Škoda Octavia Mk1
Češka priča o uspjehu
Kada je 1996. godine predstavljena prva moderna Octavia, odjednom je postalo jasno da Češka više nije periferija evropske auto-industrije...
Početkom devedesetih godina, nakon velikih političkih i društvenih preokreta, i Škoda se našla pred raskrsnicom. Stari modeli Favorit i Felicia bili su simboli jedne epohe koja je polako iščezavala, dok je saradnja s Volkswagenom obećavala potpuno novu budućnost. Ulazak u moćnu grupaciju 1991. godine donio je tehnologiju, kapital i sigurnost, ali i hrabru viziju.

Rad na projektu započeo je 1992, a inspiracija je pronađena u imenu koje je već imalo istorijsku težinu, a to je Octavia. Belgijski dizajner Dirk van Braeckel oblikovao je linije koje su bile jednostavne, ali elegantne, dok je platforma iz Volkswagen koncerna otvorila vrata modernoj tehnici. Plan je bio napraviti automobil niže srednje klase koji će dimenzijama i ozbiljnošću nadmašiti konkurenciju, a ostati dostupan širokom krugu kupaca.

Kada je 1996. godine predstavljena prva moderna Octavia, odjednom je postalo jasno da Češka više nije periferija evropske auto-industrije. Automobil je donio prostranost kakvu kompaktni segment nije poznavao – prtljažnik od preko 500 litara i unutrašnjost u kojoj se udobno smještala čitava porodica. Pod poklopcem motora su radili provjereni benzinci i čuveni 1.9 TDI, motor koji je postao sinonim za pouzdanost i ekonomičnost.

Ubrzo su stigle i dodatne verzije – 1998. karavan, a zatim i varijante s pogonom na sva četiri točka, koje su Octaviji dale potpuno novu dimenziju. Unutrašnjost je kombinovala praktičnost i tada modernu digitalnu tehnologiju, a proizvodnja u Mladoj Boleslavi odvijala se prema najstrožim standardima koje je Volkswagen uveo. Octavia se brzo našla na cestama ne samo Češke, nego i cijele Evrope, pa i daljih tržišta poput Indije i Rusije.
.webp)
Octavia je za samo nekoliko godina postala više od običnog modela. Pretvorila se u pravi simbol transformacije Škode. Njena reputacija bazirala se na pouzdanosti, jednostavnom održavanju i omjeru uloženog i dobijenog, što ju je učinilo jednako poželjnom za policijske službe, taksiste, porodične ljude i poslovne korisnike.

Tokom 14 godina proizvodnje prodano je više od 1,4 miliona primjeraka, a uspjeh je bio toliko veliki da se uz drugu generaciju nastavila nuditi i verzija Octavia Tour sve do 2010. godine. Sportisti su dobili svoju RS verziju, luksuzniji kupci Laurin & Klement, a reli staze upoznale su Octaviju i u šampionatima.

Gledano s današnje distance, jasno je da je upravo prva Octavia postavila temelje današnjeg uspjeha Škode. Ona je dokazala da tradicija, udružena s modernom tehnologijom i hrabrom vizijom, može stvoriti automobil koji traje i ostavlja neizbrisiv trag.