Test – Hyundai Bayon

Favorit koji je izašao iz sjenke

S nešto više od 110 isporučenih vozila u prošloj godini, kompaktni crossover Bayon drugi je najpopularniji Hyundaijev model na domaćem tržištu...
20 Juni 2024

Favorit koji je izašao iz sjenke

Zapažen komercijalni uspjeh koji je Hyundaijev crossover napravio u relativno kratkom periodu navodi nas na zaključak kako je riječ o automobilu s velikim prodajnim potencijalom. Koji su njegovi najjači aduti, otkrili smo testiranjem jednog od najpopularnijih modela sa srednjim Style paketom opreme i ulaznim 1,2-litarskim benzincem. Podsjećamo da Hyundai domaćim kupcima Bayon nudi u četiri različite konfiguracije opreme. Bazni Trendpaket,između ostalog, uključuje sigurnosni set sa sistemom aktivnog zaustavljanja u slučaju opasnosti.

HyundaiBayontestslike (9)

U ovu opremu uključeni su i 16-inčni aluminijumski točkovi, LED poziciona i dnevna svjetla, ručni klima-uređaj, tempomat, audio-sistem s Bluetoothom i električni podizači svih prozora. Navedeno ne treba da posluži kao reklama, već kao informacija čiji je cilj da sugeriše kako Bayon već od baznog paketa opreme ima sve one komforne sadržaje koji su potrebni za ugodnu vožnju jednog novog automobila 21. vijeka. Svaki naredni paket nakon baznog, bio to Urban, Style ili (najsadržajniji) Modern, dodatno proširuje sadržajnu osnovu na kojoj je ovaj crossover zasnovan i koja mu je omogućila da brzo bude zapažen kod domaćih kupaca.

HyundaiBayontestslike (12)

Dizajnerski specifičan i koncepcijski veoma praktičan, Hyundaijev najmanji povišeni model,koji mijenja nekadašnji monovolumen iX20,zasnovan je na istoj platformi kao i20. Navedena bliska veza između ova dva modela svana je teško vidljiva, jer ih Bayon uspješno skriva povišenim vješanjem i off-road stilom.

Mada je svaki od Hyundaijevih aktuelnih modela terenskog predznaka dizajnerski hrabar i originalan na svoj način, Bayonov izgled je ipak specifičan i poseban. S prednje strane veoma je sličan Koni, dok je otpozadis mnoštvom izlomljenih oblika i neobično skrojenim svjetlima pomalo predizajniran i kao takav ostavlja najviše prostora za dizajnerske diskusije.

HyundaiBayontestslike (13)

Sa 4,18 metara dužine, testni automobil savršeno se uklapa međumale crossovere, koji su u protekloj deceniji preuzeli veliki broj kupaca punopravnim gradskim modelima, ali i većinu onih koji su kupovali monovolumene sličnog formata. Jedan od glavnih razloga zašto su stekli tako veliko povjerenje jeste određeno koketiranje s off-road stilom. On je kod Bayona naglašen klirensom od 16,5 centimetara, te 16-inčnim točkovima s pneumaticima dimenzija 195/55, koji na domaćim putevima nude idealan balans između udobnosti i dinamike.

HyundaiBayontestslike (8)

Najveći kvalitet enterijera je kombinacija uzorne preglednosti, postignute velikim staklenim površinama, i za ovu klasu neočekivano visokog stepena udobnosti, koji je velikim dijelom zasluga ovog odlično projektovanog i ka vjetrobranu povučenog instrument-panela. Bliska veza između Bayona i i20 modela očigledna je u unutrašnjosti,jer je instrument-panel u osnovi potpuno isti. Međutim, to ne znači da nema i razlika. Njih stvara osjetno bolja ponuda prostora u svim pravcima, koja je rezultat drugačije projektovane kabine i većih staklenih površina kod Bayona.

HyundaiBayontestslike (2)

Položaj za upravljačem blago je povišen, pa je vozač nešto udaljeniji od podloge nego u standardnom i20 modelu. Sve to rezultira i većim komforom, odnosno opuštenošću koja najviše dolazi do izražaja na dužim relacijama, za koje je Bayon adekvatniji od i20. Podsjećamo da ova dva modela dijele isti međusovinski razmak, ali je crossover osjetno komforniji i ugodniji, posebno za porodične ljude, koji u kabinu treba da smjeste jednu ili dvije dječje sjedalice. U prvom redu udobno će se smjestiti i dvometraši, a za svaku pohvalu je i ponuda prostora pozadi, gdje se udobno mogu smjestiti dvije odrasle osobe. I treća će imati gdje sjesti, ali uz osjetno smanjenje komfora, posebno u predjelu ramena, što je za ovu klasu i očekivano.

HyundaiBayontestslike (3)

U Style opremi vozač imana raspolaganju kožom obložen multifunkcionalni upravljač sa 12 daljinskih komandi. Digitalni instrumenti nude četiri različita ekranska prikaza, dok je na sredini audio-sistem sa 8-inčnim ekranom osjetljivim na dodir. Kod drugog, Urban paketa klima-uređaj dolazi sa automatskom funkcijom, a tu je i zadnja nadzorna kamera. Korisnih pretinaca i odlagališta za sitnice ima bukvalno svuda, a oni ispred mjenjača i na vratima kombinovani su s ambijentalnim svjetlom. 

HyundaiBayontestslike (5)

Plastika instrument-panela, obloga vrata i mjenjača je tvrda, ali na nivou standarda, pa i očekivanja za ovu klasu vozila, te ne djeluje nužno jeftino. Na nivou očekivanja je kvalitet završne obrade, koja je više nego solidna. Sa 411 litara osnovne zapremine prtljažnik bi trebalo da bude dovoljan za svakodnevne porodične potrebe, pa i za transport dječijih kolica, guralica ili kabastih igračaka.

HyundaiBayontestslike (4)

Ukoliko je to potrebno, u njemu je moguće prevesti i veće predmete, jer se preklapanjem naslona zadnjih sjedišta dobija 1.200 litara slobodnog prostora. To je odličan rezultat za automobil dugačak 4,18 metara, koji, zahvaljujući kompaktnosti, može da ponudi i uzorne manevarske sposobnosti u gradskim sredinama, gdje do izražaja dolazi i krug okretanja od 10,4 metra. U gradu je više nego dobrodošla i zadnja nadzorna kamera sa veoma čistom slikom za ovu klasu, koja se reprodukuje na centralnom ekranu. Podsjećamo da su u serijsku opremu uključeni i zadnji parking senzori. Veoma korektno je i testno ozvučenje, koje bez problema uspijeva da ispuni kabinu kvalitetnim zvukom, ponajviše zahvaljujući veoma solidnoj zvučnoj izolaciji.

HyundaiBayontestslike (6)

Za model poput testnog sa trećim, Style paketom opreme kupac mora da izdvoji 33.220 KM i da na taj iznos doda još 700 KM ukoliko želi metalik boju. Ako se odluči za stepen nižu, ali i dalje sadržajnu Urban opremu, moći će da računa i na aktuelni popust i akcijsku cijenu od 31.220 KM, koja Bayon trenutno promoviše u jedan od najpovoljnijih modela u klasi. Spisku brojnih aduta kojima ovaj model raspolaže treba dodati i petogodišnju fabričku garanciju koja dolazi bez ograničenja kilometara, što je najbolja potvrda koliko je Hyundai siguran u pogonske i mehaničke mogućnosti ovog automobila. 

HyundaiBayontestslike (14)

POGON

Bayon je na našem tržištu dostupan sa dva atmosferska i jednim turbobenzincem. Testni 1,2-litarski MPI agregat predstavlja višestruko dokazan i odlično izbalansirančetverocilindarskiblok, koji raspolaže sa 84 KS i 118 Nm pri 4.200 obrtaja u minuti. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 13,5 sekundi i najveću brzinu od 165 km/h.U takvim dinamičkim okvirima Bayon se nameće kao ugodan porodični automobil, koji bez problema održava i zakonski dozvoljenu dinamiku vožnje na auto-putu.

HyundaiBayontestslike (7)

Tu do izražaja dolaze uzorna zvučna izolacija i dugačak petostepeni ručni mjenjač sa ugodnim i mekanim komandama, koje ne zamaraju ni na dužim putovanjima. One koji žele više dinamike podsjećamo da je u ponudi i veći 1,4-litarski agregat s 100 KS, koji nam je odranije poznat iz većih Hyundaijevih modela poput i30 i koji je kombinovan sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Kvalitet više za voženu kombinaciju jeste i prosječna potrošnja, koja varira od 5,6 litara na otvorenoj cesti do 7,5 litara, koliko smo trošili u gradskim uslovima. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...