Mazda Vision X-Coupe
Novi koncepti dolaze sa Wankel motorom koji ide na “mikroalge”
Novi dvorotorni Wankel motor je prilagođen radu na klimatski neutralno gorivo dobijeno iz mikroalgi, razvija impresivnih 503 konjske snage i omogućava do 160 kilometara čiste električne vožnje...
Na Sajmu mobilnosti u Japanu Mazda je predstavila dva izuzetno zanimljiva konceptna automobila koji otkrivaju pravac kojim kompanija planira da se kreće u budućnosti kada je riječ o dizajnu i tehnologiji. Predsjednik i izvršni direktor Masahiro Moro poručio je tom prilikom da Mazda „zamišlja budućnost u kojoj svako putovanje doprinosi smanjenju emisije ugljen-dioksida“.

Glavne zvijezde izložbe bile su koncepti Vision X-Coupe i Vision X-Compact, pri čemu se slovo „X“ izgovara kao „Cross“. Iako na prvi pogled privlače pažnju elegancijom i skladnim linijama, njihova suština daleko nadilazi estetski utisak. Vision X-Coupe je dugačak gotovo kao Mazda 6, ali ima četvoro vrata i koristi napredni plug-in hibridni sistem koji kombinuje dvorotorni Wankel motor i elektromotor. Agregat je prilagođen radu na klimatski neutralno gorivo dobijeno iz mikroalgi, razvija impresivnih 503 konjske snage i omogućava do 160 kilometara čiste električne vožnje, dok ukupni domet u kombinaciji sa motorom s unutrašnjim sagorijevanjem dostiže skoro 800 kilometara.
.webp)
Mazda posebno ističe da mikroalge imaju sposobnost da tokom rasta apsorbuju CO₂ iz atmosfere i skladište ulje u svojim ćelijama, koje se zatim može preraditi u ekološki prihvatljivo gorivo. U eksperimentalnim uslovima, kompanija je iz rezervoara od 11.000 litara mikroalgi uspjela da proizvede više od jednog litra ovog goriva u periodu od dvije sedmice.
.webp)
Nusproizvodi tog procesa mogu se koristiti kao dodatak ishrani ili kao organsko đubrivo, što čini čitav sistem održivim i zatvorenim ekološkim ciklusom. Mazda istovremeno razvija i tehnologiju za hvatanje ugljen-dioksida iz izduvnih gasova, nazvanu Mazda Mobile Carbon Capture, koja će biti testirana već narednog mjeseca tokom trkačkog programa „Mazda 55“.
.webp)
Drugi koncept, Vision X-Compact, zamišljen je kao sportski nastrojen rođak modela Mazda 2. Kompanija ga opisuje kao automobil koji produbljuje vezu između čovjeka i mašine kroz senzorni doživljaj i empatijsku vještačku inteligenciju. Vozilo koristi sistem Human Body Sensing Model, koji prepoznaje emocije vozača i reaguje na njih ne samo izborom muzike, već i prijedlozima za vožnju krivudavim seoskim putem umjesto autoputa, ili upozorenjem na vozila koja se nalaze u mrtvom uglu.

Što se tiče dizajna, Vision X-Coupe blista u srebrnoj boji i predstavlja evoluciju prepoznatljivog Kodo izraza. Prednji dio automobila djeluje snažno i elegantno u isto vrijeme, s vertikalno postavljenim LED svjetlima koja se protežu od donjih otvora za vazduh sve do farova, a zadnji kraj odlikuju glatko uklopljena svjetla i staklena linija koja se dinamično preliva preko karoserije.
.webp)
Unutrašnjost je izvedena u kombinaciji bijelih sjedišta i zelenog kokpita s braon detaljima, a pažnju privlače tri analogna instrumenta i široki ekran integrisan u armaturnu ploču. Volan je minimalistički oblikovan i nosi natpis „Mazda Vision X-Coupe“, dok se između sjedišta nalazi kružni birač režima vožnje s ručnim modom. Posebnu pažnju Mazda je posvetila i najmanjim detaljima, pa su čak i kopče sigurnosnih pojaseva jedinstveno dizajnirane.
.webp)
Vision X-Compact ima karoseriju s pet vrata, kratkim prepustima i širokim tragom točkova. Dizajnerski preuzima prednji dio kupea sa uskim glavnim prednjim svjetlima i vertikalnim LED svjetlima, dok se pozadi ističu svjetla koja izgledaju kao da izlaze iz same karoserije. Kabina je svedena i čista, gotovo retro stila, sa trokrakim volanom ravnog dna, velikim analognim brzinomjerom i bez ijednog digitalnog ekrana. Umjesto klasičnog infotainment sistema, tu je samo držač za pametni telefon, što naglašava jednostavnost i fokus na čisto iskustvo vožnje.

Iako su oba vozila za sada samo koncepti, Mazda nagovještava da će se pojedini dizajnerski i tehnološki elementi vrlo vjerovatno pojaviti na serijskim modelima u skoroj budućnosti. A sudeći po reakcijama publike, mnogi entuzijasti se nadaju da će Mazda jednostavno napraviti oba.