Test – KGM Actyon 1.5 T-GDI 4WD

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Zadnji testni automobil SsangYonga vozili smo sada već daleke 2010. godine. Korejski brend u međuvremenu je dobio novog vlasnika, a s njim i novo ime: KGM. S novim imenom došli su i novi modeli, a prvi od njih je Actyon, raskošni SUV srednje klase, koji osim originalnog dizajna i bogatog enterijera nudi savremen turbobenzinski pogon i efikasan 4x4 pogon…
21 Juli 2025

Futuristički dizajn i premijum ambicije

Kada se neki automobil pojavi na cesti i gotovo se svi okrenu za njim, jasno je da tu ima nešto posebno. Novi KGM Actyon nije običan SUV. On nam dolazi iz Južne Koreje i izgleda kao da je stigao iz budućnosti, što svakako ne može proći neprimijećeno. Iza neobičnog imena krije se nekadašnji SsangYong, koji je nakon preuzimanja od kompanije KG Mobility dobio novo ime KGM. 

IMG 9274

Podsjećamo da je Actyon prvi potpuno novi KGM model, koji je predstavljen pod tom oznakom, dok su ostali u suštini rebrendirani automobili SsangYonga. Zanimljivo, naziv Actyon nije nov i nosio ga je nekadašnji SsangYongov kupe-SUV, koji se proizvodio između 2005. i 2017. godine. 

STA 7128 svijetla

Njegov specifičan dizajn, koji je osmislio Britanac Ken Greenley, svojevremeno nije naišao na razumijevanje automobilske javnosti, pa su njegovi prodajni rezultati bili skromni. Podsjećamo da je samo dvije godine kasnije BMW predstavio kupe-SUV koncept X6, a 2008. i produkcijsku verziju, koja je postala trenutni hit i motivisala veliki broj ostalih proizvođača da krenu istim putem. Actyon je, dakle, bio začetnik savremene klase kupe-SUV automobila.  

STA 7253

Aktuelni model je koncepcijski potpuno drugačiji, klasičan petovratani SUV koji izgleda ozbiljnije, zrelije i atraktivnije, a tehnički je blizak modelu Torres, premda je od njega duži četiri cm. Sa dužinom od 4,74 metra i međuosovinskim rastojanjem od 2,7 metara, Actyon može da ponudi dosta slobodnog prostora kako u kabini tako i u prtljažniku. 

STA 7217

Uz to, ima i visok klirens, od 206 mm, što mu daje prednost i na lošijim putevima, a na ulici ga blago izdiže iznad većine konkurenata. Vizuelnu dominaciju podstiče i specifična boja zlatnog sjaja, koja nije tako česta u svijetu SUV automobila. Dizajn je napokon postao značajan adut Actyona. Linije karoserije su odvažne i izražajne, prednji dio izgleda futuristički, a osvijetljena maska prelazi direktno u dnevna LED svjetla. 

STA 7196

Neki elementi, poput ukrasnih nosača na haubi, više su za vizuelni efekat nego za funkcionalnost. U profilu dominira masivan C-stub koji, nažalost, smanjuje preglednost, ali doprinosi impozantnom izgledu. Tu su i veliki 20-inčni točkovi, dvobojno lakiranje, kao i prepoznatljive zadnje LED svjetlosne trake s ispisanim imenom modela.

STA 7169

Sa 4,74 metra dužine, Actyon želi da parira modelima poput Škode Kodiaq, dok bogato opremljenim enterijerom pomalo i odskače od klase u koju je svrstan. Kvalitet izrade je uzoran, a visoku ocjenu zaslužuju i materijali upotrebljeni u opremanju enterijera. 

IMG 9507

Unutrašnjost ostavlja snažan prvi utisak. Tapacirana je u kombinaciji kože, crvenih detalja i alkantare, uz brojne ukrasne elemente – uključujući i kristalni birač stepena prenosa. Dva velika, zakrivljena 12,3-inčna ekrana dominiraju komandnom tablom, dok fizičkih dugmadi gotovo da i nema. Iako moderna i savremena, digitalna kontrola svega, uključujući klimu i sjedišta, na trenutke može biti složena. 

IMG 9563

Reakcije ekrana bi mogle biti i brže, a meni nije uvijek najpregledniji zbog jasne refleksije dnevnog svjetla na površini ekrana. Dobar su detalj USB-C priključci i posebni tasteri za Auto Hold i promjenu režima vožnje: Sport, Winter i Normal. Kvalitet materijala u kabini jeste više nego solidan. Mekanije površine dominiraju, ima čak i imitacije ultrapremijum presvlaka iz skupljih modela, dok završna obrada pojedinih detalja zbog njihove labavosti odaje utisak da ima prostora za napredak. Nema ih puno, ali treba navesti da nije sve savršeno. 

IMG 9548

U želji da digitalne instrumente učine što preglednijim dizajneri KGM-a su odlučili da klasični okrugli upravljač zamijene novim četverougaonim. Zahvaljujući takvom dizajnu instrumenti su stvarno postali pregledniji, mada i dalje mislimo da je upravljač lakši za upotrebu što je više okrugao.

IMG 9537

U najbogatijem paketu Premium Actyon nudi gotovo sve što je prosječnom vozaču potrebno: LED svjetla, zadnju kameru, senzore naprijed i pozadi, ambijentalno osvjetljenje, indukciono punjenje telefona, navigaciju, bezbjednosne asistente i dvozonsku klimu. 

IMG 9584

Ipak, s obzirom na to da je riječ o najvišem raspoloživom paketu opreme, iznenađujuć je i izostanak nekih detalja. Naime, nema grijanja vjetrobrana, nema sistema kamera s nadzorom 360 stepeni oko vozila, a ni Matrix LED svjetala, koja su standardna kod nekih konkurenata istog cjenovnog ranga. Panoramski stakleni krov dostupan je kao opcija. 

IMG 9570

Pristup zadnjim sjedištima veoma je lagan zahvaljujući velikim vratima koja se otvaraju gotovo pod pravim uglom. Ponuda prostora je na nivou najboljih predstavnika u klasi, a takav je i komfor zahvaljujući kojem dvije osobe sjede izuzetno udobno, mada neće biti tijesno ni kada im se u sredini pridruži treća. 

IMG 9603

Treba pohvaliti činjenicu da su za dva sjedalna mjesta pozadi rezervisani i grijači. Prednja sjedišta su udobna, podesiva električno, griju se i hlade, a prostora ima u svim pravcima.

IMG 9607

Kvalitet više testnog automobila jeste i prtljažnik sa osnovnom zapreminom od 668 litara. Zahvaljući preklopivim naslonima zadnje klupe, njegov kapacitet može se povećati do 1.598 litara, a pohvalu zaslužuje i sistem električnog pokretanja petih vrata, koji se može aktivirati i ovim moderno dizajniranim daljinskim ključem.

IMG 0201

Najpovoljniji Actyon s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem košta 77.060 KM, dok je za verziju poput testne u startu potrebno izdvojiti 85.470 KM, a sa doplatama 89.500 KM. Uz sve navedeno KGM daje i pet godina ili 100.000 pređenih kilometara standardne garancije, koja se po želji kupca može produžiti za još pet godina ili do 200.000 pređenih kilometara. 

IMG 9627

BENZINSKI STANDARD
Ispod poklopca motora nema više licenciranog Mercedesovog dvolitarskog dizelaša koji je pokretao prethodni Actyon. Tu je sada savremeni, od SsangYonga samostalno razvijeni 1,5-litarski turbobenzinac, koji razvija 163 KS i 280 Nm. Povezan je sa šestostepenim Aisin automatskim mjenjačem koji funkcioniše glatko, ali je bez sportskih ambicija. 

IMG 0145

Ubrzanje do 100 km/h nije službeno objavljeno, ali je dovoljno za ugodnu vožnju i, prema našim mjerenjima, nešto je kraće od deset sekundi. Maksimalna brzina iznosi 191 km/h. Stabilnost je solidna, a takva je i udobnost bez obzira na 20-inčne alu-točkove s niskoprofilnim pneumaticima dimenzija 245/45. Korejski SUV uzorno prigušuje neravnine i pruža osjećaj kao da plovite po putu. 4WD pogon i veliki klirens omogućavaju vožnju i po lošim putevima. 

IMG 0116

Upravljač je lagan, kočnice solidne, a buka u kabini minimalna do brzine od oko 130 km/h. Elektronski asistenti, poput onih za držanje trake ili za automatsko kočenje, nekad reaguju previše agresivno, slično kao kod pojedinih kineskih modela. Prosječna potrošnja s laganom nogom na gasu može da se drži na nivou oko devet litara, dok je u dinamičnijem režimu lako prebaciti 11, 12, pa i više litara, zbog čega se rezervoar od 50 litara čini malim za SUV ovog formata. 

IZDVOJENI TEST


Test – Geely Starray 1.5 7DCT

Kineska inovativnost i švedska tradicija

Svjetski poznati kineski automobilski brend Geely, koji je poznat i kao vlasnik Volva, na doma...