Mercedes-Benz A-Klasa (2012–2020)
Luksuz u malom pakovanju
Iako iza A-klase stoji veliki Mercedes, njena transformacija iz kompaktnog monovolumena u čistokrvnog kompakta nije prošla bez brojnih poteškoća, jer je bila riječ o potpuno novom modelu, sa novim tehnološkim i pogonskim rješenjima...
Mercedes-Benz A-Klasa (2012–2020) A220 (170 KS)
Nakon prve i druge generacije A-klase, koje su se snažno oslanjale na koncept monovolumena, treća generacija je značajno evoluirala u punopravan kompakt. Ovaj novi model nije samo praktičan rival Volkswagenu Golfu, već pravi premijum automobil s atraktivnim dizajnom, luksuzno opremljenim enterijerom i moćnim, sigurnim pogonom. Usmjeren je ka kupcima dubljeg džepa koji traže od Mercedesa ne samo luksuzne limuzine i SUV modele već i elegantno rješenje za gradsku vožnju.
Glavni konkurenti A-klase, poput BMW-a serije 1, Audija A3 i Volkswagena Golfa, takođe nude svoje prednosti, ali Mercedes-Benz se ističe ponudom luksuza i napredne tehnologije. Turbomotori pružaju A220 odličnu snagu uz visoku efikasnost, dok opcije prilagođavanja omogućuju personalizaciju prema željama kupaca. Iako Mercedes-Benz A-klase nudi brojne prednosti, postoje i određene mane koje treba uzeti u obzir. Prva mana je relativno visoka cijena održavanja i popravki, što je karakteristično za luksuzne brendove. Udobnost vožnje na neravnim putevima može biti kompromitovana zbog sportskog podešavanja oslanjanja, što može učiniti vožnju manje prijatnom na lošim putevima. Enterijer, iako visokokvalitetan, može biti skučen za putnike na zadnjim sjedištima, naročito za više osobe.
Takođe, prtljažnik je manji u poređenju sa nekim konkurentima, što može ograničiti praktičnost. Elektronski sistemi, iako napredni, mogu biti složeni za upotrebu i zahtijevaju vrijeme za prilagođavanje. Dodatno, potrošnja goriva može biti viša u realnim uslovima vožnje, naročito u gradskoj vožnji. Bezbjednosne funkcije, iako impresivne, često dolaze kao dodatna opcija koja povećava cijenu vozila. Najčešći kvarovi kod Mercedes-Benza A220 iz perioda 2012–2015. uključuju probleme sa turbopunjačem, što može rezultirati gubitkom snage motora i povećanom potrošnjom goriva. Električni sistemi, kao što su senzori i kontrolne jedinice, mogu biti skloni kvarovima i zahtijevati skupe popravke.
Vlasnici su takođe prijavljivali probleme sa mjenjačem, posebno kod automatskih verzija, što može uticati na glatkoću vožnje. Suspenzija, posebno na vozilima sa sportskim paketom, može biti podložna habanju i zahtijevati zamjenu komponenti prije očekivanog roka. Problemi sa klima-uređajem i ventilacionim sistemima takođe nisu rijetki, što može uticati na udobnost putnika. Korozija na određenim dijelovima karoserije može biti problem, naročito kod vozila koja su bila izložena ekstremnim vremenskim uslovima. Na kraju, problemi sa sistemom za ubrizgavanje goriva mogu rezultirati nepravilnim radom motora i smanjenom efikasnošću.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: A220 (170 KS) |
Prosječno |
6,0 |
Najmanje |
5,6 |
Najviše |
6,5 |
Prednosti
Elegantni dizajn, visokokvalitetni enterijer, odlična dinamika vožnje, napredne bezbjednosne funkcije, snažni turbomotori, prilagodljive opcije, dobro upravljanje, luksuzni brend, sofisticirana tehnologija, izvrsna završna obrada.
Mane
Visoki troškovi održavanja, sportsko podešavanje vješanja, skučen zadnji dio kabine, mali prtljažnik, kompleksni elektronski sistemi, veća potrošnja goriva u gradu, kvarovi turbopunjača, problemi sa automatskim mjenjačem, potencijalna korozija.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.143 ccm |
Snaga |
170 KS pri 3.400 o/min |
Max obrtni momenat |
3500 Nm pri 1.400 o/min |
Najveća brzina |
220 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
422 x 178 x 143 cm |
Masa |
1.485 kg |
Osovinski razmak |
269 cm |
Prtljažnik |
341–1.157 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2011. Predstavljen koncept nove A-klase na sajmu automobila u New Yorku.
• 2012. Mercedes napušta „sendvič-konstrukciju” i transformiše A-klasu iz MPV u kompaktni segment.
• 2013. U ponudi se uvodi do tada najjači A45 AMG model sa dvolitarskim turbobenzinskim motorom koji razvija 381 KS.
• 2018. Predstavljena je 4,42 metra dugačka četvrta generacija na potpuno novoj platformi.
⚠️ Obrati pažnju:
Cijevi za dovod goriva pod visokim pritiskom sklone su pucanju, što može dovesti do isticanja goriva.
Vlasnici često prijavljuju probleme sa turbopunjačem, koji mogu dovesti do gubitka snage motora i povećane potrošnje goriva.
Električni sistemi, uključujući senzore i kontrolne jedinice, mogu biti skloni kvarovima i često zahtijevaju skupe popravke.
Više informacija o modelu Mercedes-Benz A klasa pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.