911 Turbo S

Najmoćniji Porsche 911 u istoriji

Sa 711 KS, sprintom do 100 km/h za 2,5 sekunde i rekordom na Nürburgringu, “novi” Turbo S postavlja nove standarde u Porscheovom svijetu...
08 Septembar 2025

Najmoćniji Porsche 911 u istoriji

Porsche je na sajmu automobila u Minhenu predstavio svoju novu uzdanicu – 911 Turbo S za 2026. godinu. Nakon što je prošle godine Carrera GTS uvela hibridni pogon kako bi spojila snagu i manju emisiju, sada je i legendarni Turbo zakoračio u isto područje, ali s još ekstremnijim rezultatima. Sa 711 KS, ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 2,4 sekunde i krugom na Nürburgringu bržim za 14 sekundi u odnosu na prethodnika, novi Turbo S je apsolutni “monstrum”.

323148 6000x4000

Ispod poklopca motora krije se unaprijeđeni T-Hybrid pogonski sistem u zadnjem dijelu automobila, dok je u prednjem dijelu smještena litij-jonska baterija kapaciteta 1,9 kWh i napona 400 V, a između motora i osmobrzinskog PDK mjenjača s dva kvačila nalazi se elektromotor. Za razliku od Carrere GTS, koja koristi jedan električni turbo punjač, novi Turbo S dobio je dva e-turba. Svaki od njih ima elektromotor na osovini između turbine i kompresora, što omogućava trenutno razvijanje pritiska bez klasičnog turbo-laga. 

2026 porsche 911 turbo s (4)

Rezultat je sistemska snaga od 711 KS (523 kW) i maksimalni obrtni moment od 800 Nm, dostupan od 2.300 do 6.000 o/min. Puna snaga oslobađa se pri 6.500–7.000 o/min, čime novi Turbo S postaje najmoćniji serijski 911 svih vremena – 61 KS jači od prethodnika. Uprkos dodatnim komponentama hibridnog sklopa, masa je porasla tek za 85 kg, pa coupé sada ima 1.737 kg. To povećanje nije smanjilo agilnost – naprotiv, automobil je brži i stabilniji u svim režimima vožnje.

2026 porsche 911 turbo s (5)

Na Nordschleifeu, novi Turbo S je postavio vrijeme od 7:03,92 minuta, čak 14 sekundi brže od starog modela. Testni vozač i ambasador brenda, Jörg Bergmeister, opisao ga je kao „agilnijeg, s više gripa i nevjerovatno bržeg u svim ključnim dionicama staze“. Ubrzanje od 0 do 100 km/h sada traje samo 2,5 sekunde, dok 200 km/h dostiže za 8,4 sekundi, a najveća brzina iznosi 322 km/h.

2026 porsche 911 turbo s (1)

Hibridni sistem omogućio je ugradnju elektrohidrauličkog Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC) sistema koji smanjuje naginjanje u krivinama i povećava agilnost, a opcionalni prednji lift sada djeluje mnogo brže zahvaljujući 400-voltnoj mreži. Porsche je ugradio i šire zadnje pneumatike – 325/30 R21 (prethodno 315), dok naprijed ostaju 255/30 R20. Time se kompenzuje dodatna snaga i veći zadnji balans.

323144 6000x3993

Sve ove tehnološke poslastice dolaze uz ozbiljnu cijenu: 911 Turbo S Coupé startuje od oko 250.000 €, dok Cabriolet kreće od oko 270.000 €. To je preko 30.000 € više od prethodnika.

IZDVOJENI TEST


Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u m...