Smart #6
Najveći automobil brenda
Sedan preuzima titulu najvećeg Smartovog vozila od modela #5, velikog crossovera predstavljenog u ljeto 2024. godine, koji je bio i prvi u ponudi sa plug-in hibridnom tehnologijom...
Smart je predstavio svoj prvi sedan, a ujedno i najveći automobil koji je ovaj brend ikada napravio. Novi model Smart #6 upravo je osvanuo na kineskom sajtu Ministarstva industrije i informacionih tehnologija, gdje su objavljene prve zvanične fotografije i tehnički podaci. Prema onome što je dostupno, automobil u svojoj najtežoj konfiguraciji dostiže masu od čak 2.099 kilograma.

Iako na prvi pogled djeluje kao da je nastao u nekom digitalnom generatoru nasumičnih automobilskih oblika, Smart #6 je vrlo stvaran i već ima svoje mjesto na zvaničnom profilu kompanije na kineskoj mreži Weibo. Sedan je iznenađujuće velik, i to ne samo prema “običajima” brenda koji je godinama bio sinonim za mini gradske automobile. Sa dužinom od 4.906 milimetara gotovo dvostruko je veći od prvog Smart ForTwo modela koji je nekada definisao cijelu filozofiju marke.
.webp)
Ovaj sedan preuzima titulu najvećeg Smartovog vozila od modela #5, velikog crossovera predstavljenog u ljeto 2024. godine, koji je bio i prvi u ponudi sa plug-in hibridnom tehnologijom. Smart #6 ide korak dalje i kombinuje benzinski motor i električni pogon u još prostranijem tijelu, sa izuzetno dugim međuosovinskim razmakom od 2.926 milimetara. Širok je 1.922 milimetra, visok 1.508 milimetara i oslanja se na točkove od 20 inča sa vrlo kompleksnim dizajnom krakova koji vjerovatno neće biti omiljeni među vlasnicima kada dođe vrijeme za pranje.
Posebno upada u oči aktivni zadnji spojler, kao i činjenica da sedan ima LiDAR senzor montiran na krovu, što jasno ilustruje koliko se Smart promijenio otkako je 2019. postao zajedničko preduzeće Mercedesa i Geelyja. Masa vozila nije zvanično potvrđena, ali uzimajući u obzir da je SUV Smart #5 u električnoj verziji težio impresivnih 2.450 kilograma, teško je zamisliti brojku koja bi mogla iznenaditi.
.webp)
Smart navodi da #6 može preći čak 1.810 kilometara uz pun rezervoar i punu bateriju, iako je važno naglasiti da se taj podatak odnosi na popustljivi kineski CLTC ciklus koji je poznat po optimističnim rezultatima. Samo na električni pogon automobil prelazi 285 kilometara, što je solidno za plug-in hibrid ove veličine. Prosječna potrošnja u kombinovanom režimu iznosi 3,9 litara na sto kilometara, a ukupna sistemska snaga dostiže 429 konjskih snaga.
.webp)
Smart #6 na kinesko tržište stiže sljedeće godine i izvjesno je da će ostati model namijenjen lokalnim kupcima. Evropa će, s druge strane, dobiti novi mali gradski model Smart #2, koji bi trebalo ponovo da oživi prepoznatljivi duh originalnog ForTwo automobila.