A110 R Ultime
Francuski ekstrem izaziva Ferrari
U odnosu na već izuzetno sposobni A110 R, verzija Ultime donosi više snage, agilnosti i aerodinamičke efikasnosti. Ispod poklopca motora nalazi se 1,8-litarski turbobenzinac koji razvija 345 konjskih snaga i 420 Nm obrtnog momenta...
Francuska marka Alpine sprema se da zatvori jedno od najuzbudljivijih poglavlja svoje istorije. Model A110, koji je oživio duh legendarnih sportskih automobila iz sedamdesetih, odlazi u penziju 2026. godine, a odlazi onako kako i dolikuje, dakle, spektakularno. Nova verzija, nazvana A110 R Ultime, predstavlja vrhunac evolucije ovog modela i najekstremniji Alpine koji je ikada proizveden. Predstavljen na salonu automobila u Parizu 2024, automobil je zamišljen kao trkačka mašina s dozvolom za cestu.
.webp)
U odnosu na već izuzetno sposobni A110 R, verzija Ultime donosi više snage, agilnosti i aerodinamičke efikasnosti. Ispod poklopca motora nalazi se 1,8-litarski turbobenzinac koji razvija 345 konjskih snaga i 420 Nm obrtnog momenta. Sa masom od samo 1.173 kilograma postiže omjer snage i težine od 3,4 kilograma po konjskoj snazi. Do stotke stiže za 3,8 sekundi i dostiže maksimalnih 280 kilometara na čas.
.webp)
To nije samo rezultat snažnog motora, već i precizno oblikovane aerodinamike svaka linija karoserije ima svoju funkciju. Krila, otvori i spojleri oblikovani su s ciljem da povećaju pritisak na podlogu, dok posebno zadnje krilo s dvostrukim preklopom i podesivim uglom omogućava savršenu stabilnost pri velikim brzinama. Na prednjoj osovini su točkovi od 18, a pozadi od 19 inča, a spušteni klirens dodatno naglašava trkački karakter.
.webp)
Vješanje i kočioni sistem potiču direktno iz Alpine GT4 programa, što dovoljno govori o ozbiljnosti pristupa. Ugrađeni su Öhlins TTX amortizeri sa mogućnošću finog podešavanja visine i prigušenja, dok prednja stabilizatorska šipka i zadnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem obezbjeđuju kiruršku preciznost u svakom zavoju.
Automobil može biti spušten za dodatnih 20 milimetara naprijed i 25 milimetara pozadi, a poseban set Michelin Pilot Sport Cup 2 guma osigurava maksimalno prianjanje. Posebnu notu donosi titanijumski Akrapovič izduvni sistem koji ne samo da smanjuje masu već pruža sirov, trkački ton koji savršeno odražava karakter ovog modela.
.webp)
A110 R Ultime nije samo priča o performansama, već i o detaljima. Unutrašnjost je oblikovana kao kabina pravog trkačkog automobila, ali s daškom luksuza koji podsjeća da je ipak riječ o vozilu s dozvolom za put. Svaki element, od alkantare koja prekriva kokpit do preciznih šavova na sjedištima i volanu, izrađen je ručno.
.webp)
Kupci mogu personalizovati svoj automobil kroz posebne programe „Atelier“, „Sur-Mesure“ i „On-Demand“, koji nude gotovo beskonačne mogućnosti izbora boja, materijala i završnih detalja. Sve se izrađuje po mjeri, od kombinacija alkantare i kože Poltrona Frau do ručno vezenih detalja i unikatnih obloga.
.webp)
Biće proizvedeno svega 110 primjeraka, uključujući petnaest posebnih „La Bleue“ verzija obojenih ručno u nijanse plave koje podsjećaju na slavne dane marke – Bleu Abysse i Bleu Alpine. Cijena je, razumljivo, rezervisana za odabrane: osnovni model košta 265.000 eura, dok „La Bleue“ verzija dostiže čak 330.000 eura. Proizvodnja počinje početkom 2026. godine, a gotovo svi primjerci već su unaprijed rezervisani.