Opel Insignia (2008–2017)

Sitnice narušavaju napredak u kvalitetu

Za Insigniju će mnogi ljubitelji Opela, ali i majstori, reći da je duplo kvalitetnija od Vectre, ali će isto tako i dodati da je zbog mnoštva sitnih propusta u konstrukciji 2.0-litarskog dizel motora značajno narušena njegova veoma dobra reputacija...
19 Septembar 2020

Sitnice narušavaju napredak u kvalitetu

Opel Insignia (2008–2017) 2.0 (140 KS)

Nakon godina i godina provedenih u traganju  za idealnom mjerom između dopadljivog dizajna, optimalne karoserije, kvalitetnog enterijera i pouzdanog pogona, Opel je 2008. godine na gala prezentaciji u Londonu predstavio Insigniju. U želji da svoj novi model pozicionira kao adekvatnu zamjenu za Vectru, Omegu i Signuma, Opel je Insigniju ponudio u tri karoserijska izdanja, kao: limuzinu, karavan i petovratni „hatchback“. Bio je to model, koji je već na prvi pogled obećavao mnogo. Nastao je na istoj Epsilon II platformi kao i broj manja Astra, ali je za razliku od nje povećana masa kod Insignije lakše prihvaćena od strane kupaca i vozača ponajviše zbog game snažnih turbo motora, koji su pokrivali raspon od 1.4 do 2,8-litara zapremine.

Opel Insignia 2009 1600 2f

Ljubitelji dizelaša, koji su dominantni na bh. tržištu od starta prodaje na raspolaganju su imali 2,0-litarski CDTi agregat, koji je izvorno preuzet od Fiata i bio je dostupan u verzijama sa: 110, 120, 130, 140, 163 i 195 KS. Od 2016. godine i redizajna u ponudu je uveden i novi manji 1.6 CDTi dizel motor, koji se u Insigniju ugrađivao do januara 2017. godine i koji nije tako čest na tržištu polovnjaka. U BiH dominira 2.0 CDTi motor u najčešćem rasponu od 120 do 170 KS. Iskustva sa ovim motorom su veoma različita. To je i razumljivo s obzirom na to da se on nametnuo kao dominantan pogon u Insigniji, te da raspon polovnih primjeraka gravitira od onih odlično očuvanih koji su prešli do 200.000 km do onih koji iza sebe imaju pola miliona i više, uz neprecizno definisanu servisnu istoriju. Sam motor je trajan i iznatprosječno izdržljiv, ali ne i nenuištiv. Isti epitet bi se mogao upotrijebiti i za turbinu, koja baš rijetko otkazuje poslušnost. Ipak, nije sve sjajno. Na prvim serijama nisu bila rijetka pucanja crijeva turbine. Kod dizel motora snage 103 i 118 kW češće nego kod ostalih zabilježeno je prekomjerno trošenje radilice, koje je obično uzrokovalo havariju čitavog agregata sa njegovim „zaribavanjem“.

Opel Insignia 2009 1600 09

Ovaj nedostatak je otklonjen na modelima proizvedenim 2012. godine i poslije, a nezvanično se navodi da je isti povezan sa Opelovim gumicom na uljnoj pumpi i izbacivanju senzora za kontrolu minimalnog nivou ulja u pumpi, koji je kod Fiatovih modela sa istim motorom prisutan. Usljed navedenih nedostataka i pada pritiska u karteru dolazi do nedovoljnog podmazivanja radilice, pregrijavanja njenih vitalnih dijelova i na kraju skupog kvara. Osim toga ,Opel je „optužen“ i za prevelike servisne intervale, koji su na ovom motoru razvučeni na 30.000 pređnih kilometara, što je često dovodilo do ozbiljne degradacije ulja. Na spisku „priznatih“ anomalija nalazi se faličan plinski amortizer zadnjih vrata kod karavana, koji može iznenadno otkazati funkciju i pustiti vrata da slobodno padnu. Problema je bilo i sa „luftom“ u zglobovima i vibracijama upravljača, zbog čega je vozač mogao ostati i bez kontrole nad njim.

Opel Insignia 2009 1600 41

Zabilježeno je i prekomjerno proklizavanje prednjih točkova usljed slabe veze između glavčine i pogonskog vratila. Prijavljene su i anomalije na vozačevom vazdušnom jastuku koji se zbog toga nije aktivirao, a zabilježeni su slučajevi ulaska vode u glavni računar vozila. U česte kvarove spada i otkazivanje tastera za otvaranje prtljažnika, a bilo je i problema sa senzorima i nadzornom elektronikom, koji su rješavani uglavnom sa softverskim unapređenjima. Motor je ostajao bez snage i pogona, zbog otkazivanja funkcije klapne za kontrolu protoka vazduha u usisnoj grani, zatim zbog oštećenja električne instalacije sistema za ubrizgavanje goriva i gubitka vakuuma u sistemu za povrat izduvnih gasova. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 CDTi (140 KS)
Prosječno 6,6
Najmanje 4,9
Najviše 10,2

Prednosti

Masivan, snažan i veoma udoban automobil, naočit dizajn, bogata serijska oprema, kvalitetan i uzorno završno obrađen enterijer, snažni i ekonomični dizel motori, 

Mane

Sitni propusti u karteru 2.0 CDTi motora, koji mogu dovesti do njegovog zaribavanja, velika masa, intenzivnije trošenje kočnica i guma nego kod konkurenata, mnogobrojni sitni elektronski propusti vezani za upravljanje radom motora, loš kvalitet plinskog amortizera za peta vrata kod karavana 

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.956 ccm
Snaga 130 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 300 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 207 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,1 s
Dimenzije DxŠxV 4.830 x 1.856 x 1.498 cm
Masa 1.500 kg
Osovinski razmak 273 cm
Prtljažnik 500 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2008. Opel predstavlja Insigniju na gala prezentaciju Londonu i promoviše ju kao zamjenu za Vectru, Omegu i Signuma

• 2009. Sa 2.8 V6 benzincem koji razvija 325 KS Insignia OPC postaje najjači model u gami

• 2011. Opel predstavlja Inisgniju OPC Unlimited, bez ograničenja brzine na 250 km/h

• 2013. Predstavljena je trendovska Country Tourer verzija sa povišenim vješanjem i off-road dizajnom



⚠️ Obrati pažnju:

1

Gubitak funkcije gumice uljne pumpe i izostatak senzora za prenizak nivo ulja u karteru uzrokuju prekomjerno trošenje radilice i zaribavanje motora

 

2.

Gasni amortizer na petim vratima mogu da izgube funkciju iznenada i bez najave, što je veoma opasno

 

3.

Zbog lošeg kvaliteta plastične klapne u usisnoj grani mogu da puknu, ukoliko njene krhotine dođu do turbine ili cilindara nastaju skupi kvarovi

 

Više informacija o modelu Opel Insignia pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...