Honda Prelude
Povratak legende u hibridnom ruhu
Honda se vraća formuli koju su mnogi napustili - kupeu sa pogonom na prednjoj osovini. Za razliku od prethodnih pet generacija, koje su uglavnom bile derivati Accorda, ovaj Prelude se oslanja na platformu Civica Hybrid-a...
U vremenu kada je većina proizvođača odustala od ideje automobila sa prednjim pogonom sa dvoja vrata, Honda je odlučila da ponovo zapali staru iskru. Dok su Toyota, Nissan, Ford i drugi zaboravili svoje nekadašnje kupee, Japanci su iz ladice izvukli ime koje nosi poseban značaj – Prelude. Nakon više od godinu dana najava i prikazivanja prototipova, serijska verzija šeste generacije konačno je spremna da stane na scenu i ponudi nešto drugačije.
.webp)
Za razliku od prethodnih pet generacija, koje su uglavnom bile derivati Accorda, ovaj Prelude se oslanja na platformu Civica Hybrid-a. Pod poklopcem motora se krije poznati hibridni sistem sa 200 konjskih snaga, koji umjesto klasičnog mjenjača koristi dva elektromotora. Ono što mu daje poseban karakter jeste dvostruka osovina prednjeg vješanja, preuzeta iz modela Civic Type R, koja bi trebalo da ukroti sav obrtni moment i eliminiše “torque steer”.
.webp)
Honda je dodatno začinila recept uvođenjem S+ Shift sistema – simulacije manuelnog mjenjača u automobilu koji ga zapravo nema. Uz pomoć lopatica iza volana, vozač može da „mijenja brzine“ iako u pozadini ne postoje zupčanici. Ova igra za entuzijaste jasno govori da Honda nije zaboravila tradiciju i ljubav prema manuelcima.
.webp)
Spoljašnji dizajn donosi prepoznatljivu sportsku notu, a uz opcioni HPD body kit i točkove, Prelude djeluje agresivnije i spremnije za put. Unutra se, međutim, više oslanja na Civic – osim što dobija posebna sportska sjedišta sa kožom i dezenom inspirisanim modelom City iz prošlosti. Ta sjedišta su pravo otkrovenje, dok zadnja klupa nudi tek simboličan prostor, dovoljan samo za kraće vožnje.
.webp)
Praktičnost nije potpuno zaboravljena jer Prelude sada ima liftback gepek koji olakšava unos kabastog tereta, pa stane i bicikl sa skinutim prednjim točkom.
.webp)
Kao i svaki Hondin novitet, i Prelude stiže sa bogatim paketom tehnologija: multimedijom sa Google Built-In opcijom, bežičnim CarPlay/Android Auto, Bose ozvučenjem i kompletnim Safety Sense sistemom koji uključuje adaptivni tempomat i asistenciju pri vožnji u traci.
Još nije poznato koliko će koštati ali prva isporuka očekuje se krajem jeseni.