Škoda Octavia (2012–2019)

Češka limuzina njemačkih gena

Octavia je tradicionalno najpopularniji Škodin automobil na našim prostorima, i jedan od najpopularnijih uopšte, tako da ne čudi da se ovaj novi model drži formule koja je njegovog prethodnika učinila tako uspješnim. Praktičan je, dobro opremljen i nudi odličnu vrijednost za novac...
08 Januar 2022

Češka limuzina njemačkih gena

Škoda Octavia (2012–2019) 1.6 TDI (105 KS)

Češka limuzina koja je predstavljena 2012. godine od prethodnika je pokupila samo ono najbolje, i djeluje za klasu ozbiljnije i udobnije. Octavia je imala sve potrebno za uspjeh na tržištu – uz visok kvalitet izrade, štedljive motore i raskošnu prostranost. Stil je nenapadan, prigušen i u profilu automobil izgleda slično modelu prošle generacije – ali ovaj put je i veći i lakši, uz uštedu težine od više od 100 kg – što znači korisna poboljšanja uštede goriva.

Skoda Octavia 2013 1600 1b

Postoji mnogo promišljenih „Simply Clever“ detalja u cijeloj Octaviji. Karakteristike poput ugrađenog strugača za led, gumenog tepiha za prtljažnik i kante za otpatke u vratima doprinose privlačnosti i izdvajaju ga od rivala, kao i veliki prtljažnik od 590 litara. Kada je riječ o agregatima za najbolju efikasnost i najniže troškove održavanja, 1.6 TDI je onaj za kojim treba ići. Unutrašnjost nove Octavije je upravo onakva kakvu biste očekivali nakon što pogledate nenametljiv eksterijer. Sve je razumno postavljeno, uredno raspoređeno i čvrsto spojeno, sa dosta materijala mekih na dodir. Definitivno je luksuzan i osjeća se kao da bi trebao izdržati test vremena. Bez obzira na izbor motora, Octavia je laka za vožnju i udobna. Upravljač je dobro podešen i precizan, a vožnja je udobna na svim putevima osim na putevima sa dubokim rupama. Nije uzbudljiv automobil za vožnju, ali vožnju čini bezbjednom i veoma staloženom, sa malim naginjanjima karoserije kroz krivine.

Skoda Octavia 2013 1280 02

Antikorozivna zaštita je za svaku pohvalu, jer je odlično urađena čak i na najskrivenijim mjestima, pa problema sa korozijom imaju samo primjerci koji su neadekvatno popravljeni poslije sudara. Pažnju treba obratiti na hladnjak rashladne tečnosti, jer kamenčići nađu put kroz masku motora, pa ostavljaju udubljenja na rebrima hladnjaka. Do sada su curenja zabilježena samo u ekstremnim slučajevima, pa izuzev ružnog izgleda drugih problema nema. Vlasnici su najviše primjedbi uputili prema oblogama u unutrašnjosti. Instrument tabla zna proizvoditi čudne zvukove. U servisima obično nisu otkrivali ništa što bi se moglo proglasiti krivcem, pa je misterija „krckanja“ tim veća.

Skoda Octavia 2013 1600 2b

Oni koji su željeli nešto više rado su izdvajali više novaca za DSG mjenjač. Međutim, on je radio prilično konfuzno, pogotovo u gradskom režimu vožnje. Kasnije je utvrđeno da je za sve kriv loš softver pa je poslije „pisanja“ novog korištenje bilo mnogo ugodnije iako i dalje nije bilo idealno. Kod skupljih modela dešavalo se da otkaže taster za startovanje motora. Vozači koji često prave duge ture žale se na zapreminu rezervoara od 50 litara. Ako se vozi malo žešćim tempom prosječna potrošnja je sedam litara, pa je autonomija neprimjereno mala.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 TDI (105 KS)
Prosječno 5,0
Najmanje 4,5
Najviše 7,0

Prednosti

Udobnost, pouzdanost, prostranost, realna cijena, snažan motor, transportne mogućnosti, držanje vrijednosti, dostupan pogon 4x4

Mane

Finalni sloj laka, lupkanje obloga u unutrašnjosti, rad DSG mjenjača, nešto veća potrošnja od očekivane, mala zapremina rezervoara

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 105 KS
Max obrtni momenat 250 Nm pri 1.500 o/min
Najveća brzina 194 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11 s
Dimenzije DxŠxV 465 x 181 x 146 cm
Masa 1.305 kg
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 590 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2012. Debitovala Škoda Octavia treće generacije

2014. Predstavljena Scout verzija modela

2017. Octavia podvrgnuta redizajnu

2019. Predstavljena četvrta generacija modela



⚠️ Obrati pažnju:

Octaviastartstop

U skupljim verzijama taster „start-stop“ sistema je otkazivao poslušnost

 

Octaviavrata

Loše pričvršćene obloge na vratima i prtljažniku uzrokuju neprimjereno lupkanje

 

Octaviadsg

Nedorađen softver DSG mjenjača uzrokovao je probleme. Fabrika je grešku otklanjala besplatno.

 

Više informacija o modelu Škoda Octavia pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...