Test – Peugeot 408 GT 1.2 PureTech

Dizajn koji vas obara s nogu

Za njega kažu da je francuski Lamborhini Urus! Ta konstatacija inspirisana je njegovim agresivnim kupe SUV dizajnom, s mnoštvom stilski izlomljenih i mišićavih linija, koje novi 408 model čine neodoljivo privlačnim. Tačnije, ovo je automobil koji vas svojim izgledom doslovno obara s nogu...
12 Decembar 2023

Dizajn koji vas obara s nogu

Kada je 2015. godine započeo projekat razvoja aktuelnog Perugeotovog kompaktnog programa, francuski dizajneri upravi kompanije prvo su predstavili atraktivno dizajnirani kupe-crossover. Mada je prvobitno zamišljen kao vizija budućnosti, čelnim ljudima francuskog brenda toliko se dopao ovaj koncept da su mu dali zeleno svjetlo za proizvodnju puno prije finalizacije hatchbačka i karavana. I tako je nastao 408! Iako im je kao podloga poslužila ista modularna platforma, Peugeot je imenom 408 jasno razdvojio njegov novi model od serije 308. 

IMG 2102

Tako je njegovim kupcima i simbolički ponuđena alternativa pozicionirana između klasičnih kompakata i SUV modela 3008. Podsjećamo da je sa 4,69 metara dužine 408 samo pet centimetara kraći od trenutno najvećeg Peugeotovog kućnog modela 5008.

 Istovremeno je za pet centimetara duži od karavanskog izdanja 308-ice, odnosno čak 24 centimetra od njegovog SUV izdanja modela 3008. Sve u svemu, riječ je o dimenzijski raskošnom modelu s izuzetno dinamičnom karoserijom.

IMG 2054

Gledajući novi Peugeot 408 teško se odlučiti da li je težište njegovog dizajna na širokoj, svjetlucavoj maski hladnjaka ili možda na kupeovskoj krovnoj liniji, koja se završava s uskim i oštro zasječenim bočnim prozorima. Bez obzira na ovu dilemu, nema sumnje da je riječ je o automobilu, koji okolina posmatra s velikim zanimanjem. Dizajnerski je riječ o automobilu koji sprijeda jasno pokazuje povezanost sa modelima serije 308, dok je s boka i otpozadi to potpuno drugačiji i na svoj način atraktivniji model. 

IMG 1932

Kupeovska linija krova i snažni bokovi, u paru s kontrastnim, crnim 19-inčnim pneumaticima na koje su montirane gume dimenzija 205/55, daju mu robusnost i sportsku mišićavost, dok je nelakirani zadnji branik novi stilski detalj, koji ima i određenih praktičnih prednosti, jer je otporniji na grebanje i udarce. Prednja svjetla serijski dolaze u LED tehnologiji, a zadnja u Full LED, dok su u bogatijim paketima glavna Full LED svjetla kombinovana sa Matrix LED tehnologijom. Iza novog logotipa na maski hladnjaka nalazi se radar za kontrolu dešavanja ispred vozila, koji radi u kombinaciji sa brojnim senzorima.

IMG 1947

S obzirom na to  da je vanjski dizajn jedinstven, enterijer se ipak ne može pohvaliti s istom dozom originalnosti, jer su ga ljubitelji Peugeota u aktuelnom obliku već imali priliku vidjeti u kompaktnom modelu 308. S druge strane, njegovi kvaliteti dobro su poznati – moderan dizajn, uzoran komfor i savremena, digitalna koncepcija. Sa 2,79 metara dugačkim međuosovinskim razmakom, koji je šest centimetara duži nego kod karavanske 308-ice, novi Peugeotov model nudi obilje slobodnog prostora za noge. Vozačeva pozicija veoma je prostrana, a sportski profilisana sjedišta s na dodir ugodnim presvlakama u kombinaciji alkantare i platna imaju širok raspon podešavanja po visini i dubini. 

IMG 1906

Komfor na zadnjoj klupi limitiran je očekivano nižim stropom, koji je najveći funkcionalni nedostatak atraktivne kupeovske krovne linije. Ovdje treba dodati da će se djeca i osobe čija visina ne prelazi 180 centimetara pozadi osjećati veoma ugodno. Instrument panel preuzet je u potpunosti od serije 308. Ispred vozača su digitalni instrumenti sa 10-inčnim ekranom visoke rezolucije i živopisnom 3D grafikom, koja se po želji vozača može isključiti. Ponuđeno je pet različitih kolor šema i grafičkih prikaza, koji manje-više nude sve neophodne informacije koje su potrebne vozaču. 

IMG 1446

U savremenom stilu s kvalitetnom metaliziranim plastičnom oplatom izveden je i tunel mjenjača sa drive mode tasterom u prvom planu. Podsjećamo da ovaj sistem nudi mogućnost izbora između tri režima rada: Eco, Normal i Sport, čije mijenjanje prati i promjena grafičkog prikaza na instrumentima i multimediji. Tu je i novi centralni greben na kojem se nalazi najsavremeniji multimedijalni sistem sa 10-inčnim na dodir osjetljivim ekranom i manjim pomoćnim dodirnim površinama. 

IMG 2278

Na njima se mogu postaviti najbitnije prečice za brzo aktiviranje klima uređaja, audio sistema, navigacije i ostalih vozaču najbitnijih komandi. Zadržan je i prepoznatljivi segment sa sedam klasičnih tastera i okruglim potenciometrom za podešavanje nivoa zvuka. Ergonomski veoma zanimljiv oblik dobio je tunel mjenjača u kojem se nalaze brojna otvorena i zatvorena odlagališta za sitnice, te bežični punjač za pametne uređaje. 

IMG 1479

Telefon je lako odložiti na više pozicija, a ima dovoljno mjesta i za svakodnevne sitnice poput ključeva, maramica, žvaka i slično. Za vrednije stvari predviđen je zatvoreni pretinac ispred suvozača i onaj u centralnom naslonu za ruke, čiji sadržaj je skriven od neželjenih pogleda.  

IMG 1491

Klasična ručica automatskog mjenjača zamijenjena je stilizovanim džojstikom, kakav danas koriste svi savremeni Peugeotovi modeli. Uprkos činjenici da ima dinamičan kupe SUV koncept karoserije, Peugeot 408 sposoban je da ponudi i uzornu udobnost kako vozaču i suvozaču, tako i za dva putnika pozadi. Da može biti i punopravan porodični automobil, najbolje potvrđuje s raskošnim prtljažnikom osnovne zapremine 536 litara.

IMG 1498

Ulazni model Peugeota 408 domaćim kupcima dostupan je za 56.251 KM, dok je za verziju s najbogatijim GT paketom opreme i kombinacijom 1,2-litarskog benzinca i automatika potrebno izdvojiti 63.585 KM. Uz nekoliko doplata, koje je imao testni model, konačan iznos povećava se na 66.568 KM, što je konkurentan nivo, posebno ako se u obzir uzme jedinstven dizajn, koji je uz tradicionalnu udobnost i uzornu upravljivost i najjači adut Peugeota 408. 

IMG 2004

POGON
Ulazna opcija
Pogonska paleta kupcima nudi tri opcije. Baznu čini 1,2-litarski trocilindarski benzinac sa 130 KS, koji smo imali u testnom modelu. Alternativu mu predstavljaju dva plug-in hibridna, koji kombinuju sinhroni elektromotor s 1,6-litarskim turbobenzincem i raspolažu s 180, odnosno 225 KS. Ulazna motorizacija dobro nam je poznata iz mnogih modela Stellantis grupacije. Iz tri cilindra i zapremine od 1,2-litra pri 5.500 obrtaja dobija se 130 KS, dok je najveći obrtni momenat od 230 Nm dostupan pri dizelski niskih 1.750 obrtaja radilice. 

IMG 1484

Mada se na papiru može učiniti nejakim za pokretanje 1,5 tona teškog SUV kupea, u stvarnosti mali motor sve svoje zadatke obavlja zadovoljavajuće, posebno ako je kao u testnom modelu uparen s odličnim osmostepenim automatskim mjenjačem. U Eco i Normal režimima motor je osjetno suzdržan prema pritiskanju papučice gasa, dok u Sport režimu pokazuje očekivanu živost. To je u praksi dovoljno da se od 0 do 100 km/h ubrza za 11,5 sekundi i dostigne najveća brzina od nemalih 209 km/h. S laganom nogom na gasu potrošnja se lako održava između pet i šest litara, dok potraga za dinamikom zahtijeva osam, a nerijetko i devet litara benzina. 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...