Volkswagen Golf (2009–2013)

Uglađeniji i ljepši od pete generacije

Nije lako ponoviti nešto što je gotovo savršeno, ali Volkswagen je po svemu sudeći to uspio sa šestom generacijom Golfa. S ovim modelom postavio je nove standarde za sve kompakte...
16 April 2020

Uglađeniji i ljepši od pete generacije

Volkswagen Golf (2009–2013) 1.6 TDI (105KS)

Mnogi često u šali znaju reći da je Golf VI zapravo Golf „pet i po“, jer je baziran na platformi prethodne generacije. Bez obzira na to Golf VI je uglađeniji, udobniji i manje bučan u vožnji u odnosu na prethodnika. Sva poboljšanja na ovom modelu se primjećuju tokom vožnje jer je Golf VI mekši i upravljiviji prilikom manevrisanja ulicama ili naglim skretanjima u većim krivinama. Iako su linije karoserije slične kao na petoj generaciji, unutrašnjost Golfa VI je potpuno drugačija, ostavlja bolji utisak na vozača i djeluje kvalitetnije.

Volkswagen Golf 2009 1600 53

Materijali korišteni za izradu kabine su kvaliteni, prijatni na dodir i ne pokazuju tragove korištenja ukoliko se pravilno održavaju. Instrument tabla je dobila novo osvjetljenje, a i upravljač ima novi izgled. Sjedišta su meka i udobna, prostora ima sasvim dovoljno za četvoro odraslih putnika, izolacija kabine je odlična, a i vješanje je dosta mekše, čime je prekinuta „tradicija“ Golfa kao tvrdog i neudobnog vozila. Prtljažni prostor je solidan i njegova zapremina iznosi 350 litara, te se preklapanjem zadnje klupe povećava na 1.305 litara. Sve varijante dolaze sa klimom kao standardnom opremom, a prilikom kupovine polovnog primjerka savjet je tražiti modele sa većim nivoom opreme, jer se odvajanje malo veće sume u ovom slučaju isplati.

Volkswagen Golf 2009 1600 51

Na našim prostorima Golf ima gotovo kultni status i kao takav visoko kotira na tržištu polovnjaka i odlično drži cijenu. Vozačko sjedište ergonomski je dobro oblikovano i veoma je pregledno, a veći nivoi opreme opremljeni senzorima olakšavaju manevrisanje i parkiranje. Na Euro NCAP testu Golf VI je osvojio pet zvjezdica za zaštitu putnika i četiri za zaštitu djece. Dizelski 1,9-litarski agregat isporučuje 105 KS i pruža sasvim zadovoljavajuće performanse uz malu potrošnju goriva, mada se pojedini vozači žale na povećanje potrošnje pri većim brzinama i slabiju snagu pri manjim brzinama.

Volkswagen Golf 2009 1600 7f

Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na stanje EGR ventila na koga je bilo dosta pritužbi, a slično je i sa diznama, turbinom, kao i plivajućim zamajcem naročito na primjercima sa velikim brojem pređenih kilometara. Nije na odmet provjeriti i stanje DPF filtera. Ovi agregati su poznati po problemima sa dihtungom glave, tako da prilikom kupovine treba provjeriti da li ima rashladne tečnosti ili dizela u motornom ulju. Primjerke sa DSG mjenjačem treba zaobilaziti ukoliko nemate uvid u servisnu istoriju vozila, jer su kvarovi na njemu jako skupi. Pojedini vlasnici su prijavljivali manje probleme sa elektronikom, a preporučljivo je i pregledati komponente vješanja koje stradaju od vožnje po lošim cestama.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 TDI (105 KS)
Prosječno 5,3
Najmanje 3,3
Najviše 7,9

Prednosti

Kvalitet, udobnost, upravljivost, potrošnja, izgled, držanje cijene

Mane

Vješanje, elektronika, set kvačila, dihtung glave, DSG mjenjač, EGR, DPF filter, dizne

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 105 KS pri 3.000–4.000 o/min
Max obrtni momenat 250 Nm pri 1.500–2.750 o/min
Najveća brzina 189 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,3 s
Dimenzije DxŠxV 419.9 x 177.9 x 147.9 cm
Masa 1.339 kg
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 350–1.305 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Šesta generacija Golfa prikazana na sajmu u Parizu

• 2009. Izašla je karavanska varijanta

• 2010. Najjača varijanta Golf R VI postala dostupna na tržištu SAD.

• 2011. Predstavljen je Golf IV Cabriolet




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 dihtung

Ovaj pogonski agregat ima problema sa dihtingom glave, neophodno je pregledati ima li ulja ili dizela u rashladnoj tečnosti

 

Slika 2 egr

Dosta vlasnika je imalo pritužbu na EGR ventil koji se zaprlja od česte gradske vožnje i kratkih relacija

 

Slika 3 dsg

Modele sa DSG automatskim mjenjačem treba izbjegavati ukoliko niste sigurni u servisnu istoriju vozila

 

Više informacija o modelu Volkswagen Golf pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...