Tucker Torpedo
Automobil iz budućnosti koji je stigao prerano
Tucker Car Corporation osnovana je sredinom četrdesetih u Čikagu, a svih 51 primjerak modela Tucker 48 izrađen je ručno. Automobil je trebalo da bude serijski dostupan 1948. godine, ali kompanija nije izdržala pritisak. Godine 1948. pokrenuta je istraga američke Komisije za hartije od vrijednosti (SEC) zbog navodnih prevara prilikom prodaje akcija...
Kada je 19. juna 1947. godine predstavljen Tucker Torpedo, Amerika je bila više nego iznenađena. Pred publikom se pojavio elegantni automobil dugačak 4,4 metra, pogonjen šestocilindričnim motorom preuzetim iz helikoptera sa 168 konjskih snaga.

Na prvi pogled bio je prava američka krstarica, ali u suštini je bio pravo tehničko remek-djelo. Torpedo je bio prvi automobil koji je uveo niz sigurnosnih i tehnoloških inovacija: od pokretnog centralnog svjetla koji je pratio smjer upravljača, preko sigurnosnih stakala, do karoserije projektovane da apsorbuje udar prilikom sudara.

Tuckerov projekat bio je djelo vizionara koji nije htio da prihvati ustaljena pravila industrije. Sa svojim timom inženjera, među kojima je bio i čuveni dizajner Alex Tremulis, razvio je automobil koji je bio napredniji od svega što su tada nudili General Motors, Ford ili Chrysler.

Disk kočnice, koje su bile prava revolucija, davale su vozilu izvanrednu kontrolu i sigurnost, dok je unutrašnjost bila zamišljena tako da se putnici u slučaju nesreće mogu spustiti ispod komandne table, u posebno ojačan prostor, detalj koji će tek decenijama kasnije postati standard.

Nažalost, Tuckerova hrabrost i originalnost ubrzo su izazvale sumnju i neprijateljstvo velikih industrijskih giganata. Dok je javnost oduševljeno reagovala na njegov “automobil sutrašnjice”, iza kulisa se odvijala žestoka borba. “Velika trojka”: GM, Ford i Chrysler, vidjeli su u Tuckeru prijetnju svom monopolu i učinili sve da ga zaustave.

Tucker Car Corporation osnovana je sredinom četrdesetih u Čikagu, a svih 51 primjerak modela Tucker 48 izrađen je ručno. Automobil je trebalo da bude serijski dostupan 1948. godine, ali kompanija nije izdržala pritisak. Godine 1948. pokrenuta je istraga američke Komisije za hartije od vrijednosti (SEC) zbog navodnih prevara prilikom prodaje akcija.

Iako je Tucker kasnije u potpunosti oslobođen svih optužbi, šteta je već bila učinjena jer je povjerenje investitora nestalo, a kompanija je 3. marta 1949. zauvijek zatvorila svoja vrata.

Ono što je počelo kao američki san o slobodi i inovaciji, završilo se kao industrijska tragedija. Preston Tucker, koji je sebe smatrao pionirem nove ere automobila, postao je simbol borbe pojedinca protiv sistema. Ipak, njegovo djelo nastavilo je da živi jer se svaki preostali primjerak Torpeda danas se smatra svetim gralom kolekcionara.

Tucker Torpedo bio je mnogo više od automobila. Bio je manifest ideje da tehnologija treba da služi ljudima i da bezbjednost i inovacija mogu ići ruku pod ruku sa stilom. Njegov motor iz helikoptera, neuobičajena konstrukcija karoserije i aerodinamične linije svjedočile su o viziji koja je nadmašila svoje doba.

Prema izvještajima iz Tuckerove fabrike u trenutku zatvaranja, pretposljednji izrađeni automobil napustio je proizvodnu liniju bez ugrađenog mjenjača. Kasnije ga je na aukciji kupio kolekcionar iz oblasti St. Louisa, koji ga je dovršio početkom pedesetih. Iako današnji primjerci često imaju obnovljenu karoseriju, mnogi originalni detalji od presvlaka do komandne table i dalje svjedoče o Tuckerovoj opsesiji kvalitetom.

Tucker Torpedo ostao je legenda i podsjetnik da inovacija ponekad košta više nego što svijet može da podnese, ali i dokaz da su vizionari poput Prestona Tuckera sposobni da promijene istoriju, čak i ako izgube bitku u svoje vrijeme.