Kia Seltos
Novi SUV mijenja Xceed i izaziva T-Roc
Seltos dolazi sa bogatim paketom sigurnosne opreme, među kojom su napredni asistenti za vožnju autoputem, zadržavanje trake, automatsko kočenje, pregled okoline i sistemi koji olakšavaju parkiranje...
Kia je predstavila drugu generaciju modela Seltos, globalno vrlo uspješnog malog SUV-a koji sada donosi zreliji dizajn, moderniju tehnologiju i više prostora, i konačno stiže i u Evropu. Novi Seltos je dug 4430 mm, širok 1830 mm i visok 1600 mm, dok međuosovinsko rastojanje od 2690 mm omogućava udoban prostor za putnike. Time je Seltos nešto duži od Volkswagena T-Roca i Kije XCeed, pa ostaje pitanje da li će u Evropi djelimično zamijeniti XCeed.
.webp)
Prednji dio automobila izgleda ozbiljnije zahvaljujući širokoj maski sa Star Map svjetlosnom grafikom, dok se pri otključavanju aktivira kratka animacija dobrodošlice. Uvučene kvake i dinamična bočna linija daju elegantniji izgled, a vertikalno postavljene zadnje svjetlosne grupe vizuelno šire automobil. Verzija X Line donosi tamnije detalje i robusniji karakter, dok GT Line naglašava sportski ton.
.webp)
Unutrašnjost je jednostavna i moderna, sa nisko postavljenom armaturnom pločom koja poboljšava preglednost. Sistem Shift by Wire smješten na upravljač oslobađa dodatni prostor na centralnoj konzoli. U ponudi su panoramski krov, ambijentalna rasvjeta sa 64 nijanse, podesiva zadnja sjedišta i napredne mogućnosti personalizacije putem Kia Connect Store. Prtljažnik zapremine 536 litara nudi dvostepenu podnicu i mogućnost ugradnje modularnih dodataka.
.webp)
U početku, novi Seltos će se nuditi sa tri benzinska motora, a kupci će moći birati između 2,0-litarskog motora sa 150 konjskih snaga, 1,6-litarskog turbo motora sa 180 konjskih snaga ili snažnijeg 1,6-litarskog turbo motora sa 193 konjskih snage. KIA je za Seltos pripremila čak četiri različita tipa mjenjača, u zavisnosti od odabrane verzije, uključujući ručni, CVT, mjenjač sa dvostrukim kvačilom i osmostepeni automatski mjenjač. Modeli sa pogonom na sve točkove opremljeni su specijalnim režimima za vožnju po blatu, pijesku i snijegu. Za 2026. godinu planirana je i hibridna verzija koja donosi napredni sistem regenerativnog kočenja, kao i funkciju Vehicle-to-Load (V2L) koja omogućava napajanje spoljašnjih uređaja direktno iz automobila.

Seltos dolazi sa bogatim paketom sigurnosne opreme, među kojom su napredni asistenti za vožnju autoputem, zadržavanje trake, automatsko kočenje, pregled okoline i sistemi koji olakšavaju parkiranje. Tu je i veliki panoramski ekran, glasovni asistent zasnovan na vještačkoj inteligenciji, bežična ažuriranja softvera i digitalni ključ druge generacije.
Proizvodnja počinje krajem 2025. godine, a prodaja u Evropi očekuje se tokom 2026. Cijene još nisu poznate, ali se pretpostavlja da bi mogle biti slične iznosima po kojima trenutno startuje XCeed u Njemačkoj.