VW Golf (2012–2017)

Tradicija i kvalitet sa dobrom reputacijom

Prozvođač iz Volfsburga uvijek igra na sigurno kada se radi o dizajnu i tehnološkim rješenjima, tako da Golf sedme generacije slovi za kvalitetan i pouzdan automobil, sa najboljim odnosom uloženo-dobijeno...
22 Mart 2020

Tradicija i kvalitet sa dobrom reputacijom

VW Golf (2012–2017) 1.2 TSI (85 KS)

Volkswagenov kompakt Golf tradicionalno na našim prostorima znači kvalitetno, pouzdano i izdržljivo vozilo koje „drži“ cijenu na tržištu polovnjaka i po svakom parametru nudi odličan odnos uloženog-dobijenog. Ostali evropski proizvođači su tokom godina izbacili modele koji nisu ništa lošiji ili manje vrijedni, ali reputaciju Golfa kao neprikosnovenog u kompakt klasi ništa nije moglo da ugrozi. Golf sedme generacije ugledao je svjetlost dana na sajmu u Parizu 2012. godine i koristio je istu platformu kao i Audi A3, Seat Leon i Škoda Octavia pod fabričkom oznakom MQB. U poređenju sa prethodnom generacijom, Golf 7 je duži i širi, a zadržao je istu visinu.

Volkswagen Golf 2013 1600 26

 U cilju smanjenja potrošnje goriva i emisije štenih gasova, Golf 7 je za 100 kilograma lakši od prethodnika i ima manji koeficijent otpora. Manje kozmetičke izmjene je pretrpio 2016. godine, ali je zadržao veći dio svog originalnog dizajna. Unutrašnjost je po običaju jednostavno dizajnirana, pregledna, a centralna konzola je blago okrenuta prema vozaču. Komandna tabla, konzola i obloge vrata su izrađeni od kvalitetne plastike prijatne na dodir. Zadnja vrata su obložena grubljom i tvrđom plastikom, tako da se na njima može naći poneka ogrebotina, pogotovo ako su se djeca često vozila u automobilu. Sjedišta su malo tvrđa, što i ne predstvalja ništa neobično za Golfa, ali presvučena izdržljivim štofom.

Volkswagen Golf 2013 1600 19

U kabinu se bez problema može smjestiti četvoro odraslih putnika, ali zbog povećanog prostora za putnike radi komfora, cijenu je platio prtljažni prostor čija zapremina iznosi 380 litara i preklapanjem zadnje klupe može se povećati na ukupnih 1.270 litara. Četverocilindarski benzinac zapremine 1,2 litra sa 85 KS pokazao se kao dosta pouzdan i izdržljiv uz malu potrošnju goriva, ali ne pruža neke zavidne performanse, što mu i nije primarna namjena. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju da li je motor iz prve serije, pošto su imali dosta problema sa dihtungom glave, potrošnjom ulja i pucanjem pogonskog lanca, dok su ti problemi na verzijama poslije 2012. godine otklonjeni.

Volkswagen Golf 2013 1600 34

Primjerke sa DSG automatskim mjenjačima po pravilu treba zaobilaziti ukoliko niste sigurni u njihov redovan servisni interval, pošto su kvarovi na njemu preskupi. Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa elektronikom, ručnom kočnicom, ležajevima i curenjem prednjih amortizera. Takođe, mane ovoga, inače dosta pouzdanog i kvalitenog automobila, su visoka prodajna cijena i siromašna dodatna oprema u nižim nivoima u odnosu na konkurenciju.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.2 TSI (85 KS)
Prosječno 6,0
Najmanje 3,2
Najviše 8,8

Prednosti

Kvalitet izrade, prostranost, pouzdanost, mala potrošnja, dizajn, drži cijenu

Mane

Prve serije agregata, prtljažni prostor, tvrda sjedišta i ovjes, curenje amortizera, DSG mjenjač, elektronika, siromašna oprema, visoka cijena

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.197 ccm
Snaga 85 KS pri 4.300–5.300 o/min
Max obrtni momenat 160 Nm pri 1.400–3.500 o/min
Najveća brzina 179 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,9 s
Dimenzije DxŠxV 425,5 x 179,0 x 145,2 cm
Masa 1.205 kg
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 380–1.270 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2012. U septembru je u Berlinu prvi put prikazana sedma generacija Golfa

• 2013. U Frankfurtu je prikazana varijanta Golf Sportsvan

• 2014. Predstavljen je potpuno električni e-Golf

• 2016. Sedma generacija Golfa je pretrpjela facelift




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 agregat

Prve generacije TSI agregata su imale probleme sa pogonskim lancem

 

Slika 2 dsg

DSG mjenjač je od samog početka pravio probleme i zahtijeva redovno servisiranje

 

Slika 2 amortizer

Pojedini vlasnici su se žalili na curenje prednjih amortizera

 

 

Više informacija o modelu Volkswagen Golf pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...