je riječ o konceptu vozila, a ispoštovana je u pogledu prepoznatljivih vizuelnih elemenata, u koje prije svega spada sedmodijelna maska hladnjaka. 

IMG 0022

Kao osnova za razvoj Avengera poslužila je modularna platforma EMP2, koju je francuska PSA kompanija podijelila sa Amerikancima ulaskom u grupu Stellantis. Dizajnerski je riječ o veoma originalnom automobilu koji izgleda atraktivno i zanimljivo, posebno ako je kao testni kombinovan sa efektnom metalik žutom bojom visokog sjaja.

IMG 0041

Karakter terenca opravdan je klirensom od 169 milimetara, a za pristojno rastojanje od podloge zaslužni su i 18-inčni aluminijumski točkovi sa pneumaticima dimenzija 215/55. Gledajući ga svana stiče se utisak da je Avenger gabaritniji i veći automobil od gradskog formata, kojem zapravo pripada.

IMG 0074

Jedan od vizuelno najupečatljivijih detalja svakako su glavna svjetla sa jednostavnom dnevnom LED linijom. Podsjećamo da je Avenger serijski dostupan sa glavnim reflektujućim LED svjetlima, dok nam je tehnološki maksimum u ovom segmentu ponuđen u testnom modelu. Uz njega smo dobili zadnja LED svjetla, prednja projektorska LED svjetla, zatim LED svjetla za maglu i unutrašnju LED rasvjetu s ambijentalnim svjetlom. 

IMG 0084

Uglasta karoserija izgleda dopadljivo, posebno ako je kombinovana sa opcionom žutom bojom s kojom do posebnog izražaja dolaze mnogobrojne plastične oplate podvozja i najisturenijih metalnih površina. U skladnom su kontrastu kućišta zadnjih svjetala, poklopci retrovizora, krov i stakleni krovni otvor, koji su svi zajedno u crnoj nijansi. Sa 408 centimetara dužine, Avenger se svana savršeno uklapa u okvire gradske klase, dok u kabini nudi natprosječan komfor s dovoljno prostora za ugodan smještaj četiri odrasle osobe. Za specifičan osjećaj u testnom modelu zaslužna je bogata oprema.

IMG 2227

Ona, između ostalog, uključuje i električno podesivo sjedište s veoma ugodnom funkcijom masaže, koja je rijetkost i u automobilima više klase. Enterijer je dizajniran po principima funkcionalne jednostavnosti, koja podrazumijeva kombinovanje čistih i ravnih površina sa grupisanim funkcionalnim cjelinama. To u praksi znači da je u kabini sve jasno i predvidljivo, zbog čega je ovaj automobil već postao omiljen kod velikog broja vozača.

IMG 2277

U prvom planu jesu digitalni instrumenti i multimedija sa dva 10,25-inčna ekrana visoke rezolucije. S njima je kombinovan i veliki broj klasičnih tastera, koji se, između ostalog, koriste i za upravljanje automatskim mjenjačem. Riječ je o veoma jednostavnom rješenju, mada smo u trenucima kada je potrebna brza izmjena režima kretanja naprijed-nazad poželjeli da imamo klasičnu ručicu mjenjača.

IMG 2245

Ta želja se javljala samo zbog osjećaja sigurnosti u ispravnost odabrane funkcije, koja ima veze s lako predvidljivim položajem klasične ručice i koja ne zahtijeva od vozača da fokusira pogled prema dole, što kod tastera jednostavno mora da uradi kako bi bio siguran da je napravio pravi izbor i da je on aktivan. Od pohvale vrijednih dijelova enterijera izdvojili bismo i ugodan trokraki upravljač sa mnoštvom multifunkcionalnih komandi. Njegov obruč obložen je kvalitetnom kožom ugodnom na dodir, a treba pohvaliti oblik i funkcionalnost svih tastera koji su integrisani u bočne krakove.

IMG 2259

Kvalitet upotrebljenih materijala u skladu je sa standardima klase kojoj Avenger pripada. Uglavnom dominira izdržljiva tvrda plastika, čije je crnilo u dovoljnoj mjeri razbijeno svijetlim detaljima i ambijentalnim lučnim svjetlom na krajevima instrument-panela. Završna obrada takođe zaslužuje pohvalu, jer je sve čvrsto sklopljeno i fiksirano. Širom kabine nalazi se mnoštvo praktičnih pretinaca u koje je moguće odložiti veliki broj sitnica bez kojih niko od nas ne može zamisliti boravak u automobilu. Tu je i veliki broj originalnih rješenja, a jedno od interesantnijih jeste poklopac glavnog pretinca, koji se može sklapati na razne načine. Ono što je nama nedostajalo jeste mogućnost da ga izvadimo iz ležišta i tako u potpunosti otvorimo prostor iza komandi mjenjača, gdje se, između ostalog, nalazi i bežični punjač telefona. U prednjem redu sjedišta udobno će se smjestiti i krupnije osobe, a osim prostora treba pohvaliti i preglednost, koju omogućavaju prozori pravilnog oblika i isti takvi bočni retrovizori.

IMG 2309

Ono što se ne vidi otkriće vam zadnja kamera ili parking senzori, koji su u testnom modelu nadgledali prostor ispred i iza vozila. Vozačevo sjedište električno je podesivo po visini i dubini kao i sam upravljač. Zahvaljujući tome lako se pronalazi idealan položaj s kojeg će se bez problema ostvariti odličan pregled okoline vozila, ali i instrumenata i ostalih sadržaja u kabini. Sa 380 litara osnovne zapremine prtljažnik je na nivou onog što nude punopravni kompaktni automobili poput Volkswagena Golfa i kao takav odlično ostvarenje za automobil koji je samo osam centimetara duži od četiri metra. Najpovoljniji Jeep Avenger u okviru aktuelne akcije domaćim kupcima dostupan je za 36.900 KM. Pogonski značajno složeniji hibridni model poput testnog očekivano je skuplji i u startu košta 56.900 KM, odnosno 61.339 KM, koliko treba izdvojiti za njega sa dodatnom opremom. Jeep uz ovu ponudu daje i garanciju od pet godina ili do 100.000 pređenih kilometara, odnosno dvije godine bez ograničenja kilometara. Dvije godine traje i garancija na lak, dok je garancija na antikorozivnu zaštitu sedam godina. Mada je konkurencija u klasi gradskih krosovera svakim danom sve jača, Avenger ima dovoljno aduta da se izbori s najboljim predstavnicima čije se hibridne pogonske verzije kreću u sličnom cjenovnom rangu. 

IMG 2315

Ekonomičan i dinamičan

Kao svojevrsni kontrast retro dizajnerskim rješenjima ponuđen je savremen hibridni pogon, koji kombinuje 1,2-litarski trocilindarski motor sa 100 KS i 205 Nm, s pomoćnim elektromotorom koji mu potpomaže sa 29 KS i 55 Nm. Za pokretanje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem koristi se benzin, koji se toči u 44-litarski rezervoar, dok elektromotor struju dobija iz baterije od 0,89 kWh, koja se puni isključivo rekuperacijom. Jeep težak 1.363 kilograma ne može se kretati isključivo na struju, već samo kombinovati pogonske potencijale benzina i struje. To mu omogućava da uz efikasnu nadzornu elektroniku sa pet različitih režima rada i fizičke predispozicije – poput klirensa od 16,9 centimetara, napadnog ugla od 19 i izlaznog od 30 stepeni, te mogućnosti savladavanja bočnog nagiba od 20 stepeni – ponudi uzorne off-road sposobnosti, bez obzira na to što nema 4x4 pogon. Uz uzornu snalažljivost na različitim vrstama podloga hibridni Avenger može da se pohvali i istom takvom efikasnošću. Prosječna potrošnja u testnim uslovima kretala se u rasponu od pet do 7,5 litara, s tim da smo češće bili bliži manjoj potrošnji, dok je najveći prosjek postignut u uslovima konstantnog opterećenja. U domenu očekivanog rezultata nalazi se i ubrzanje od 0 do 100 km/h koje iznosi 10,9 sekundi, a za pohvalu jeste i najveća brzina od 184 km/h.

IZDVOJENI TEST


Test – Opel Mokka 1.2 Hybrid Ultimate

Efikasno rješenje za sve gradske rebuse

Druga generacija Mokke osjetno je kompaktnija u odnosu na prethodnu, te čak 12,5 centimetara k...