Test – Chery Tiggo 8 Pro

Najbolje što je stiglo s kineskog istoka

automobila za kojim vlada najveće interesovanje je najveći Tiggo 8 Pro, koji smo testirali u njegovoj najbolje opremljenoj verziji...
12 Juli 2024

Najbolje što je stiglo s kineskog istoka

Nepuna dva mjeseca na tržištu BiH trebala su prošle godine kineskom Cheryju da proda dvadesetak svojih SUV modela. Jedan od 
Nakon što su s brendom MG Motors probili led na domaćem tržištu i zainteresovali kupce, predstavnici firme Grandautomotive d.o.o Sarajevo s puno optimizma počeli su da zastupaju i prodaju i drugi kineski automobilski brend – Chery. Riječ je o relativno mladoj kompaniji osnovanoj 1997. godine, koja je do danas proizvela i prodala širom svijeta više od 13 miliona vozila, što je impresivan rezultat za proizvođača koji postoji tek 27 godina.

IMG 3835

Samo u prošloj godini Chery je širom svjeta isporučio milion i 881 hiljadu novih vozila uz rast prodaje od nevjerovatnih 52,6%. Od navedenog broja čak 937.148 vozila izvezeno je na pedesetak inostranih tržišta, među kojima se od novembra prošle godine nalazi i naša zemlja. Podsjećamo da se kod nas Chery predstavio s tri SUV modela: kupeovskim FX-om, kompaktnim Tiggom 7 Pro i testnim SUV-om više srednje klase - Tiggom 8 Pro.

IMG 3638

Prvi utisak koji se stiče u kontaktu s nekim automobilom obično je i najbitniji. U našem slučaju taj utisak bio je pozitivan, jer najveći Cheryjev SUV prije svega ima naočit dizajn.

Njegova karoserija proporcijski je skladna s odmjerenim prevjesima i atraktivno dizajniranim 18-inčnim aluminijumskim točkovima, koji su kod testnog modela kombinovani sa zimskim kineskim Trackmax pneumaticima dimenzija 235/55. Off-road karakter, koji je naglašen sa kontrastnim plastičnim oplatama donjeg dijela karoserije adekvatno je ispraćen i sa klirensom od 19 centimetara.

IMG 3635

Ko to poželi, može da dobije i električno pokretne dodatne pragove koji se kod otvaranja i zatvaranja vrata automatski uvlače i izvlače ispod standardnog praga vozila. Na oba kraja automobila nalaze se savremena LED svjetla, u koja su integrisani impulsni pokazivači smjera. Kineski dizajneri u ukrašavanju karoserije upotrijebili su i stilski odmjerenu količinu hromiranih i metaliziranih elemenata s kojim su istaknuti najbitniji segmenti vanjskog dizajna poput: maske hladnjaka, prednjeg i zadnjeg branika, zaštitnih letvica na vratima, okvira prozora i krovnih nosača, koji su došli do posebnog izražaja u kombinaciji s crnom bojom testnog modela. 
Sa dužinom od 4,7 metara Tiggo 8 Pro je gabaritno na nivou Škode Kodiaq, Nissan X-Traila ili Seat Tarraca.

IMG 3619

Dizajnerski je jedinstven, naočit, ali i veoma skladan, sa specifičnom maskom hladnjaka u kojoj svjetluca sedamdeset trodimenzionalnih hromiranih ukrasa. Moderno su stilizovani logotip modela, njegovo ime i oznake koje nalazimo na krilu prednjeg točka. Štaviše, znak na maski hladnjaka mnoge je posmatrače dovodio u zabunu, jer prema njihovim zapažanjima veoma liči na Infinitijev.

IMG 3593

S crnom bojom testnog automobila odlično su se uklopila i zatamnjena zadnja stakla, a oku ugodne detalje predstavlja i panoramski krov, te krovni spojler na petim vratima. Još jedan elemenat koji privlači pažnju su i pravi izduvni otvori integrisani u uglovima zadnjeg branika. Između njih ubačena je imitacija difuzora vazduha, a u branik su ugrađena i dva katadioptera s LED svjetlima za maglu. Kada je riječ o svjetlima, treba dodati da su pokazivači smjera integrisani u retrovizore, što je još jedan mali detalj koji dokazuje da se nije štedjelo kada je riječ o sigurnosti, ali i estetici.

IMG 3601

Prvi kontakt s enterijerom testnog modela ostavio je impresivan utisak. Kvalitet izrade je na najvišem nivou za klasu kojoj Tiggo pripada, digitalni sadržaji su savremeni i podržani sa modernim softverskim rješenjima, a udobnost i ponuda prostora u drugom redu iznatprosječeni. Najveći izazov kineskih automobila u početnoj fazi njihove afirmacije na domaćem tržištu bez ikakve sumnje biće predrasude koje prema njima imaju naši vozači. Razlog za podozrivost ne krije se toliko u činjenici da smo se vremenom navikli na jeftinu kinesku robu, prosječnog kvaliteta, već prije svega u čvrstom uvjerenju da evropski automobili prednjače po pitanju kvaliteta izrade.

IMG 0014

Tu tezu nije lako odbraniti kada uđete u enterijer Tigga 8 Pro. Naime, za iznos od 66.000 KM, koliko košta testni automobil u cjenovno uporedivim predstavnicima evropske auto-industrije, nije moguće dobiti onoliko opreme koliko nudi kineski predstavnik. Na sve to treba dodati činjenicu da je završna obrada iznenađujuće dobra, bez ijednog klimavog, škripavog ili labavo ugrađenog dijela, što brzo razoružava i najmotivisanije kritičare.

IMG 0798

Ispred vozača su savremeni digitalni instrumenti s modernom 3D grafikom, oku ugodnom plavičastom pozadinom i rekli bismo odmjerenim brojem podataka bitnih za vožnju. Multifunkcionalni upravljač ugodno je zadebljan i kombinovan s ručicama za ručnu kontrolu automatskog mjenjača. Multimedija dolazi sa 12,3-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, u čijem sadržaju nam jedino nedostaje fabrička navigacija, koju je moguće zamijeniti priključivanjem mobilnog telefona.

IMG 0039

Fabrička navigacija dostupna je s najnovijom nadogradnjom softvera, koja bi trebala biti dostupna kod prvog redovnog servisa. Klimatizacija se kontroliše takođe preko na dodir osjetljivog ekrana, koji je kombinovan s praktično pozicioniranim, klasičnim tasterima za odabir temperature i jačine duvanja ventilatora. Džojstik mjenjača je osvijetljen i ergonomski dizajniran, dok je njegov način rada intuitivan i veoma brz. Lagane za upotrebu su i prateće komande integrisane u tunel mjenjača, koji je jedan od rijetkih detalja u kabini kojem imamo nešto zamjeriti, jer je stilizovan s lako prljajućim klavir lakom.

IMG 0100

Za izuzetnu osvijetljenost kabine danju se brinu velike staklene površine i električno sklopivi stakleni panoramski krov s platnenim sjenilom, a noću moderno ambijentalno osvjetljenje. Braon kožne presvlake sjedišta podižu utisak na viši nivo, a dopala nam se i dekorativna linijska kompozicija na sredini instrument panela. Prednja sjedišta su električno podesiva u više smjerova, a dolaze u paketu s grijanjem i hlađenjem, što je detalj koji nam je do sada bio dostupan isključivo u premium SUV modelima.

IMG 0096

Pristup prtljažniku olakšan je električno pokretanim vratima, koja se mogu otvoriti i zatvoriti daljinskim putem pomoću moderno stilizovanog ključa. S njim je moguće spustiti i podići sve prozore, ali i otvoriti i zatvoriti panoramski stakleni krovni otvor. Sve otvore moguće je pokretati i glasovnim komandama, koje treba pohvaliti, jer tolerišu značajne distorzije u izgovoru engleskih riječi. Glasovno je moguće upravljati i mnogim ostalim funkcijama, što kod vozača stvara osjećaj posebnog ugođaja, kakav se obično osjeti u mnogo skupljim automobilima.

IMG 0049

Tiggo 8 Pro ima i opcioni treći red sjedišta u kojem se ugodno mogu smjestiti dva putnika, kojima su na raspolaganju 12V utičnice, dodatni ventilacioni otvori i komande za podešavanje jačine duvanja ventilatora. Zapremina prtljažnika varira od 193 litra sa tri reda sjedišta, preko 889 litara sa dva, do impresivnih 1.930 litara koliko se dobija kada se preklope sjedišta drugog i trećeg reda. Kvalitet više je i činjenica da se sjedišta drugog reda mogu uzdužno pomjerati po podnim šinama, a imaju i po nagibu podesive naslone. Kada je riječ o sjedištima, treba dodati i da prednja imaju naslone za glavu sa bočnim osloncima, što je detalj koji smo do sada imali priliku da vidimo isključivo u modelima premium segmenta.

 

Da je riječ o bilo kojem SUV automobilu s logotipom nekog od domaćim kupcima poznatih evropskih proizvođača, s datom količinom serijske i dodatne opreme, te pogonom, cijena od 69.000 KM bila bi izuzetna. Ovako ćemo taj epitet ustupiti garanciji od sedam godina ili 150.000 pređenih kilometara koju Chery daje za testni model, a kupcima ćemo poručiti da ovom automobilu daju barem šansu, jer je on po svemu ponuđenom zaslužuje.  

IMG 0788

POGON
Kada je riječ o pogonu, izbor je na prvi pogled jednostavan, jer se svodi na jedan 1,6-litarski turbobenzinski agregat koji razvija 186 KS. On je kombinovan isključivo s automatskim mjenjačem s dva kvačila i prednjim pogonom. Konkurencija tu ima malo širi izbor, možda ne toliko po pitanju mjenjača i pogona na sve točkove, koliko po pitanju izbora motora. A motor je rekli bismo optimalan i primarno namijenjen ispunjavanju svih onih zadataka koje jedan savremen porodični SUV sa sedam sjedišta treba da ispuni. Zahvaljujući konceptu sa četiri cilindra i direktnom ubrizgavanju goriva odlično je izbalansiran i gotovo nečujan u praznom hodu.

IMG 0841

Njegovih 290 Nm koji su dostupni u rasponu od 2.000 do 4.000 obrtaja radilice dovoljni su da se 1.600 kilograma težak SUV iz mjesta do 100 km/h ubrza za 9,1 sekund, dok je najveća brzina nešto manja od 200 km/h. Zahvaljujući sportskom režimu rada može da bude i brz pri odazivu na papučicu gasa, ali mu najbolje odgovara Normal režim u kojem s lakoćom postiže i od proizvođača obećani prosjek od 8 litara. U uslovima opterećenja potrošnja će da pređe devet litara, a ispod osam moguće je voziti isključivo u Eco režimu i to po ravnim dionicama bez puno uspona i oscilacijama pritiska na papučicu gasa. Automatski mjenjač je njemački, Getargov i kao takav sposoban da u većini situacija izvuče izvuče maksimum iz raspoloživog pogona. 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...