Škoda Enyaq RS Race
Češki električni “konji” spremni za stazu
Enyaq RS Race je konceptualni električni SUV koji pored trkaćih performansi donosi i futuristički dizajn, potpuno drugačiji od baznog porodičnog SUV-a. Sa olakšanom konstrukcijom, agresivnim aerodinamičkim paketom i kabinom prilagođenom stazi, Škoda najavljuje novu eru sportskih EV modela...
Škoda je predstavila najsmjeliji električni koncept do sada – Enyaq RS Race, trkaću studiju koja potpuno mijenja karakter njihovog velikog električnog SUV-a. Iako je riječ o jedinstvenom primjerku bez potvrđenih planova za serijsku proizvodnju, konceptualni model jasno pokazuje ambicije brenda kada je riječ o električnim vozilima visokih performansi.

Baziran na serijskom Enyaqu RS sa dva elektromotora, Race verzija je temeljno prepravljena – olakšana, proširena i prilagođena svijetu motosporta. Zahvaljujući upotrebi lakših materijala poput polikarbonata, inženjeri su uspjeli smanjiti masu vozila za impresivnih 316 kilograma. Iako je s ukupnih 1.946 kg i dalje riječ o teškom automobilu, to je značajno smanjenje za vozilo ove klase i pogona.

Vizuelno, Enyaq RS Race izgleda kao da je sišao sa staze jer tu su agresivni aerodinamički dodaci, prošireni blatobrani (za 72 mm sprijeda i čak 116 mm pozadi), sportski branik, izraženi otvori za vazduh, NACA usisnici, krilca i veliki zadnji spojler koji zajedno unapređuju protok vazduha i prianjanje pri visokim brzinama. Vozilo je spušteno za 70 mm, a vješanje dodatno pojačano tvrđim oprugama i amortizerima radi boljeg odziva u vožnji.
.webp)
Za još više kontrole, Enyaq RS Race dobio je karbonsko-keramičke kočnice i ograničavajuće diferencijale na obje osovine – što je prava rijetkost čak i među najsnažnijim električnim automobilima. Cilj je bio jasan: unijeti duh Fabije RS Rally2 u električni SUV.
Unutrašnjost je u potpunosti podređena trkaćim uslovima – umjesto porodične udobnosti, tu su trkaća školjkasta sjedišta sa šestotačkastim pojasevima, hrom-molibdenska sigurnosna kavezna struktura i čak hidraulična ručna kočnica, poznata i kao „yank stick“, za preciznije upravljanje pri proklizavanju.

Dodatno, tu je i sistem za pojačavanje zvuka, koji stvara efekat motora kako bi iskustvo vožnje bilo emotivnije i bliže tradicionalnim sportskim automobilima.

Ispod karoserije, pogonski sklop ostaje isti – dva elektromotora i ukupna snaga od 335 KS, uz pogon na sve točkove. Ipak, zahvaljujući manjoj masi, ubrzanje do 100 km/h sada traje samo 4,6 sekundi – gotovo sekundu brže nego kod standardnog modela.

Automobil je dobio i zaštitne klizne ploče ispod karoserije, koje čuvaju ključne komponente tokom agresivne vožnje ili izlazaka van asfalta.