Test – Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG

Nekad za trgovce, a danas za biznismene

Deveta generacija Volkswagena Passata prvi put je ponuđena isključivo kao karavan, koji je u testnom izdanju bio bogato opremljen, uzorno ekonomičan i dinamično motorizovan. Kao takav i sa ozbiljnom cijenom, primarno je orijentisan da bude reprezentativan biznis automobil, koji će bez problema da odradi i sve ostale transportne uloge uobičajene za karavane...
25 April 2025

Nekad za trgovce, a danas za biznismene

Prvu generaciju Passata, koja je predstavljena sada već daleke 1973. godine, osmislio je i dizajnirao Italijan Giorgetto Giugario – isti onaj Giugario koji je samo godinu dana kasnije potpisao i dizajn prve generacije Golfa i Scirocca. Slučajno ili ne, sva tri navedena modela postigla su veliki komercijalni uspjeh u okviru njihovih klasa, a čak dva – Passat i Golf –uspjeli su se u kontinuitetu održati do današnjih dana.

DSC 0957

Malo je automobila u Evropi, ali i u svijetu, koji imaju tako dug period neprekidnog razvoja i postojanja, ali i podrške vjernih kupaca, što najbolje svjedoči o njihovom specifičnom imidžu i bezvremenskom kvalitetu. Sa 4,91 metara dužine, deveta generacija Passata duža je od prve generacije punih 65 centimetara.

IMG 0094

Ta razlika je razumljiva, jer su između njih 52 godine, ali aktuelni model je značajno duži i od njegovog prethodnika, što ga čini najraskošnijim Passatom svih vremena. Osim titula najvećeg i najraskošnijeg, uz aktuelni model veže se i još jedna jedinstvena, ali za domaće ljubitelje Volkswagena tužna činjenica. Naime, on je prvi Passat koji na evropskom tlu nije dostupan u limuzinskom izdanju, već isključivo kao praktičan karavan.

IMG 0374

Mada je ovakav potez opravdan nedovoljno velikom  potražnjom za limuzinom, ovaj model je u prethodnih osam generacija bio omiljen kod domaćih kupaca. Oni sada s velikom čežnjom mogu da samo gledaju prema kineskom tržištu, gdje je Passat 9 dostupan i u ovoj karoserijskoj verziji i da se nadaju da će neki od ovih automobila stići i u Evropu.

DSC 0995

Svima ostalima namijenjen je karavan. Poput prethodnika, i novi Passat kao tehnološku osnovu koristi modularnu MQB platformu na čijim varijacijama danas „ležeˮ gotovo svi Volkswagenovi aktuelni modeli, osim najvećih terenaca Amaroka i Touarega. MQB platforma zadržana je i zbog limitiranja troškova proizvodnje, ali i činjenice da se aktuelni Passat umjesto na trakama Volkswagenove fabrike u njemačkom Emdenu sada sklapa u proizvodnim pogonima Škode u Bratislavi, zajedno s novim Superbom. 

DSC 1088

Dizajn devete generacije najpoznatijeg modela zvanično se ocjenjuje kao skladan i proporcionalan, dok kritičari smatraju da je nedovoljno hrabar. Istina je, kako to obično biva, negdje na sredini, ili kako se to diplomatski kaže, „o ukusima se ne treba raspravljatiˮ. Vanjske linije, kao i do sada, razlikuju se zavisno od odabranog paketa opreme, a domaćim kupcima dostupna su četiri paketa: ulazni Business, testni Elegance, te dvije dinamične opcije R-Line i R-Line Plus.

DSC 1065

Podsjećamo da će u detaljima specifičan dizajn imati i hibridni modeli, koje je najlakše prepoznati po aereodinamički zatvorenijem prednjem dijelu. Ono što se ne vidi na prvi pogled, a rezultat je novog dizajna i proporcija automobila, jeste i značajno unaprijeđena aerodinamika i koeficijent otpora vazduha, koji je sa 0,28 kod prethodnika spušten na 0,25 kod novog modela. Testna kombinacija, kako i sam naziv opreme sugeriše, promoviše eleganciju kako smirenom metalik sivom bojom tako i specifičnim opcionim 18-inčnim alu-naplacima, takozvanim „lepezamaˮ, na koje su montirani pneumatici dimenzija 235/45. 

DSC 1033

Naprijed su u fokusu pažnje dva segmenta. Prvi su najsavremenija adaptivna Matrix LED svjetla koja imaju dvije funkcije. Prva je ona primarna, da u uslovima smanjene vidljivosti služe za osvjetljavanje puta, i nju ispunjavaju s visokim stepenom efikasnosti, a druga je estetska, u kojoj zajedno s njima učestvuju i dnevna svjetla, kombinovana sa svjetlosnom lajsnom. Volkswagenov znak u testnoj kombinaciji ne svijetli, ali je i ponuđeno rješenje dovoljno da njegovi ljubitelji u svako doba dana prepoznaju pripadnika svog omiljenog brenda.

IMG 2837

Sličan efekat ostvaruju i zadnja LED svjetla, koja imaju originalnu, ali prepoznatljivu grafiku. Nažalost, pozadi nema vidljivih izduvnih otvora, a čini se da ni njihove imitacije više nisu u modi, pa je ovaj prostor u braniku iskorišten za integrisanje gabaritnih svjetala i ukrasnu lajsnu. Svana je primjetno i da je Passat prvi put ostao bez (za njega prepoznatljivih) zaštitnih hromiranih lajsni na vratima, koje su kod sedme i osme generacije bile stilski stopljene sa proširenim pragovima. Jedna od najvećih promjena na smjeni dvije generacije jeste dimenzijska.

IMG 2848

Naime, novi model čitavih je 14 centimetara duži od prošlog, a sa ukupno 4,91 metar prerastao je srednju i prebacio se u višu srednju klasu. Rast dužine prati i povećanje međuosovinskog razmaka na 2,84 metra, dok je širina dobila dva centimetra više. Zahvaljujući rekordno dugačkoj karoseriji Passat je danas sposoban da ponudi raskošan komfor u oba reda sjedišta. Ta raskoš posebno se osjeti naprijed, na vozačevoj poziciji u preudobnim sjedištima, koja između ostalog nude i nekoliko različitih režima veoma ugodne masaže. Ono što je čudno za njih jeste da su naslon, sjedalni i lumbalni dio električno podesivi, ali da se spuštanje i pomjeranje naprijed-nazad obavlja mehanički.

IMG 2890

Ako je do praktičnosti, ponuđenom rješenju ništa ne nedostaje, ali ostaje utisak da je potpunu digitalizaciju trebalo da isprati i elektrifikacija. Unutrašnjost je potpuno nova kako za ljubitelje Passata tako i za okvire Volkswagen grupacije, a od prepoznatljivih detalja zadržan je tek multifunkcionalni upravljač. S druge strane, tu su i grafički potpuno novi digitalni instrumenti, koji su standardno jasno projektovani na 10,25-inčnom ekranu. U Passatu do sada neviđen jeste multimedijalni sistem sa velikim 15-inčnim ekranom visoke rezolucije koji je osjetljiv na dodir. Multimedija se zasniva na najnovijem softveru MIB 4, namijenjenom za najnovije modele zasnovane na MQB platformi. To u praksi znači da sve funkcije teku glatko i brzo, bez bilo kakvog sjeckanja i zastoja u radu. Tradicionalna funkcionalnost opravdana je velikim brojem otvorenih i zatvorenih pretinaca, USB utičnica i bežičnim punjačem. S druge strane, modernizacija je uzela danak kroz digitalizaciju komandi klima-uređaja i većine ostalih funkcija vozila poput podešavanja ambijentalnog osvjetljenja, audio-sistema i navigacije.

IMG 2889

Navikavanje zahtijeva i ručica sa lijeve strane upravljača kojom se, osim svijetlima, upravlja i brisačima. Poziciju desne zauzeo je džojstik automatskog mjenjača. Mada je njegovim premještanjem sa centralnog tunela napravljeno puno prostora za praktične pretince, bićemo staromodni i požaliti za prethodnim rješenjem, koje je za naš doživljaj automobila bilo perfektno, stilski i upravljački. Ono što će svaki karavanski Passat moći da ponudi putnicima u drugom redu jesu uzorno profilisana sjedišta i raskošni prostor za noge. U boljim paketima opreme poput testnog iznad glave ćete dobiti stakleni panoramski krov i otvoren pogled u nebo, dok su na sredini integrisane veoma korisne  odvojene komande klime. Povećanje dužine odrazilo se na dizajn tako što peta vrata više nisu okomita, već blago nagnuta u odnosu na karoseriju.

IMG 2903

U testnom paketu vrata su bila električno pokretana, sa tri načina aktiviranja otvaranja: tasterom iz kabine, preko daljinskog ključa ili pokreta noge ispod zadnjeg branika. Najjači od svih aduta koje karavanski Passat posjeduje proteklih pet decenija jeste njegov prtljažnik. Sa čak 690 litara slobodnog prostora aktuelni model je najraskošniji karavan na evropskom tržištu i po ovom pitanju iznad svih konkurenata. Preklapanjem naslona zadnjih sjedišta dobija se čak 1.920 litara slobodnog prostora, što je u praksi dovoljno da se bez problema preveze gomila prtljaga, a ako zatreba i ormar, veš-mašina, pa čak i rashladna vitrina.  Najpovoljniji Volkswagen Passat 9 sa 2.0 TDI agregatom od 122 KS i ulaznim paketom opreme Business košta 80.576 KM, dok je testno vozilo bez doplata dostupno za 97.700 KM. Sa doplatama taj iznos raste do 109.216 KM. Volkswagen uz Passat daje i pet godina garancije ili do 150.000 km potvrđujući tako da ima veliko povjerenje u ovaj automobil, koji je dimenzijski, komforno, pogonski, ali i cijenom izašao iz dosadašnjih okvira. Njegove visoke ambicije su jasne, a u kolikoj mjeri će se ostvariti ne zavisi više toliko od konkurencije, jer nje gotovo da i nema, već isključivo od Volkswagenovog imidža i činjenice da se odustalo od proizvodnje limuzinske verzije, koja je kod nas, za razliku od ostatka svijeta, do sada bila puno popularnija.

IMG 2910

Nevjerovatno ekonomičan

Dvolitarski TDI dizelaš poznat je ljubiteljima Passata od njegove šeste generacije. Najnovije izdanje zadovoljava najstrože standarde Euro 6 o emisiji štetnih gasova i dostupno je u verzijama sa 122, 150 i 193 KS, koliko je imao motor u testnom modelu. Zahvaljujući 400 Nm obrtnog momenta, koji je vozaču na raspolaganju već od 1.750 obrtaja radilice, predstavlja adekvatan pogon za 1.765 kilograma težak karavan. Za iskorištavanje maksimalnog potencijala ekonomičnog i uglađenog dizelaša zaslužan je i sedmostepeni DSG automatik koji, u kombinaciji sa pogonom 4Motion, u režimu vožnje Sport omogućava silovite startove s ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi. Najveća brzina od 232 km/h sugeriše da Passat ima značajnu rezervu, iznad dozvoljenog maksimuma na našim auto-putevima (130 km/h). Taj potencijal u svim prilikama omogućava jednostavna, brza i sigurna preticanja, čemu u velikoj mjeri doprinosi i odličan elektronski kontrolisan 4x4 pogon. Prosječna potrošnja na testu zaustavila se na 6,8 litara. U opuštenom režimu moguće ju je spustiti i ispod pet litara. Na magistrali je obično između 5,5 i šest litara, a više od osam moguće je postići uz konstantno opterećenje ili forsiranjem gradske vožnje.

IZDVOJENI TEST


Test – Opel Mokka 1.2 Hybrid Ultimate

Efikasno rješenje za sve gradske rebuse

Druga generacija Mokke osjetno je kompaktnija u odnosu na prethodnu, te čak 12,5 centimetara k...