Škoda Superb
Prva generacija slavi 90. rođendan
Češki simbol prestiža opstao je uprkos brojnim izazovima kroz istoriju do dan danas ostaje. Ove godine, Škoda Superb slavi svoj devedeseti rođendan, a od samih početaka je bio sinonim za luksuz i prostranost, ali i za izuzetan kvalitet izrade...
Kada se govori o automobilskim ikonama, rijetko koji model može parirati bogatoj istoriji i nasljeđu koje nosi Škoda Superb. Prva generacija koja je predstavljena prije tačno 90 godina, nije samo postavila standarde udobnosti i performansi svog doba, već je postala sinonim za vrhunski kvalitet i eleganciju. Do trenutka kada je krenuo u serijsku proizvodnju, Škoda je već proizvela nekoliko premium modela.
Međutim, Superb je bio inovativan na mnoge načine. Jedna od ključnih karakteristika bila je nezavisna suspenzija točkova, što je pružalo izvanrednu udobnost i stabilnost na putu.
Ovo je bila revolucionarna inovacija koja je postavila nove standarde u automobilskoj industriji tog vremena. Pored toga ugrađeno ožičenje radilo je sa tada potpuno novim sistemom od 12 V, koji se i danas koristi u automobilima.
Prvi model pokretao je 2,5-litarski šestocilindarski agregat koji je proizvodio tada velikih 55 konjskih snaga koje su se prenosile na sva četiri točka. Inspiriran latinskom rječju koja znači "veličanstveno", prvi model bio je dužine 5,5, širine 1,7 i visine 1,6 metara. Gotovo svake godine nakon 1934., fabrika je donosila nove inovacije sa snažnijim motorima i širokom ponudom opreme.
Tako su 1938. godine predstavili Superb OHV s rednim šestocilindarskim agregatom od 80 konjskih snaga, zapremine 3.100 cm3, koji je bio efikasniji zahvaljujući novom konceptu s gornjim ventilima.
Malo prije nego što je proizvodnja obustavljena 1940. godine zbog drugog svjetskog rata, proizvedena je mala serija Superba 4000 s V8 motorom.
Nešto kasnije, nakon završetka rata, 1946. godine, Škoda je nastavila proizvodnju revidirane verzije Superba OHV sa šestocilindarskim agregatom.
Blage dizajnerske izmjene bile su vidljive najviše po prednjim svjetlima integrisanim u branike. Bio je dostupan kao klasična limuzina, ograničena serija kabrioleta, i limuzina sa staklenom pregradom između prednjih i zadnjih sjedišta.
Konačni kraj proizvodnje desio se 1949. godine iz političkih razloga. Od 1934. do 1949. godine, Škoda je proizvela ukupno 2500 jedinica u svim verzijama prve generacije modela Superb. Danas, ovaj model ostaje ne samo ikona automobilske industrije, već i podsjetnik na bogatu istoriju i nasljeđe koje nosi brend Škoda.