Vožnja na rezervi

Koliko zapravo možemo preći s upaljenom lampicom goriva

Da nas automobil  vas neće izdati čim zasvijetli lampica za rezervu goriva uglavnom svi znamo, ali koliko zaista kilometara možemo preći i od čega to zavisi...
18 August 2025

Koliko zapravo možemo preći s upaljenom lampicom goriva

Ako ste ikada vozili automobil do zadnje litre goriva znate da je to mješavina adrenalina, kajanja i molitve. Kada se upali lampica odjednom sve prestaje biti "okej" i počinju kalkulacije u glavi: „Koliko još imam?“, „Gdje je najbliža pumpa?“, „Zašto nisam natočio kad sam mogao?“

E pa da ne biste morali ponovo glumiti matematičara (ili hodati s kanisterom), jednom zauvijek ćemo pojasniti koliko zapravo možete preći na rezervi?

1 0x332 2000x757 0x520 How far can i go on empty fuel

Nema univerzalnog pravila, ali postoji zlatna brojka

Ne postoji čvrsto definisana brojka koja kaže jer sve zavisi od vašeg auta, potrošnje, veličine rezervoara i stila vožnje. Ipak, postoji opšteprihvaćeno pravilo koje koristi većina proizvođača: rezerva je oko 10% kapaciteta rezervoara.

Dakle, ako vozite automobil sa rezervoarom od 50 litara (što je standard za kompaktnu klasu), kad se upali lampica, unutra je još otprilike 5 litara goriva, a ako vam je prosječna potrošnja oko 6 litara na 100 km, to znači da vam ostaje još oko 80-ak kilometara vožnje.

Naravno, ako volite „nagaziti“, ta brojka pada, a ako vozite ekonomično – mogli biste izvući i više.

Sdfgdfhsdfhsdfhfdhsdfhsdfh

Da bude još jasnije, ovako stvari stoje kod popularnih modela na našim ulicama:

Volkswagen Golf 7 1.6 TDI (rezervoar 50 litara) – rezerva se pali oko 7 litara prije nule, pa uz normalnu vožnju može izdržati i 100 km.

BMW Serije 3 2.0D (oko 60 litara rezervoar) – ima rezervu od oko 6 do 8 litara, što znači da bez brige možete napraviti 80 do 90 km.

Dacia Sandero 1.5 DCi (oko 50 litara) – skromna potrošnja znači da vam 5 litara traje i preko 90 km.

6b19dc77 98d9 48b3 8dca 130ddc17c0c4

Ne provocirajte sudbinu (niti pumpu goriva)

Iako je dobro znati da imate još „lufta“, bolje je ne čekati da lampica zasija zato što s godinama, na dnu rezervoara mogu se skupiti naslage i nečistoće koje bi se mogle povući u sistem i napraviti problem. Ne odmah, ali vremenom – može vas skupo koštati.

Takođe, ne treba se oslanjati 100% ni na "range" brojke na instrument tabli. Taj domet se računa na osnovu prosječne potrošnje u zadnjih par minuta, a svi znamo da gradska gužva i stani-kreni režim mogu napraviti haos s tim proračunom.

IZDVOJENI TEST


Test – Geely Starray 1.5 7DCT

Kineska inovativnost i švedska tradicija

Svjetski poznati kineski automobilski brend Geely, koji je poznat i kao vlasnik Volva, na doma...