Preminuo Bruno Sacco
Odlazak tvorca legendarnih Mercedesovih modela
Bruno Sacco će ostati zapamćen kao dizajner koji je ne samo oblikovao mnoge legendarne modele, već i redefinisao stil i identitet Mercedesa u drugoj polovini 20. vijeka...
Legendarni italijanski dizajner automobila Bruno Sacco, preminuo je u 90. godini života, ostavljajući iza sebe bogato nasljeđe. Rođen 1933. godine u Udinama, Sacco je svoje prve korake u svijetu dizajna napravio u firmama Ghia i Pininfarina, prije nego što se 1958. godine pridružio dizajnerskom centru Mercedesa. Tokom svoje duge i plodne karijere, od 1975. do penzionisanja 1999. godine, predvodio je razvoj nekih od najprestižnijih modela kompanije.
Njegovi rani radovi uključuju Mercedes SL „Pagoda“ 113 iz ranih 1960-ih i prestižni Mercedes 600, tadašnji vrhunac Mercedesove ponude.
Ovi modeli su plod rada dizajnerskog tima pod vođstvom Fridriha Geigera, u kojem je Sacco igrao ključnu ulogu, a prekretnica u njegovoj karijeri desila se 1975. godine, kada je postavljen za šefa dizajna Mercedesa, poziciju koju je zadržao sve do svog povlačenja iz industrije.
Sacco je tokom svoje 24-godišnje karijere dizajnirao mnoge legendarne automobile, među kojima je i Mercedes G-Klasa, terenac predstavljen 1979. godine, jedno od njegovih najtrajnijih remek-djela, prepoznatljiv po svom karakterističnom stilu koji se malo mijenjao tokom decenija.
Međutim, njegov najponosniji trenutak bio je Mercedes 190 iz 1982. godine, poznat i kao "mali Mercedes", sa gotovo 1,9 miliona prodatih primjeraka, model koji je kasnije evoluirao u C-Klasu.
Mercedes A-Klasa iz 1997. godine, prvi model kompanije sa prednjim pogonom, takođe nosi Sacco-v potpis. A-Klasa je postigla veliki komercijalni uspeh, sa preko milion prodatih primeraka, a njegov dizajn redefinisao je poimanje urbanih automobila i zadržao status ikone.
Sacco je takođe oblikovao sportske modele kao što su SLK i CLK, koji su u svoje vrijeme postali prepoznatljivi po inovativnim linijama. Njegov uticaj proširio se i na Mercedes E-Klasu iz 1996. godine (serija 210), koja je kasnije dobila i karavansku verziju.
Na kraju, Sacco-v kreativni pečat može se vidjeti i na revolucionarnom MMC Smart-u, dvosjedu koji je donio novi pogled na gradski prevoz, iako nije nosio Mercedesovu značku.